بازدید سایت : ۱۳۰۶۹۵

باند اصلی فرودگاه کرمانشاه به‌ زودی افتتاح می‌ شود

استاندار کرمانشاه گفت: بازسازی فرودگاه کرمانشاه پیشرفت خوبی دارد و مردم در انتظار اتمام کار هستند.

باند اصلی فرودگاه کرمانشاه به‌ زودی افتتاح می‌ شود
تین نیوز |

استاندار کرمانشاه با دعوت از وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح فرودگاه استان در آینده نزدیک، گفت: باتوجه به مراحل پایانی عملیات، باند فرودگاه کرمانشاه طی چند روز آینده آماده خواهد شد

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز؛ طرح توسعه باند فرودگاه استان کرمانشاه به طول ۳ هزار و ۴۰۰ متر و عرض ۶۵ متر قرار است به زودی به بهره برداری می رسد؛ بهره برداری از این باند سبب افزایش قابل توجه پروازهای فرودگاه کرمانشاه می شود.

رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایراندر بازدیدی میدانی به بررسی وضعیت ساخت، توسعه و بازسازی باند فرودگاه پرداخت و با اعلام رضایت از پیشرفت خوب آن، اظهار کرد: کارشناسان حدود هشت سالی است که نظر بر بهسازی باند فرودگاه داشتند که حدود ۲ سال پیش قراردادی برای بهسازی آن منعقد شد که بنا بر دلایلی با تأخیرات مواجه شد و با تمهیدات اندیشیده شده ظرف این یک ساله گذشته، روند پیشرفت پروژه خوب است و در مراحل پایانی است و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری از آن باشیم.

وی ادامه داد: «باند» با توجه به اینکه حدود سه چهارلایه است قسمت اصلی پروژه محسوب می شود که درگیر آب وهوا بوده و همین محدودیت هایی را در اجرای پروژه ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته لایه آخر آنکه مهم ترین دغدغه و مانع اصلی برقراری پروازها از باند اصلی می شد، طی سه چهار روز آینده تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مابقی کار پروژه که مربوط به باند، تاکسی وی ها و راه های دسترسی به اپرون فرودگاه که محل توقف فرودگاه می شود با توجه با صحبت های مدیر پروژه و پیمانکار تکمیل خواهد شد.

همه چیز درباره خلف وعده استانداری کرمانشاه در افتتاح «باند اصلی فرودگاه»

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در ادامه در جلسه بررسی وضعیت بازسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه که با حضور خلبان نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوای ایران در فرودگاه شهید اشرفی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه های به حق مردم استان کرمانشاه و فعالان عرصه های اقتصادی، تجاری و گردشگری راه اندازی به موقع فرودگاه کرمانشاه بوده است که باید طی هشت سال گذشته بازسازی می شد که باوجوداینکه از دو سال گذشته آغاز شده علی رغم مواجهه شدن با فرازوفرودهایی، عملیات اجرایی آن در حال انجام بود.

وی از پیشرفت خوب بازسازی فرودگاه کرمانشاه پیشرفت سخن گفت و در خصوص وعده های پایان کار عملیات اجرایی بازسازی باند اصلی فرودگاه این استان توسط پیمانکار، بیان کرد: با توجه بر برآوردهای فنی مجموعه طرف مشارکت و قرارداد استان کرمانشاه طی سال های گذشته اعلام شده بود و همچنین بر اساس قول های و صورت جلسات امضا شده پیش بینی کردیم که در سال گذشته فرودگاه تکمیل و آماده بهره برداری شود که با دلایلی از جمله تغییرات مدیریتی در فرودگاه های کشور علی رغم قول دادن زمان اتمام عملیات اجرایی بازسازی باند فرودگاه کرمانشاه، به مردم استان و طرف های تجاری در سفر به کشور عراق برای انجام پروازها، اتمام عملیات با تأخیراتی مواجه شده است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید بپذیریم که برآورد فنی پیمانکار برای اتمام عملیات اجرایی بازسازی باند اصلی فرودگاه دقیق نبوده است، خاطرنشان کرد: عواملی همچون شروع کار اجرایی در فصل زمستان، ظرفیت اجرایی پیمانکار و… سبب افزایش زمان اجرای پروژه شد.

وی مسئله فرودگاه را برای مردم کرمانشاه بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: باید به افکار عمومی پاسخگو بود زیرا مردم پیگیر اتمام کار بازسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه هستند و پیمانکار بر اساس صورت جلسه تنظیمی، در این زمینه مسئولیت را پذیرفته است.

صحرایی با بیان اینکه مدیریت استان کرمانشاه نهایت همکاری را با پیمانکار پروژه فرودگاه کرمانشاه انجام داده است، یادآور شد: گازرسانی به پروژه بازسازی در مدت ۱۰ روز و پیگیری برای عدم قطعی برق مجموعه پیمانکاری فرودگاه از جمله همکاری های مدیریت استان کرمانشاه برای پیشرفت پروژه بوده است.

شمارش معکوس برای افتتاح «باند اصلی فرودگاه» کرمانشاه آغاز شد

وی تأکید کرد: با وجود همراهی تمامی بخش های استان با پیمانکار پروژه، هرگونه سهل انگاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

استاندار کرمانشاه در پایان با دعوت از وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح فرودگاه استان در آینده نزدیک، گفت: با توجه به مراحل پایانی عملیات، باند فرودگاه کرمانشاه ظرف چند روز آینده آماده خواهد شد

 هم اکنون ۶۲ پرواز برنامه ای هفتگی از طریق فرودگاه کرمانشاه به ۴ مقصد داخلی تهران ، مشهد مقدس ، عسلویه و قشم توسط ۹ شرکت هواپیمایی داخلی صورت می پذیرد.

به گفته مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه، طی ۵ ماهه نخست سال جاری ۱۰۲۶ پرواز در فرودگاه کرمانشاه انجام شده که آمارها از رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی افزود: طی این مدت ۹۸ هزار و ۳۳۷ مسافر در فرودگاه کرمانشاه جابه جا شده اند که آمار از رشد ۱۹ درصدی حکایت دارد.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه یادآور شد: ۸۰۰ تن بار نیز در این بازه توسط مسافرین جابه جا شده است که شاهد رشد ۲۲ درصدی جابه جایی بار نیز طی این مدت بوده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.