لزوم استفاده از امکانات شهری برای ترویج توریسم
نایبرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که بهمنظور رونقبخشی به گردشگری داخلی از برد تبلیغاتی بیلبوردهای شهری بهره گرفته شود تا بتوان مردم را با ظرفیتهای توریستی آشنا کرد.
نایبرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که بهمنظور رونقبخشی به گردشگری داخلی از برد تبلیغاتی بیلبوردهای شهری بهره گرفته شود تا بتوان مردم را با ظرفیتهای توریستی آشنا کرد.
نصرالله پژمانفر با بیان اینکه بهدلیل وابستگی اقتصاد کشورمان به نفت بسیاری از ظرفیتها مانند صنعت گردشگری نادیده گرفته شده، گفت: «امروزه اگر به سیاستهای اقتصاد مقاومتی توجه ویژه شود، حتما حوزه گردشگری رشد خواهد یافت زیرا یکی از عرصههایی که اقتصاد را از وابستگی به نفت جدا میکند، همین مولفه است.»
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای ایجاد رشد در عرصه گردشگری باید به هر دو عرصه گردشگری داخلی و خارجی توجه ویژهای شود، اظهار کرد: «همه قائلاند که باید تا چشمانداز 1404 به جذب 20میلیون گردشگر خارجی دست یابیم بنابراین برای تحقق این مهم باید تدبیر مناسبی اندیشیده و با برنامهریزی اقدام به تامین زیرساختها شود.» او با اشاره به اهمیت دوچندان تقویت گردشگری داخلی نیز افزود: «امروزه میتوان مشاهده کرد بسیاری از افراد ساکن در یک منطقه از ظرفیتهای گردشگری حوالی خودشان مطلع نیستند که این یک ضعف محسوب میشود.» این نماینده مجلس دهم، با اشاره به اینکه اگر افراد به ظرفیتهای موجود صنعت گردشگری توجه کنند، میتوانند به اشتغال پایدار دستیابند، تصریح کرد: «برای مثال در سفری که به سیستانوبلوچستان داشتم، از آثار باستانی همچون شهرسوخته بازدید کردم. باید اذعان کرد به این آثار منحصربهفرد توجه نمیشود و گردشگران داخلی بهدلیل بیاطلاعی از وجود چنین آثاری به این اماکن نمیروند.»