بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ دشت دریاسر، بهشت استان مازندران + فیلم

دشت دریاسر در استان مازندران قرار دارد که از یک بخش به جنگل های سرسبز شمال متصل است و از طرف دیگر یخچال های رشته کوه الموت آن را محاصره کرده اند.

دشت دریاسر، بهشت استان مازندران + فیلم
تین نیوز

دشت دریاسر در استان مازندران قرار دارد که از یک بخش به جنگل های سرسبز شمال متصل است و از طرف دیگر یخچال های رشته کوه الموت آن را محاصره کرده اند. انگار زیبایی های شمال ایران پایان ندارد. این زیبایی ها در استان مازندران بی انتهاست. چهار کوه اطراف این منطقه انگار دشت دریاسر را بغل کرده اند تا هنگام قرار گرفتن در این دشت، گردنه های پوشیده از برف زیبایی آن را دو چندان کنند.

دشت دریاسر

دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین مناطق شمال ایرانه که در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دوهزار قرار دارد. این دشت بین ۴ کوه محصور شده است. از سمت جنوب غربی کوه الموت، بلندترین کوهی است که این دشت را احاطه کرده است. در حقیقت این دشت مرزی است که پوشش سبز و جنگلی شمال ایران را به پوشش برفی و یخچالی کوه الموت متصل می کند. سطح این دشت در فصل بهار پر از گل های زرد رنگی می شه که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

دشت دریاسر

 وجود ده ها چشمه در کف دشت از جالبترین ویژگی این دشت است که آب از میان سبزه ها به بیرون می آید بطوریکه در فصل بهار به سختی مکان خشکی رو میتوان در دشت پیدا کرد.

این منطقه بی نظیر را بهشت اردیبهشت ایران می نامند. 

دشت دریاسر

مسیر دسترسی به دشت دریاسر تنکابن: پس از رسیدن به شهر تنکابن در غرب استان مازندران، مسیر جاده دوهزار را دنبال کرده تا به دو راهی ای به نام دوراهی امامزاده قاسم برسید. در سمت چپ جاده مسیری به سمت دره می رود که انتهای آن به روستای عسل محله خواهد رسید. پس از آن باید حدود یک تا یک و نیم ساعت کوهپیمایی کرده و بعد از عبور از تپه ها و چشمه های بین راه به دشت دریاسر برسید.

سایز ویدئو: 7.87M | مدت زمان: 00:00:20 | دانلود ویدئو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.