بازدید سایت : ۳۶۱۸۷

آرام ترین مقاصد گردشگری جهان + میانگین بازدیدکنندگان سالانه

آرام ترین مقاصد گردشگری جهان شامل کشورهای لیختن اشتاین، دومینیکا، تیمور شرقی، سیرالئون و جزایر سلیمان می شود.

آرام ترین مقاصد گردشگری جهان + میانگین بازدیدکنندگان سالانه
تین نیوز

آرام ترین مقاصد گردشگری جهان شامل کشورهای لیختن اشتاین، دومینیکا، تیمور شرقی، سیرالئون و جزایر سلیمان می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، برخی از افراد برای کسب تجربیاتی هیجان انگیز، سفر می کنند و برخی دیگر به دنبال فرار کردن از زندگی پر هیاهوی امروزی هستند. آرام ترین مقاصد گردشگری جهان، از جزایر دورافتاده گرفته تا مکان های کوهستانی بی نظیر، آرامشی به یادماندنی را برای گردشگران فراهم می کنند. این مکان ها شامل سواحل بکر که در آن ها تنها صدای ملایم امواج به گوش می رسد و یا جنگل های سرسبز می شود که تنها رد پای افراد کمی را نشان می دهد. مقاصدی مانند بهشت مونتسرات در دریای کارائیب، با مناظر آتشفشانی و سواحل متروک، یا جزایر سلیمان، با صخره های دست نخورده و استراحتگاه های آرام، مسافرانی را که به دنبال آرامش هستند، از گوشه وکنار جهان به سوی خود جذب می کند. در ادامه به معرفی آرام ترین مقاصد گردشگری جهان و میانگین بازدیدکنندگان سالانه آن ها می پردازیم:

لیختن اشتاین، اروپا

لیختن اشتاین سالانه حدود ۹۸ تا ۱۰۰ هزار بازدیدکننده را به سوی خود جذب می کند و با مساحت کوچک، جاذبه های محدود و نبود مراکز حمل ونقل اصلی، آرامشی شگفت انگیز را برای شهروندان و مسافران به ارمغان می آورد. همچنین کوه های باشکوه، رودخانه پر پیچ و خم راین، غذاهای لذیذ، و تاریخ غنی این جواهر پنهان، ستودنی است. این کشور با وجود موقعیت عالی خود که بین اتریش و سوئیس قرار دارد، اغلب نادیده گرفته می شود. لیختن اشتاین تنها ۱۵ مایل طول دارد و ۳۷ هزار نفر را در خود جای می دهد. این سرزمین با کمتر از ۱۰۰ هزار گردشگر سالانه، عنوان کم بازدیدترین کشور اروپا را به خود اختصاص می دهد.

 

گردشگری جهان1

دومینیکا، کارائیب

دومینیکا، مانند بسیاری دیگر از مقاصد محبوب دریای کارائیب، به گردشگری انبوه نمی پردازد. این کشور فاقد استراحتگاه های فراگیر و بنادر شلوغ است و بر اکوتوریسم و سفرهای ماجراجویانه تمرکز دارد. این بهشت بی نظیر با صخره های مرجانی و یک آتشفشان احاطه شده توسط جنگل های بارانی، شناخته می شود و یکی از طولانی ترین مسیرهای پیاده روی دریای کارائیب را به خود اختصاص می دهد. دومینیکا، سالانه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار بازدید کننده دارد. در واقع گردشگری این جزیره پس از طوفان ماریا در سال ۲۰۱۷، دچار رکود بزرگی شد و حدود ۱۲ درصد از بازدیدکنندگان آن کاهش یافت. همچنین به دلیل تأثیر طوفان ماریا که آسیب قابل توجهی به زیرساخت ها و خانه های این منطقه ساکت وارد کرد، افراد کمی به آن سفر می کنند. امروزه بیشتر هتل های دومینیکا باز، فرودگاه این کشور فعال و جاده های دومینیکا، آماده خدمت رسانی به مسافران است.

 

گردشگری جهان2

تیمور شرقی، آسیای جنوب شرقی

این کشور سالانه حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار بازدیدکننده دارد و یکی از مقاصد کمتر بازدیدشده جهان محسوب می شود که دارای فرهنگ غنی است. تیمور شرقی در سال ۲۰۰۲ از اندونزی استقلال پیدا کرد و زیرساخت های گردشگری آن در حال توسعه است. این کشور در بین مسافران بین المللی، شناخته شده نیست. موقعیت دورافتاده آن در جنوب شرقی آسیا و محدودیت پروازهای مستقیم، تعداد بازدیدکنندگان این سرزمین را کاهش می دهد. تیمور شرقی به خاطر مکان های غواصی بی نظیر، سواحل دست نخورده و میراث فرهنگی غنی خود در سطح جهانی مشهور است. بازدیدکنندگان می توانند پیش از ورود به جنگل ها، دهکده های کوهستانی و سواحل خیره کننده، تاریخ پرتلاطم کشور را در موزه دیلی کشف کنند. همچنین گردشگران می توانند از انجام فعالیت هایی شامل کشف غارهای جنگلی، یادگیری از مردم محلی روستاهای دورافتاده و نوشیدن قهوه بومی در خانه های شهری به سبک پرتغالی، لذت ببرند. صخره های بکر این کشور که در امتداد ساحل شمالی قرار دارد، از ماهی های رنگارنگ و تنوع زیستی باورنکردنی برخوردار است و خاطره ای فراموش نشدنی را برای مسافران فراهم می کند.

 

گردشگری جهان3

سیرالئون، ساحل غربی آفریقا

سیرالئون، یکی از مقاصد ساحلی شگفت انگیز و ارزشمند قاره آفریق به شمار می رود. این کشور با وجود داشتن ۱۹ هزار مایل خط ساحلی، تعداد اندکی از بازدیدکنندگان سالانه و چیزی حدود ۵۰ تا ۷۱ هزار نفر را به خود اختصاص می دهد. سیرالئون، یکی از انتخاب های برتر برای علاقه مندان به طبیعت گردی و ماجراجویان سفر محسوب می شود. این سرزمین، جزایر زیادی دارد که لحظاتی سرشار از آرامش و شگفتی را برای بازدید کنندگان فراهم می کند. جاذبه های این کشور شامل کوهستان لوما، مرتفع ترین رشته کوه در سیرالئون، پارک های ملی و جنگل های بارانی در شرق است که زیستگاه گونه های در حال انقراض به شمار می رود. سیرالئون برای کسانی که به دنبال تعطیلات آرام و به دور از شلوغی های زندگی مدرن هستند، مکانی ایده آل است.

 

گردشگری جهان4

جزایر سلیمان، اقیانوس آرام جنوبی

جزایر سلیمان، بین کشورهای پاپوآگینه نو و وانواتو قرار دارد و سالانه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار بازدید کننده دارد. این کشور از ۹۹۲ جزیره تشکیل شده است که ۱۴۷ عدد از آن ها مسکونی است. این منطقه، برخلاف همسایگان توسعه یافته تر خود مانند تاهیتی و فیجی، دارای جاده های آسفالت نشده و فاقد امکانات رفاهی ایده آل است. عدم وجود پروازهای مستقیم بین المللی و هزینه نسبتاً بالای سفر، جزایر سلیمان را به مکانی کم بازدید برای مسافران تبدیل کرده است، اما دورافتادگی جزایر سلیمان و زیرساخت های گردشگری توسعه نیافته، نقش مهمی در آرامش آن داشته است. در واقع زمین های ناهموار و امکانات محدود جزایر، جذابیت کمتری برای گردشگران دارد، اما تجربیات فرهنگی غنی و زیبایی طبیعی خیره کننده، افرادی از نقاط مختلف دنیا را که به دنبال مقصد گردشگری آرام هستند، به سوی خود جذب می کند.

گردشگری جهان5

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.