بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

خرداد کجا بریم؟

خردادماه در ایران، فصلی است که با آب و هوای معتدل و زیبای خود، بهترین فرصت برای سفر و گردشگری در این سرزمین را فراهم می کند.

خرداد کجا بریم؟
تین نیوز

خردادماه در ایران، فصلی است که با آب و هوای معتدل و زیبای خود، بهترین فرصت برای سفر و گردشگری در این سرزمین را فراهم می کند. این ماه، فرصتی عالی است تا به مناطقی با طبیعت بکر، جاذبه های تاریخی و فرهنگی فوق العاده بروید و سفری بی نظیر را تجربه کنید.

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، در این راهنما، بهترین مقاصد سفر در خرداد ماه را بررسی و شما را با جاذبه های دیدنی این مناطق زیبا آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بهترین مقاصد سفر در خرداد

در ادامه با محبوب ترین مقاصد سفر در خرداد ماه آشنا خواهیم شد:

سوباتان، ییلاق طبیعت بکر و تاریخی شمال ایران

ییلاق سوباتان، واقع در نزدیکی شهر لیسار در استان گیلان، یکی از جاذبه های گردشگری زیبا و منحصربه فرد ایران است. آب وهوای خنک و مطبوع این منطقه، آن را به یک مقصد محبوب برای تفریح و استراحت و یکی از بهترین مقاصد سفر در خرداد تبدیل کرده است.

سوباتان به لطف واقع شدن در نزدیکی جنگل های تالش، طبیعتی بکر و سرسبز دارد که هر ساله جذابیت بیشتری برای بازدید کنندگان به ارمغان می آورد. در این منطقه، چشمه ها و رودخانه های فراوانی وجود دارند که به خنکی و زیبایی هوا کمک می کنند.

علاوه بر طبیعت فوق العاده این منطقه، آثار باستانی نیز از جاذبه های دیگر سوباتان هستند. گورهای باستانی که به مدت چند هزار سال در این منطقه کشف شده اند، شاهکارهایی از قدمت تاریخی این منطقه را نشان می دهند. در خردادماه و فصل تابستان، باتوجه به آب وهوای مساعد، گردشگران بسیاری از سراسر کشور به سوباتان سفر می کنند. غار گنجخانه، آبشار ورزان، دشت گل ها و دره های سرسبز، جاذبه های اصلی این منطقه هستند که زیبایی و شگفتی های خاصی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کنند.

به طورکلی، سوباتان با طبیعتی بکر و دیدنی، همراه با آثار باستانی و فضایی آرام و مطبوع، یک مقصد گردشگری منحصربه فرد است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود اختصاص می دهد.

ماسال، یکی از بهترین مقاصد سفر در خرداد

شهر ماسال در استان گیلان، یکی از شهرهای زیبا و سرسبز ایران است. این شهر به خاطر طبیعت بکر و فراوانی مناظر زیبایش شناخته می شود. جنگل ها و آبشارها از زیبایی های برجسته این شهر هستند. با گردش در جنگل های ماسال، تجربه ای دلنشین و آرامش بخش را در یکی از بهترین مقاصد سفر در خردادماه و تابستان تجربه خواهید کرد. در طول این گشت وگذار، از مناظر طبیعی بکر، درختان سبز و پوشیده از برگ های رنگارنگ لذت می برید. همچنین، ییلاقات ماسال که در ارتفاعات قرار دارند، یکی دیگر از جاذبه های محبوب این شهر به شمار می روند.

غار آویشو نیز در فاصله ۲۲ کیلومتری از ماسال واقع شده است. این غار دارای یک رودخانه و آبشار زیبا است. در داخل غار، قندیل های آهکی بلندی وجود دارند که نور خورشید به آن ها زیبایی و جذابیت ویژه ای می بخشد. آبشار رامینه نیز در بالادست جاده ماسال قرار دارد. این آبشار با شیب تندی بر سنگ ها فرومی ریزد و یک منظره بی نظیر و زیبا را به نمایش می گذارد.

ماسال با مناظر طبیعی خیره کننده و جاذبه های گردشگری فراوان، به عنوان بهشت گمشده گیلان شناخته می شود و می تواند یک مقصد عالی برای گردش و استراحت در خرداد ماه و آغاز فصل گرم باشد.

ماسال

مشهد، یکی از  بهترین مقاصد سفر در خرداد

مشهد، شهری است که جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و متنوعی دارد و به همین دلیل هر ساله توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. یکی از این جاذبه ها، پارک کوه سنگی است که دومین پارک بزرگ شهر محسوب می شود. این پارک سال هاست که مقصد گردشگران است و فضاهای آرام و زیبایی را برای تفریح فراهم کرده است.

پارک وکیل آباد نیز با مساحتی بیش از ۲۶۰ هزار مترمربع یکی از پارک های زیبا و بزرگ شهر است. این پارک در منطقه ای با هوای معتدل قرار گرفته و محیطی سرسبز و دلپذیر را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.

چالیدره نیز با دریاچه و جزایر مصنوعی زیبا، یک مقصد عالی برای تفریح و گردشگری است. این منطقه علاوه بر امکانات قایقرانی، رستوران های فراوانی را نیز در اختیار گردشگران قرار می دهد که آن را به یکی از بهترین مقاصد سفر در خرداد ماه تبدیل کرده است.

طرقبه نیز با آب وهوای خوشایند و رستوران های متنوع جذابیت زیادی دارد و به عنوان یکی از مقاصد موردعلاقه گردشگران محسوب می شود. به طورکلی، می توان گفت شهر مشهد باتوجه به وجود جاذبه های گردشگری فراوان، یکی از بهترین مقاصد توریستی در کشور است. با امکانات و مناظر طبیعی زیبا، این شهر مکانی برای تفریح و استراحتی ممتاز برای گردشگران به شمار می رود.

چالیدره

دریاچه دالامپر، دریاچه ای زیبا در ارومیه

دریاچه دالامپر یکی از جاذبه های زیبای ارومیه است. این دریاچه در منطقه ای بین شهرهای اشنویه و ارومیه واقع شده و به وسیلهٔ کوه دالامپر احاطه شده است. نام “دالامپر” در زبان محلی به معنی “جایی که عقاب ها پرواز می کنند” است و نام این دریاچه و کوه از همین معنا برگرفته شده است.

دریاچه دالامپر قطری حدود ۴۵۰ متر دارد و عمق آن به تا ۵۰ متر می رسد. این دریاچه در ارتفاعی حدود ۲۷۲۰ متر از سطح دریا قرار دارد و آب آن از آب شدن برف های کوه دالامپر تأمین می شود. منظره اطراف دریاچه دالامپر بسیار دلنشین و جذاب بوده و با پوششی از آبشارها و دشت های پر از گل به تماشاگران آرامش می بخشد.

این منطقه به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در خرداد شناخته می شود و مسافرانی که از اینجا بازدید می کنند، از طبیعت خیره کننده و آرامش بخش آن لذت می برند. دریاچه دالامپر با فضای آرام خود، یک مقصد ایده آل برای عاشقان طبیعت، عکاسان و طبیعت گردان است. در کنار دریاچه، مسیرهای پیاده روی زیبا و مسیرهای کوهنوردی متنوعی نیز وجود دارد که علاقه مندان به ماجراجویی را به خود جذب می کنند.

آذربایجان شرقی، سرزمینی با جاذبه های تاریخی و طبیعی

استان آذربایجان شرقی برخاسته از تاریخ و فرهنگ بی نظیر خود، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برجسته در ایران شناخته می شود. روستای کندوان با معماری منحصر به فردش جذابیت زیادی دارد. در این روستا، خانه ها به طرزی فریبنده در دل صخره ها کنده شده اند که نمونه های خیره کننده ای از خلاقیت و هنر محلی را به تصویر می کشند. این منطقه با ترکیبی از طبیعت زیبا و معماری منحصربه فرد، یکی از بهترین مقاصد سفر در خردادماه به شمار می رود.

جنگل های ارسباران، با بقایایی از جنگل های هیرکانی، جزو جاذبه های طبیعی و منحصربه فرد استان محسوب می شوند. این جنگل های انبوه همراه با آبشارها و رودخانه های زیبا، مناظری آرامش بخش و خیره کننده را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورند. طبیعت بکر و زیبای این منطقه، آن را به یکی از قطب های گردشگری منطقه تبدیل کرده است.

قلعه ضحاک، یکی دیگر از جاذبه های تاریخی استان است. با قدمتی چندهزارساله، این قلعه بر روی کوهی بلند واقع شده و پیاده روی به قله آن، فرصتی عالی برای مشاهده طبیعت پیرامون و چشم اندازهای دلنشین را فراهم می کند.

جنگل ارسباران

کردستان، یکی از بهترین مقاصد سفر در خرداد

استان کردستان، با طبیعت بکر و زیبای خود، همواره گردشگران زیادی را به سوی خود جلب کرده است. این استان در شمال غربی ایران واقع شده و از تنوع طبیعی و جاذبه های گردشگری خیره کننده ای برخوردار است.

مجموعه تفریحی فرهنگی آبیدر در سنندج، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری استان کردستان و از محبوب ترین مقاصد سفر در خرداد است. این مجموعه در کوهستان آبیدر ساخته شده و چشم انداز زیبا و طبیعت بکر اطراف آن، بازدید کنندگان را مجذوب خود می کند. امکانات تفریحی، رستوران ها و هتل های این مجموعه، تجربه ای لذت بخش را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

دریاچه زریوار، بزرگ ترین چشمه آب شیرین جهان، نیز در استان کردستان قرار دارد. زیبایی و بزرگی این دریاچه هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. مناظر طبیعی اطراف دریاچه، تجربه ای آرامش بخش و دلنشین را فراهم می کنند.

آبشار گویله با ارتفاع بالای پنجاه متر و دشت بیلو با چشمه ها و لک لک های زیبا، از دیگر مناطق جذاب استان کردستان هستند. این مناطق با طبیعت خیره کننده و چشم اندازهای دیدنی، گردشگران را به خود جذب می کنند.

دریاچه زریوار

لرستان، بهشتی برای طبیعت دوستان

استان لرستان با طبیعتی بسیار زیبا و آثار تاریخی منحصربه فرد، یکی دیگر از بهترین مقاصد سفر در خردادماه است. این استان که در غرب کشور واقع شده، دارای شهرهایی از جمله خرم آباد، الیگودرز، ازنا، درود و بروجرد است.

جنگل ها و آبشارهای فراوانی در استان لرستان وجود دارد که زیبایی خاصی به مناظر طبیعی این منطقه می بخشند. آبشارهای مشهوری مانند آبشار نای انگیز، آبشار گرمه و آبشار بیشه در اینجا قرار دارند. این آبشارها با صدای آب جاری و مناظر دیدنی، گردشگران را به خود جذب می کنند.

تونل برفی ازنا نیز یکی از جاذبه های منحصربه فرد استان لرستان است. این تونل طبیعی که در نزدیکی شهر ازنا قرار دارد، با فضای برفی خیره کننده و ساختار خاص خود، گردشگران را مجذوب می سازد.

قلعه تاریخی فلک الافلاک نیز از جاذبه های تاریخی و فرهنگی استان لرستان است. این قلعه که درگذشته محل اقامت پادشاهان بوده است، با معماری خاص و مناظر پانورامیک که از بالای آن قابل مشاهده است، بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.

با توجه به طبیعت زیبا و آثار تاریخی فراوان، استان لرستان به عنوان یک مقصد گردشگری متنوع و پرطرفدار شناخته می شود. گردشگران می توانند این استان را برای تجربه آرامش و لذت از طبیعت، بازدید از آثار تاریخی و تفریحات فراوان انتخاب کنند.

 

دریاچه نئور، دریاچه ای زیبا در ارتفاعات اردبیل

دریاچه نئور، یکی از جاذبه های طبیعی فوق العاده در استان اردبیل و یکی دیگر از محبوب ترین مقاصد سفر در خردادماه است. با ارتفاعی بالغ بر ۲۵۰۰ متر از سطح دریا، این دریاچه زیبا در مرز دو استان گیلان و اردبیل قرار دارد. دریاچه نئور شامل دو قسمت کوچک تر به مساحت ۴۰ و ۱۸۰ هکتار است که در فصل بهار با یکدیگر ادغام می شوند، و در مجموع به مساحت ۲۰۰ هکتار می رسد. عمق آن نیز بین ۵ تا ۱۳ متر متغیر است.

اما جذابیت دریاچه نئور تنها به ابعاد آن محدود نمی شود. منطقه اطراف دریاچه نئور دارای محیط زیستی بسیار زیباست و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. این منطقه به عنوان زیستگاه حیات وحش عمل کرده و از فعالیت های اکوتوریسم، زنبورداری، کشاورزی و دامپروری حمایت می کند.

برای بهره برداری از آب دریاچه، سدی به نام قانلی دره ساخته شده است که مهم ترین منبع آب شرب و کشاورزی در این منطقه را تأمین می کند. علاوه بر این، اقلیم مطبوع و طبیعت بکر این منطقه باعث می شود هر ساله تعداد زیادی گردشگر به دریاچه نئور سفر کنند تا از زیبایی های آن لذت ببرند و از فعالیت های مختلفی مانند قایقرانی و پیاده روی در اطراف آن بهره برداری کنند.

دریاچه نئور اردبیل

اردبیل و سرعین در شمال غربی ایران

اردبیل یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ایران است که در منطقه ای دلنشین واقع شده و یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در خرداد و فصل گرما به شمار می رود. با مساحتی تقریباً ۷۰ کیلومترمربع و جمعیتی حدود ۶۰۰ هزار نفر، این شهر دارای مکان ها و جاذبه های گردشگری فراوانی است.

یکی از مهم ترین جاذبه های اردبیل، جنگل فندقلو است. این جنگل زیبا و دیدنی، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از تله کابینی که از وسط جنگل عبور می کند، مناظر زیبا و دلنشین این منطقه را تجربه کنند.

همچنین، شهر سرعین که حدود ۳۰ کیلومتری اردبیل قرار دارد، یک مقصد جذاب دیگر برای گردشگران است. این منطقه دارای منابع آب معدنی و چشمه های آب گرم است که باعث شده تا بازدیدکنندگان بتوانند در حمام های آب گرم این منطقه استراحت کنند و لذت ببرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.