بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ پل معلق رامسر، سازه ای لرزان همراه با یک پیاده روی مهیج

یکی از جاذبه های معروف و محبوب رامسر، مجتمع تفریحی شهر سبز است که به نام تله کایبن رامسر هم شناخته می شود. در این مجموعه انواع امکانات تفریحی از جمله زیپ لاین و پل معلق به چشم می خورد که برای دسترسی به این دو باید سوار تله کابین شوید و خود را به بالای مجموعه، پارک جنگلی هزارپله یا ایل میلی برسانید.

پل معلق رامسر، سازه ای لرزان همراه با یک پیاده روی مهیج
تین نیوز

یکی از جاذبه های معروف و محبوب رامسر، مجتمع تفریحی شهر سبز است که به نام تله کایبن رامسر هم شناخته می شود. در این مجموعه انواع امکانات تفریحی از جمله زیپ لاین و پل معلق به چشم می خورد که برای دسترسی به این دو باید سوار تله کابین شوید و خود را به بالای مجموعه، پارک جنگلی هزارپله یا ایل میلی برسانید.

مطلب پربازدید امروز را بخوانید:

◄ کامیونت ارزان جدید چینی به زودی وارد بازار ایران می شود + جزئیات

 

در این بخش دو پل معلق چوبی وجود دارد، می توانید بر روی این پل ها قدم بزنید یا زیپ لاین را تجربه کنید و رنگی از هیجان به گشت و گذار خود بزنید.این پل جزو بخش سافاری جنگل این مجموعه محسوب میشه. با راه رفتن روی آنن می توان تاب خوردن بین جنگل های ایلمیلی رو تجربه کرد.

زیپ لاین رامسر

پل معلق و زیپ لاینِ بندرعباس افتتاح شد + تصاویر

نخستین پل معلق در محدوده «شاه دره» شهرستان آوج افتتاح شد

این مجموعه درکنار  امکانات تفریحی و رفاهی دیگر،  دارای پل معلق و زیپ لاین  است که باعث شده لذت بردن از طبیعت خیره کننده رامسر دوچندان شود.

پل معلق چیست؟ 

 پل معلق یک سازه ای است که دو ناحیه دوردست مثل دره یا رودخونه را به هم وصل می کند. هدف پل معلق فقط این نیست که بتوانیم بین دو نقطه دورافتاده رفت و آمد کنیم، بلکه معلق بودن یا نامتعادل بودن آن این انگیزه را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند تا مسیر بین دو نقطه رو با استرس و هیجانی متفاوت طی کنند. 

پل معلق رامسر1

 شهرهایی  که پل معلق دارند

 طولانی ترین پل معلقی که نه تنها در ایران، بلکه در خاورمیانه وجود دارد رت می توان در مشگین شهر پیدا کنرد. مشگین شهر روستایی در اردبیل با ۷۰هزار نفر جمعیت  که به خاطر جاذبه های دیدنی فوق العاده مثل پل معلق، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این پل در سال ۱۳۹۴ ساخته شده و ۳۶۵ متر طول دارد. عرض این پل دو متر و روی رودخانه خیاوچایی در ارتفاع ۸۰ متری قرار گرفته است.

به جز مشگین شهر، شهرهای زیادی از ایران هستن که پل معلق دارند. معروف ترین پل معلق هایی که در ایران وجود دارد شامل موارد زیر میشوند:

پل معلق پیرتقی: باوجود اینکه پل معلق مشگین شهر طولانی ترین پل معلق خاورمیانه شناخته شده است اما پل معلق پیرتقی گزینه بهتری برای تجربه تفریحی هیجان انگیر می باشد . این پل معلق در استان اردبیل، در دره های شهر هشتجین در شهرستان خلخال ساخته شده است. پل معلق پیرتقی ۶۰ متر ارتفاع و  با طول   ۱۶۵ و عرض یک متر می باشد. 

پل معلق هیر: استان اردبیل به تنهایی گزینه های زیادی برای تجربه پل معلق چوبی ارائه میدهد، یکی دیگر از این پل ها ، پل معلق هیر هست که به عنوان اولین پل معلق شیشه ای ایران شناخته می شود. کف این پل تماما از شیشه ساخته شده و  بر روی دره و رودخانه هیر قرار گرفته.

پل معلق مجموعه گردشگری نمک آبرود: پل معلق نمک آبرود، بالای قله دیوحمام ساخته شده است. به عبارت دیگه، برای بازدید از این پل معلق باید سوار خط تله کابین دوم،شد. عرض این پل به اندازه ایست که در آن واحد فقط یک نفر می تواند از اون عبور کند. 

پل  معلق نمک آبرود

پل معلق دره خرینه: یکی از زیباترین جاذبه های استان لرستان دره خرینه هست که بلندترین پل معلق چوبی تو ایران در بالای اون ساخته شده است. این پل بین جاده پل دختر به سمت اندیمشک واقع شده است.  رودخانه کرخه از زیر این پل می گذرد که جذابیت منظره  را تا حد زیادی افزایش می دهد. ارتفاع این پل ۸۵ و طول آن ۱۱۰ متر می باشد.

پل معلق کوه صفه اصفهان: پل معلق کوه صفه اصفهان ۱۱۰ متر طول و ارتفاع آن از سطح زمین ۴۵ متر است. این پل با یک زیپ لاین در یک خط موازی ساخته شده و استفاده همزمان از هر دوی آنها وجود دارد.

پل معلق کوه صفه

 

پل معلق رامسر

پل معلق رامسر برای چه کسانی مناسب است؟

پل معلق می تواند سوژه عکاسی فوق العاده جذابی برای علاقمندان به عکاسی باشد. این موضوع رو هم باید درنظر داشته باشیم  کسانی می توانند از این پل بازدید نمایند که ترس از ارتفاع نداشته باشند. 

برای استفاده از زیپ لاین رامسر ، باید از ۱۱ تا ۴۰ سال سن داشته باشی، وزنت هم باید بین ۴۵ تا ۹۵ کیلوگرم باشه.

پل معلق رامسر کجاست؟

 پل معلق رامسر جزو سافاری جنگل شهر سبز هست و برای بازدید از آن باید در مرحله اول آدرس مجموعه تفریحی تله کابین رامسر رو طی کرد؛

استان مازندران، شهرستان رامسر، کیلومتر ۵ غرب رامسر، مجمتع تفریحی رامسر

بعد از ورود به شهر سبز به وسیله تله به بالای قله ایلمیلی می رسید. در بالای قله علاوه بر تمام امکانات تفریحی و رفاهی که وجود دارد، زیپ لاین و پل های معلق چوبی رو پیدا می کنید.

بهترین زمان برای رفتن به پل معلق رامسر کی هست؟

از اونجایی که پل معلق رامسر، در جنگل های شمالی قرار گرفته، فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از این پل است. 

تله کابین رامسر

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین

    سلام
    اگر واقعا دستگیر کردند خدا پدرتون رابیامرزد
    دستتون درد نکند تا پول یک یک این مردم را به روز نداده خداوکیلی آزادش نکنید اگر هم ندارد بزارید تا آخر عمرش اب خنک بخورد چون خیلی خیلی بی تربیت بود

  • ناشناس

    مشگین شهر روستا نیست شهره / روستا که هفتاد هزار نفر جمعیت نداره

  • کیوان

    در رحیم‌آباد شهرستان رودسر هم پلی کابلی چوبی و معلق وجود دارد که از روی رودخانه گذر میکند و خدارو شکر شناخته شده نیست، البته دسترسی به آن هم بسیااار اسان و بدون هزینه است!!

  • ناشناس

    پل پیر تقی مال شهرستان کوثر روستای مشکول هست نه هشتجین خلخال اطلاعات نداری مطالعه کن

  • ناشناس

    این هم شد پل