بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

حس ماجراجویی و آرامش در دهکده گردشگری حتا، دبی

اگر در هنگام سفر به امارات، از شلوغی و هیاهوی شهر خسته شدید، می توانید به دهکده گردشگری حتا بروید. این دهکده با ارائه مناظر طبیعی زیبا و امکانات تفریحی متنوع، گزینه مناسبی برای گذراندن تعطیلات است.

حس ماجراجویی و آرامش در دهکده گردشگری حتا، دبی
تین نیوز

اگر در هنگام سفر به امارات، از شلوغی و هیاهوی شهر خسته شدید، می توانید به دهکده گردشگری حتا بروید. این دهکده با ارائه مناظر طبیعی زیبا و امکانات تفریحی متنوع، گزینه مناسبی برای گذراندن تعطیلات است. شما در این منطقه می توانید، کوهنوردی کرده، با دوچرخه مسیر طولانی را بپیمایید و از دهکده میراث حتا بازدید کنید.

دهکده گردشگری حتا

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، حتا، منطقه ای از امارات، در مرز با عمان است و از مناظر طبیعی خارق العاده و فضای آرام تری به نسبت شهرهای بزرگ کشور امارات متحده عربی برخوردار است. این شهر، کمتر از دو ساعت با شهر دبی فاصله دارد و انتخاب مناسبی برای تعطیلات است. جالب است بدانید که تاریخچه این دهکده، به دو یا سه هزار سال پیش بازمی گردد. روستای باستانی حتا بر فراز کوه حجر بنا شده و در بسیاری از خانه های آن، فقط سنگ به کاررفته. این منطقه در سال ۱۹۹۹ بازسازی و در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. از ویژگی های این منطقه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کوه های پرتگاه حتا

در نزدیکی ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز دبی، کوه های پرتگاه حتا، چشمه های پراکنده و دره های سرسبز، تضاد کاملی با نماهای شیشه ای شهر ارائه می کنند. چشم انداز ارتفاعات کوه های هاجر، مناظر خیره کننده روستای تاریخی است. این منطقه را، زمانی الحجرین یا الهاجران می نامیدند، که به دو قله کوه که از مرزهای شمالی و جنوبی آن محافظت می کند، اشاره می کرد.

سد آبی حتا

در گذشته، به دلیل کمبود آب باران، ساکنان مجبور بودند که به چاه ها و چشمه های آب زیرزمینی وابسته باشند. اما به دنبال ساخت سدها، آب در تمام طول سال در وادی ها یا دره هایی که در کنار کوه ها قرار دارند، در دسترس ساکنان قرار گرفت. سد آبی حتا، در اواخر دهه ۱۹۹۰ ساخته شد و پر کردن مخزن آن دو سال طول کشید. این امر برای ساکنان حتا بسیار خوشایند بود و به آن ها دسترسی به منبع آب پایدار داد. سد حتا، در حال حاضر با آب روشن و فیروزه ای که در برابر صخره های خاکی قرار گرفته، یکی از جاذبه های گردشگری اصلی این منطقه است. بازدیدکنندگان می توانند در امتداد سد رانندگی کرده یا در سراسر آن و پایین زمین تپه ای پیاده روی کنند.

دهکده گردشگری حتا - دبی

دهکده میراث حتا

در قلب شهر، دهکده میراث حتا قرار دارد که توسط دولت حفظ و بازسازی شده، تا زندگی روستایی را به نمایش بگذارد که قدمت آن به قرن ها قبل می رسد. این دهکده در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد و میراث دبی را با کلبه های بازسازی شده و ساختمان هایی که محصولات سنتی می فروشند، زنده کرد. این روستا همچنین نمونه های اولیه، اسناد و مجسمه هایی در اندازه واقعی را در خود جای داده است. در داخل روستا،  بیت الولی، یکی از بزرگ ترین خانه هایی که حاکم در آن زندگی می کرد، قرار دارد. روستاییان سنت های موروثی ساخت جواهرات، سلاح، سفال و ظروف را با استفاده از خاک رس، چرم و مسی که از کوه ها استخراج می شود، ادامه می دهند. حتی می توانید با آداب ورسوم اجتماعی مانند مراسم عروسی، بازی ها و آهنگ های سنتی در اینجا آشنا شوید.

قلعه ها و ارگ ها

 قلعه مرکزی حتا، در سال ۱۸۹۶ ساخته شده و یکی از مهم ترین بناهای معماری در امارات متحده عربی است. این قلعه با ساختاری دقیق، کاربردی مسکونی و نظامی داشت. قلعه مرکزی حتا که در سال ۱۹۹۵ مرمت شد، از سنگ های کوه و آجر گلی  و سقف آن با استفاده از شاخه های نخل، تنه و گل ساخته شده است. علاوه بر این، دو برج دیدبانی گرد مشرف به روستای کوهستانی در دهه ۱۸۸۰ ساخته شدند. این دو برج، ۲.۵ متر ارتفاع داشته و از طریق در کوچک و راه پله نیم دایره ای، به پشت بام راه دارد.

آب وهوای دهکده گردشگری حتا

این دهکده، به دلیل قرارگرفتن در کوهستان، چند درجه خنک تر از مرکز دبی است. این مسئله، تفاوتی چندانی در دمای هوا در تابستان ایجاد نمی کند، تنها رطوبت هوا، به دلیل ارتفاع کمی کم تر است. همچنین به یاد داشته باشید که در زمستان تفاوت دما وجود دارد، به خصوص اگر در یکی از مکان های بالای کوه اقامت داشته باشید، پس فراموش نکنید که با خود لباس گرم ببرید.

روستی حتا -دبی

فعالیت های تفریحی دهکده گردشگری حتا

هنگام بازدید و سفر به این دهکده، فعالیت های تفریحی فراوانی را می توانید انجام دهید. انجام برخی از این فعالیت ها کاملاً رایگان بوده و برای برخی دیگر باید هزینه پرداخت کنید. از این فعالیت ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاراگلایدر

اگر به دنبال یک ماجراجویی واقعی هستید، می توانید مناظر حتا را از روی هوا تماشا کنید. در فصل زمستان، پروازهای ۱۵ دقیقه ای با پاراگلایدر در دسترس است و افراد بالای ۱۸ سال می توانند از آن استفاده کنند. کودکان نیز، در صورت همراهی بزرگسالان، مجاز به استفاده از پاراگلایدرها هستند.

دوچرخه سواری

حتا یکی از بهترین نقاط کشور امارات برای دوچرخه سواری طولانی است. مسیر دوچرخه سواری کوهستان حتا، حدود ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری است که شبکه ای از زمین ها و فواصل مختلف را در بر می گیرد. مبتدیان با کد رنگی که برای نشان دادن دشواری مسیر قرار داده شده است، می توانند با مسیرهای آسانی که با رنگ سبز مشخص شده شروع کنند، درحالی که حرفه ای ها می توانند، به سراغ رنگ سیاه بروند.

اسب سواری

برای دیدن نقطه دید بسیار متفاوتی از منظره کوه حتا، می توانید با اسب، به مکان موردنظر خود بروید. مرکز Hatta Golden Horse، خدمات سواری طلوع و غروب خورشید بر روی اسب های عرب را ارائه می دهد. این سواری ها برای همه، حتی کسانی که تجربه اسب سواری ندارند نیز، مناسب است. برنامه های اسب سواری در ماه های تابستان متوقف می شود و ماه اکتبر دوباره شروع می شود.

دهکده گردشگری حتا -دبی

بازدید از مزرعه زنبورعسل

مزرعه عسل حتا، یکی از بهترین مکان های گردشگری منطقه است که ارزش دیدن را دارد. این باغ، اولین ایستگاه پرورش ملکه زنبورعسل در منطقه است. در این باغ، علاوه بر نزدیک شدن به حشرات، می توانید، کندوهای مختلف را مشاهده کرده و در جلسات شمع سازی یا قاب سازی کندو شرکت کنید.

پیک نیک در پارک وادی حتا

می توانید برای پیک نیک به پارک وادی حتا بروید. در اینجا بیش از ۹۰۰ درخت، فضاهای باز سرسبز فراوان، پس زمینه کوهستانی زیبا، مناطق بازی کودکان، پیست دویدن و مکان هایی با میزهای پیک نیک سرپوشیده را خواهید دید. همچنین یک پیاده روی زیبا و آب نماهای زیادی در سراسر پارک وجود دارد.

پیاده روی در منطقه حفاظت شده کوه حتا

این منطقه، تنها پناهگاه کوهستانی دبی برای حیوانات و گیاهان در حال انقراض است. پیاده روی در این منطقه، بسیار لذت بخش است. از میان دامنه های کوه ها، از زمین های ناهموار بالا بروید. برای گرفتن چند عکس در دریاچه حتا توقف کنید و همان طور که پیاده روی می کنید، مراقب گربه شنی عربی گریزان باشید.

کایاک سواری

سدی احاطه شده توسط نهرهای ناهموار کوهستانی، مکان ایده آلی برای کایاک سواری است. یک کایاک، قایق پدالی یا دوچرخه آبی اجاره کنید و بر روی آب سواری کنید. همچنین می توانید، یک قایق تور با راننده رزرو کنید که شما را در مورد حقایق منطقه شگفت زده کند. توجه داشته باشید که این فعالیت یک فعالیت فصلی است و پیش از مراجعه باید از فعال بودن آن، اطمینان حاصل کنید.

بازدید از دهکده میراث حتا

دهکده میراث حتا، بین گردشگرانی که می خواهند گذشته نه چندان دور زندگی در امارات را ببینند، محبوب است. این روستای سنتی بازسازی شده، یکی از قدیمی ترین روستاهای کشور امارات است که قدمت آن به حدود قرن سوم قبل از میلاد باز می گردد. خانه های سنگی و چاه های آب که به دقت بازسازی شده اند، در میان دو برج دیده بانی و یک قلعه قرار گرفته اند. همچنین در این دهکده، مجموعه ای زیبا از عکس های قدیمی با جزئیات زندگی سنتی در حتا، یک منطقه سبدبافی و یک موزه که ابزار و سلاح های قدیمی را به نمایش می گذارد، وجود دارد.

دهکده گردشگری حتا-  دبی

پیداکردن سی دی و نوار کاست های قدیمی

 جالب است بدانید که تعداد زیادی فروشگاه موسیقی کوچک در شهر وجود دارد که همگی از کف تا سقف با مجموعه های موسیقی متنوع پر شده اند. بیشتر این کالکشن ها مربوط به خوانندگان کشورهای عربی هستند، اما اگر خوب بگردید، می توانید آثار مربوط به کشورهای دیگر را نیز، پیدا کنید.

بازدید از بزرگ ترین نقاشی دیواری شیب دار دنیا

شاید آخرین چیزی که انتظار دارید در وسط کوه های حتا ببینید، هنر خیابانی باشد، اما در این شهر، بزرگ ترین نقاشی دیواری شیب دار جهان که پرتره ای از پدران بنیان گذار امارات است، وجود دارد.

پیاده روی در مسیر نماد حتا

مانند نماد هالیوود، در این شهر، نمادی، در یکی از بلندترین قله های رشته کوه هاجر قرار دارد. این نماد، به لطف حروف بزرگ آن، از چندین نقطه در اطراف حتا قابل مشاهده است. جالب است بدانید که این مکان،  فقط با پای پیاده قابل دسترسی است و می توانید از حتا وادی هاب به سمت تابلو بروید. این مسیر حدود ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید.

بازدید از پارک حتاهیل

پارک حتاهیل که در سال ۲۰۰۴ ساخته شده، مکانی محبوب برای پیک نیک و باربیکیو است. در این پارک، فضای زیادی برای بازی کودکان، به علاوه پیست های دویدن و زمین های ورزشی وجود دارد. در مرتفع ترین نقطه پارک کوهستانی، برجی قرار دارد که نقاط دیدنی وسیعی از رشته کوه هاجر و روستای اطراف را ارائه می دهد.

روستای گردشگری حتا - دبی

تماشای پرندگان دریاچه سوان حتا

 دریاچه سوان، برکه ای عظیم است که چندین پرنده محلی را به خود جذب می کند. از گنجشک های خانگی و نوک نقره هندی گرفته تا شاه ماهی ها، حواصیل ها و قوها را می توانید در این دریاچه ببینید. در هنگام بازدید از این منطقه، دوربین دوچشمی خود را آورده، بنشینید و استراحت کنید. همچنین این دریاچه، مکانی عالی برای خانواده ها و پیک نیک است.

سخن پایانی

دهکده گردشگری حتا، محل مناسبی برای گذران تعطیلات است. در این دهکده، فعالیت های تفریحی متنوعی وجود دارد که می توان آن ها را انجام داد. از دوچرخه سواری گرفته، تا تماشای پرندگان. در دهکده گردشگری حتا، می توان به دوراز هیاهوی شهر، تعطیلاتی آرام و جذاب داشت و از طبیعت لذت برد. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.