بازدید سایت : ۸۲۳۹۵

◄ جاذبه های گردشگری شیلی ؛ پنگوئن ها، مجسمه های باستانی و غذاهای جادویی

شیلی کشوری غنی از زیبایی و جاذبه های گردشگری، مقصدی خاص برای گردشگران است.

جاذبه های گردشگری شیلی ؛ پنگوئن ها، مجسمه های باستانی و غذاهای جادویی
تین نیوز

کشور شیلی یکی از کشورهای آمریکا جنوبی محسوب می شود و پایتخت آن شهر زیبای سانتیاگو است. شیلی کشوری با معادن فراوان نقره است که با رشته کوه مرتفع آند در شرق این کشور از سایر بخش های آمریکای جنوبی و در واقع جهان جداشده است.

 این کشور دارای مرزهای مشترک زیادی است و مساحت آن نیز در وضعیت ۷۵۶ کیلومتری ارزیابی می شود. شیلی از طرف غرب توسط اقیانوس وسیع آرام فراگرفته شده است. بیابان خشک آتاکاما نیز در شمال این کشور قرار دارد و در جنوب این کشور محدود به جنگل های غیرقابل عبور پاتاگونیا است.

 به طور کلی طبق سرشماری های صورت گرفته جمعیت این کشور بیش از ۱۹ میلیون نفر است. زبان رسمی در کشور شیلی اسپانیولی است، واحد پول این کشور پزوی شیلی است و از نظر زمانی این کشور ۶ ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

شهر سانتیاگو شیلی

حدود ۱۰ هزار سال پیش، مردم سرخ پوست مهاجر در داخل دره های حاصل خیز و در امتداد ساحلی که هم اکنون شیلی نامیده می شود، به ساخت و ساز پرداختند و ساکن شدند. اینکاها امپراتوریشان را تا آنچه امروزه شیلی شمالی خوانده می شود گسترش دادند و به این ترتیب شیلی امروزی پدید آمد. قیام های اصلی در این کشور بر اساس یورش های بومی فراهم شده است و لغو برده داری بخشی از تاریخ مهم این کشور است.

پیشرفت کشور شیلی در زمینه آزمایشگاه های شیمی و مواد بوده است به طوری که آزمایش های شیمی در این کشور هر یک دارای مشخصاتی هستند که می تواند بهترین وضعیت را فراهم سازد، در این کشور هر یک از آزمایش ها دارای امکانات ویژه بسیار عالی هستند و البته که شرایط تحصیل در شیلی به صورت دقیقی ارزیابی می شود. پیشرفت این کشور در راستای فضای علمی به خصوص در تأسیس موسسه های بین المللی بسیار عالی اعلام شده است.

در کشور شیلی محصولات صادراتی زیادی دیده می شود که شامل مس و میوه و کاغذ هستند، تولید کاغذ در کشور شیلی یک بخش اقتصادی بسیار معتبر است به طوری که بهترین و مرغوب ترین جنس کاغذ در این کشور عرضه می شود. 

پیشرفت در خصوص قیمت پزوی کشور شیلی نیز دیده می شود به طوری که تغییر نرخ پزوی کشور شیلی می تواند بر اساس وضعیت بازار و وضعیت تورم این کشور شدت و ضعف داشته باشد پیشرفت این کشور وضعیت مالیاتی را بهتر از دوره های قبلی کرده است و البته که درآمدهای شخصی در این کشور بر اساس میزان قیمت گذاری ها بررسی می شود. فضای اقتصادی در این کشور بسیار پر اهمیت است. و اصول اقتصادی نیز پیشرفته تر شده است.

پارک ملی شیلی Parque nacional Torres del Paine

لباس سنتی رایج مردان شیلی، چامانتو (chamanto) نام دارد که شبیه شنل و بافته شده از ابریشم و پشم است و در طراحی آن از روبان های قرمز و گلدوزی های زیبا با طرح گل زنگوله ای شیلی و حیوانات ملی این کشور استفاده می شود.

اغلب این لباس های زیبا و به رنگ روشن را که با روبان های رنگارنگ و گلدوزی های زیبا مزین شده، در جشن ها و پایکوبی ها و مراسم های ملی می پوشند.

یکی از نکته های مهم در کشور شیلی دریافت مالیات بیشتر از خانواده بیشتر از 2 فرزند است. مردم کشور شیلی قوانین شهری و روستایی را از هم جدا کرده اند و این موضوع از دید آن ها اهمیت زیادی دارد.

زبان کشور شیلی زبانی عمیق با بافت قدیمی است و احترام به دستور زبان کشور شیلی بسیار مهم است. حجاب کشور شیلی نیز شرایط مخصوص به خود را دارد و از کلاه گرد بر روی سر استفاده می شود.  

 

آب و هوا و طبیعت زیبا

شیلی کشور پهناوری است و با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد نیز از آب و هوایی بسیار متنوع بهره می برد. در نواحی بیابانی این کشور می توانید شاهد آب و هوایی گرم باشید و در برخی از نواحی دیگر این کشور با آب و هوایی مرطوب مواجه شوید و در مناطق کوهستانی نیز با یخچال های طبیعی را ببینید.

طبیعت شیلی

پودو (Pudu)، کوچکترین گوزن جهان، حیوان بومی شیلی محسوب می شود. این گوزن های کوچک بین ۴۵ تا ۸۵ سانتی متر قد دارند و در جنگل های انبوه کوههای آند زندگی می کنند.

همچنین، گل زنگوله ای شیلی (Chilean Bellflower)، گل ملی این کشور محسوب می شود که در جنگل های بارانی جنوب شیلی رشد می کند. این گل، گیاهی است همیشه سبز، بالارونده که به راحتی از درختان و درختچه ها بالا می رود.

 

حمل و نقل عمومی

حمل و نقل در شیلی بیشتر از طریق جاده است. جنوب این کشور مستقیماً از طریق جاده و بدون سفر از طریق آرژانتین به مرکز شیلی متصل نیست و حمل و نقل دریایی نیز در آنجا نقش دارد. راه آهن از نظر تاریخی در شیلی مهم بود، اما اکنون نقش نسبتا کمی در سیستم حمل و نقل این کشور ایفا می کند. به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور و فواصل طولانی بین شهرهای بزرگ، حمل و نقل هوایی نیز مهم است.

شیلی دارای 85983 کیلومتر بزرگراه است، که به دنبال کاهش شبکه ریلی در شیلی حمل و نقل جاده ای مهمترین راه برای رسیدن به دیگر نقاط شیلی است؛ جابجایی مسافران در بین شهرهای شیلی با سیستم اتوبوس عمومی سانتیاگو با نام Transantiago، انجام می شود.

سیستم اتوبوس سراسر کشور را، از آریکا تا سانتیاگو (یک سفر 30 ساعته) و از سانتیاگو تا پونتا آرناس (حدود 40 ساعت، با تغییر در اوسورنو) پوشش می دهد. همچنین خدمات بین المللی به اکثر کشورهای دیگر در آمریکای جنوبی وجود دارد.

اتوبوس بین شهری شیلی

راه آهن شیلی (به جز چند خط صنعتی اختصاصی ) توسط شرکت دولتی Empresa de los Ferrocarriles del Estado (EFE) اداره می شود که یک برنامه سرمایه گذاری بزرگ را در سال 2005 تکمیل کرد.

سیستم ریلی زمانی به کل کشور خدمت می کرد و خطوط ریلی را از آریکا در شمال تا پورتو مونت در جنوب اجرا می کرد. تا حدی به دلیل ماهیت زمین و تکامل در سیستم های حمل ونقل، سفرهای ریلی در رقابت اتوبوس ها و صنعت هوایی آسیب زیادی دیده است.

مدت زمان طی سفر با قطار بیشتر از اتوبوس طول می کشد و راحتی آن قابل مقایسه است. قیمت ها نیز تمایل به غیر رقابتی بودن دارند. حمل و نقل ریلی بار نیز از سوی صنعت حمل و نقل آسیب دیده است و به دلیل اهرم بسیار زیادی که اتحادیه رانندگان کامیون می تواند در صورت احساس خطر برای آنها به ارمغان بیاورد، به این کار ادامه خواهد داشت.

در سال 2005 کار برای ساخت و بازیابی خط راه آهن جنوب ترانس آند بین زاپالا در آرژانتین و لونکیمای در شیلی در جریان بود، و کمیته ساخت و ساز توسط Patagonia Ferrocanal SA، تشکیل شده و توسط استان تامین شده است. 7 کیلومتر اول تا ژانویه 2006 تکمیل شد. خطوط ریلی مسافربری در سانتیاگو برای اتصال به Melipilla و Batuco برنامه ریزی شده است.

شایان ذکر است، مطالعات موردی مکرر در مورد ایجاد یک خط پرسرعت بین شهرهای والپارایسو و سانتیاگو انجام شده است، برخی حتی قطارهای مگلو را در نظر گرفته اند، اما هیچ اقدام جدی در این مورد انجام نشده است.

حمل و نقل ریلی شیلی

اداره کل هوانوردی غیرنظامی شیلی (Dirección General de Aeronáutica Civil) مرجع هواپیمایی کشوری شیلی، در مارس 1930، به دنبال راه اندازی نیروی هوایی شیلی ایجاد شد ه است و دفتر مرکزی آن در Providencia، سانتیاگو است.

لاتام ایرلاینز  (LATAM Airlines) بزرگترین شرکت هواپیمایی شیلی و بزرگترین خطوط هوایی آمریکای لاتین است، که در سال ۲۰۱۲ در پی ادغام شرکت های لان ایرلاینز و تام ایرلاینز راه اندازی شد و هم اکنون مالک ۱۱ شرکت هواپیمایی در کشورهای آرژانتین (لان آرژانتین)، برزیل، کلمبیا (لان کلمبیا)، اکوادور (لان اکوادور)، پاراگوئه و پرو (لان پرو) می باشد.

شرکت هواپیمایی لاتام هواپیمایی شیلی

فرودگاه بین المللی سانتیاگو (Santiago International Airport) که با نام های فرودگاه بین المللی کومودورو ارتورو مرینو بنیتز (Arturo Merino Benitez International Airport) و فرودگاه نوو پوداهوئل (Nuevo Pudahuel Airport) نیز شناخته می شود، در ۱۵ کیلومتری شمال غربی مرکز شهر سانتیاگو قرار دارد و بزرگ ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه شیلی به شمار می رود.

علاوه بر پروازهای داخلی، از این فرودگاه پروازهایی به مقاصد متعدد در آسیا، اروپا، آمریکا و اقیانوسیه صورت می گیرد. برخی از این مقاصد شامل پاریس، رم، لندن، دبی، مادرید و سیدنی می شوند. همچنین این فرودگاه در سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از شلوغ ترین فرودگاه های آمریکای لاتین معرفی شد. 

حمل و نقل شهری در سانتیاگو

حمل و نقل عمومی در کشور شیلی به خصوص در شهر سانتیاگو، بسیار به صرفه و قابل دسترسی است. هرچند در اواخر بهار و تابستان، هزینه بلیت اتوبوس افزایش می یابد اما خرید بلیت اتوبوس بصورت پیش خرید شامل تخفیف های ویژه است. 

هزینه بلیت اتوبوس تک سفره در سانتیاگو ۷۰۰ پزو شیلی ( هر پزو شیلی معادل 640 ریال) است و هزینه خرید بلیت به صورت ماهانه ۳۰۰۰۰ پزو شیلی است.

هزینه تاکسی به صورت تاکسیمتر محاسبه می شود، به این گونه که زمانی که درون آن می نشینید ۳۰۰ پزو شیلی و به ازای هر یک کیلومتر ۷۵۰ پزو شیلی محاسبه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۷۸۰۰ پزو شیلی باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این کشور ۷۶۰ پزو شیلی می باشد.

تاکسیرانی شیلی

 

مترو

دو شهر سانتیاگو و والپارایسو در شیلی از سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری (مترو) بهره مند هستند.

مترو سانتیاگو (Metro de Santiago) یک سیستم حمل و نقل سریع است که به شهر سانتیاگو، پایتخت شیلی خدمات رسانی می کند. ایده ساخت یک شبکه راه آهن زیرزمینی در سانتیاگو به سال 1944 برمیگردد، زمانی که تلاش ها برای بهبود سیستم حمل و نقل آشفته به دلیل رشد سریع جمعیت شهر از اوایل دهه 1930 آغاز شد.

این مترو که در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۵ تأسیس شده دارای ۷ خط، ۱۳۶ ایستگاه و ۱۳۹.۷ کیلومتر طول می باشد. این سیستم توسط شرکت دولتی Metro S.A مدیریت می شود و اولین و تنها سیستم حمل و نقل سریع در کشور است.

مترو سانتیاگو

شهرهای کشور شیلی

پایتخت شیلی سانتیاگو

سانتیاگو، پایتخت و بزرگ ترین شهر شیلی، در دره ای قرار دارد که توسط کوه های پوشیده از برف آند و رشته ساحلی شیلی احاطه شده است. پلازا د آرماس، قلب بزرگ هسته استعماری قدیمی شهر، دو مکان دیدنی نئوکلاسیک را در خود جای داده است: Palacio de la Real Audiencia متعلق به ۱۸۰۸، محل موزه تاریخ ملی، و کلیسای جامع متروپولیتن متعلق به قرن ۱۸ است.

سیستم حمل و نقل این شهر بسیار پیشرفت است و اغلب اهالی آن تا جایی که امکان دارد از وسایل نقلیه شخصی استفاده نمی کنند. آسمان شب سانتیاگو پر از ستاره بوده و همین شوق وصف ناپذیری را در گردشگران پدید می آورد.

آسمان شب سانتیگو

موزه هنر پیشاکلمبیایی شیلی (Museo Chileno de Arte Precolombino) از دیدنی هایی است که در این شهر نباید از دست داد. یک موزه هنری که به مطالعه و نمایش آثار هنری و مصنوعات پیش از کلمبیا از آمریکای مرکزی و جنوبی اختصاص دارد.

این موزه که در مرکز شهر سانتیاگو، پایتخت شیلی واقع شده است؛ توسط معمار شیلیایی و مجموعه دار آثار باستانی سرجیو لارین گارسیا مورنو، که به دنبال مکانی برای نمایش و حفظ مجموعه خصوصی خود از آثار باستانی پیش از کلمبیایی بود که در طول نزدیک به پنجاه سال به دست آورده بود، تأسیس شد.

با حمایت دولت شهری سانتیاگو در آن زمان، گارسیا مورنو امنیت ساختمان را تأمین کرد و مؤسسه سرپرستی موزه را تأسیس کرد. این موزه برای اولین بار در دسامبر 1981 افتتاح شد.

 این موزه زیبا آثاری داردکه قدمتشان به ۱۰۰۰۰ سال قبل بر میگردد. در این موزه نه تنها آثار هنری پیش کلمبیایی وجود دارد بلکه از خود شیلی و سایر قسمت های آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی هم آثار هنری نگهداری می شود. آثاری چون فلز، منسوجات، سرامیک، استخوان و چرم که در واقع نشان دهنده ی افتخارات مردم شیلی قبل از ورود اروپایی هاست.

موزه هنر پیشاکلمبیایی شیلی

 

شهر رنگارنگ والپارایزو

والپارایزو (Valparaíso) یک شهر بندری در ساحل شیلی است. این شهر به خاطر فونیکولارهای شیب دار و خانه های رنگارنگ بالای صخره اش معروف است.

در طول قرن نوزدهم، هجوم مهاجران اروپایی اثر خود را بر معماری و مؤسسات فرهنگی شهر گذاشت، که بسیاری از آنها در اطراف میدان سوتومایور مرکز شهر جمع شده اند.

در سال ۲۰۰۲ شهر والپارایزو به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شد. این شهر دارای لقب هایی مثل دلبر اقیانوس  و جواهر اقیانوس آرام است.

والپارایزو به خاطر جشنواره و کارناوال های متعدد، موزه های زیاد، طرح های گرافیتی متنوع در خیابانها و همچنین حضور هنرمندان و موزیسین های خیابانی در گوشه و کنار شهر، رسماً پایتخت فرهنگی شیلی محسوب می شود.

سایت نشنال جئوگرافیک از این شهر به عنوان روح شیلی یاد کرده و در فهرست بهترین مکانها برای سفر، معرفی کرده و آن را یکی از مکانهایی دانسته که حتما ارزش سفر کردن دارد.

خیابانهای پرپیچ و خم، کوچه های سنگ فرش شده و چشم اندازهای بی نظیر این شهر الهام بخش شاعران و نویسندگان زیادی در آمریکای جنوبی بوده است.

در سفر به شیلی و شهر والپارایزو  بازدید از موزه آثار پابلو نرودا  شاعر و نویسنده مشهور شیلیایی را از دست ندهید.  La Sebastiana، محل اقامت عجیب و غریب سابق شاعر شیلیایی، پابلو نرودا، اکنون به موزه ای با مناظر وسیع اقیانوس آرام تبدیل شده است.

رنگارنگ بودن ساختمان ها و فرهنگ عالی این شهر موجب شده که به آن «سان فرانسیسکوی جنوبی» هم بگویند.

شهر والپایزو Valparaíso شیلی

 

دیدار از سواحل طولانی لا سرنا

لا سرنا پایتخت منطقه کوکیمبو در سواحل شیلی است. این شهر به خاطر سواحل طولانی اش، مانند ال فارو با فانوس دریایی دیدنی فارو مونومنتال، و معماری استعماری نو شهرت دارد.

ایگلسیا د سان فرانسیسکو متعلق به اواخر رنسانس یکی از کلیساهای متعددی است که در خط افق مشاهده می شود. موزه باستان شناسی سفال های ماقبل اسپانیایی و یک سر سنگی غول پیکر (موآی) از جزیره ایستر را به نمایش می گذارد.

این شهر  پر از فضاهای سبز و جنگل های بکر و انبوه است که در راستای آن ها کوه هایی با قله های برفی و یخچال های طبیعی قد بلند کرده اند. این شهر سال ۱۵۴۴ شکل گرفته و از نظر تاریخی بعد از شهر سانتیاگو که پایتخت شیلی محسوب می شود، دومین شهر قدیمی این کشور به شمار میاد.

فانوس دریایی لا سرنا la serena  شیلی

 

پنگوئن ها در شیلی

در جزیره ی کوچکی به نام ماگاندا (Magdalena Island) که جنوب کشور شیلی قرار دارد زیستگاه پنگوئن های دوست داشتنی است و حدود ۱۲۰ هزار پنگوئن در این منطقه زندگی می کنند. جزیره ماگاندا یا جزیره پنگوئن ها یکی از مناطق دیدنی شیلی است. 

این جزیره در منطقه ماگالانز در حدود 32 کیلومتری شمال شرقی پایتخت منطقه پونتا آرناس واقع شده است. در سال 1982، به عنوان یک بنای تاریخی ملی - بنای یادبود طبیعی Los Pingüinos اعلام شد.

این جزیره محل تکثیر چندین گونه از پرندگان دریایی، به ویژه پنگوئن ماژلانی است. کلنی پنگوئن ها در این جزیره از سال 1998 تحت نظارت بوده است و تخمین زده می شود که در سال 2007 حدود 63000 جفت زادآور داشته باشد. به استثنای پارک رنجرز، جزیره در حال حاضر خالی از سکنه است.

جزیره پنگوئن ها شیلی

جالب است بدانید پنگوئن ها فقط در قطب جنوب یا در باغ وحش زندگی نمی کنند، سواحل جنوبی شیلی زیستگاه طبیعی پنگوئن ها است. هر سال با آغاز پاییز، پنگوئن ها به زیستگاه طبیعی خود بازگشته و به دنبال جفت خود میگردند و با شروع فصل بهار دوباره به دریا باز می گردند.

شاید برایتان جالب باشد که پنگوئن های ماژلان هرساله با همان جفت همیشگیشان اقدام به جفت گیری می نمایند. پرندهٔ نر در لانهٔ سال پیش به انتظار جفت ماده اش می نشیند و پرندهٔ ماده از روی صدای پنگوئن نر جفت خود را تشخیص می دهد.

این جزیره بخشی از مسیر پایان جهان است که یک مسیر گردشگری دیدنی است.

 

پارک ملی شیلی محلی برای تفریح و کسب آرامش

پارک ملی تورس دل پین (Torres del Paine National Park)، در منطقه پاتاگونیا شیلی، به خاطر کوه های سر به فلک کشیده، کوه های یخ آبی روشن که از یخچال های طبیعی جدا می شوند و علفزارهای طلایی که به حیات وحش نادری مانند گواناکوهای لاما پناه می دهند، معروف است. برخی از نمادین ترین مکان های آن عبارتند از 3 برج گرانیتی که نام پارک از آن ها گرفته شده است و قله های شاخ شکل به نام Cuernos del Paine.

یکی از مواردی که در سفر به شیلی هرگز نباید فراموش کنید بازدید از پارک ملی شیلی است، این پارک ملی چندین قله معروف از سلسله جبال آند را در خود جای داده است که تنها برای بازدید از آنها حدود یک هفته ای زمان لازم است. بهترین زمان برای بازدید از این پارک و همین طور کمپ زدن در آن، اواخر تابستان است که هوا ملایم و دل انگیز می شود.

پارک ملی شیلی Parque nacional Torres del Paine

 

جزیره تندیس های تاریخی، ایستر

جزیره ایستر (Isla de Pascua [ˈisla ðe ˈpaskwa]؛ Rapa Nui: Rapa Nui) جزیره و قلمرو ویژه ای از شیلی در جنوب شرقی اقیانوس آرام، در جنوب شرقی ترین نقطه مثلث پلینزی در اقیانوسیه است.

این جزیره بیش از همه به دلیل داشتن نزدیک به 1000 مجسمه باستانی و عجیبی که به نام موآی شناخته می شوند، معروف است. این تندیس های تاریخی توسط مردم راپا نویی اولیه ساخته شده اند و در راستای کرانه دریا به خط ایستاده اند و گویی از جزیره شان محافظت می کنند.

جزیره ایستر یکی از دورافتاده ترین جزایر مسکونی جهان است. نزدیکترین سرزمین مسکونی (حدود 50 نفر در سال 2013) جزیره پیتکرن است که 2075 کیلومتر (1289 مایل) دورتر است. در سال 1995، یونسکو جزیره ایستر را در فهرست میراث جهانی قرار داد و بخش اعظم این جزیره در پارک ملی راپا نویی محافظت می شود.

مجسمه موآی در جزیره ایستر شیلی

​فرودگاه بین المللی ماتاوری دور افتاده ترین فرودگاه بین المللی در جهان در این جزیره واقع شده است.

جزیره ایستر دارای غواصی، موج سواری و همچنین دو دهانه آتشفشان و ساحل شنی برای گردشگران است و یکی از جاذبه های گردشگری شیلی محسوب می شود.

 

کویر آتاکاما، شبیه ساز اکتشاف مریخ

صحرای آتاکاما (Desierto de Atacama) یک فلات بیابانی است که در سواحل اقیانوس آرام آمریکای جنوبی، در شمال شیلی واقع شده است. این نوار زمینی به طول 1600 کیلومتر در غرب کوه های آند امتداد دارد و مساحتی معادل 105000 کیلومتر مربع را پوشش می دهد که به 128000 کیلومتر مربع افزایش می یابد و دامنه های بایر پایین آند را شامل می شود.

صحرای آتاکاما خشک ترین بیابان غیرقطبی در جهان و دومین بیابان خشک پس از برخی نقاط خاص در دره های خشک مک مردو است. این تنها بیابان واقعی است که بارندگی کمتری نسبت به بیابان های قطبی دارد و بزرگترین بیابان مه آلود در جهان است.

این منطقه به دلیل شباهت هایش به محیط مریخ به عنوان یک سایت آزمایشی برای شبیه سازی اکتشاف مریخ استفاده شده است. محققان معتقدند که قدم زدن در آتاکاما احساسی مانند قدم زدن روی مریخ، ولی زیر آسمان زمین را به انسان می دهد.

وارونگی دمای ثابت ناشی از جریان خنک اقیانوسی هومبولت به سمت شمال و پاد سیکلون قوی اقیانوس آرام به خشکی شدید بیابان کمک می کند. خشک ترین منطقه صحرای آتاکاما بین دو رشته کوه آند و رشته ساحلی شیلی واقع شده است که به اندازه کافی بلند هستند تا از جذب رطوبت از اقیانوس آرام یا اقیانوس اطلس جلوگیری کنند و یک اثر سایه باران دو طرفه ایجاد کنند. 

با در نظر گرفتن  تعریف کویر جالب است بدانید میانگین بارش در کویر آتاکاما در حدود ۱ میلی متر در سال است. و کویر آتاکامای شمالی شامل ثروت عظیم معدنی، عمدتاً مس و انواع نیترات ها است.

اگر به ستاره شمردن و گشت و گذار در آسمان شب، مشاهده نور ماه و تماشای آسمان بدون آلودگی نوری علاقه مند هستید، کویر آتاکاما جای مناسبی است. ستاره شناسان از سراسر جهان برای مشاهدات نجومی و دیدن ستارگان نورانی در شب به این کویر سفر می کنند. 

کویر آتاکاما شیلی

 
آتشفشان آماده به فوران ویلاریکا

ویلاریکا (Volcán Villarrica، Mapudungun: Ruka Pillañ) یکی از فعال ترین آتشفشان های شیلی است که بر فراز دریاچه و شهری به همین نام در 750 کیلومتری جنوبی قرار دارد. همچنین به عنوان Rucapillán، یک کلمه ماپوچی به معنای "خانه روح بزرگ" یا "خانه دیو" شناخته می شود.

ویلاریکا، غربی ترین آتشفشان از میان سه آتشفشان بزرگ چینه ای است که از شمال غربی به جنوب شرقی عمود بر زنجیره آند در امتداد منطقه گسلی موکا-ویلاریکا قرار دارند و همراه با کوتروپیلان و بخش شیلیایی لانین، در پارک ملی ویلاریکا محافظت می شوند. 

آتشفشان Villarrica، دارای گدازه ای از ترکیب بازالتی- آندزیتی، یکی از معدود آتشفشانان شناخته شده در سراسر جهان است که یک دریاچه گدازه فعال در دهانه خود دارد. این آتشفشان معمولاً فوران های استرومبولی را با بیرون راندن آذرآوارهای رشته ای و جریان های گدازه ایجاد می کند. بارندگی به اضافه برف ذوب شده و یخ یخچال می تواند باعث ایجاد لاهارهای عظیم (جریان های گل و لای) شود، مانند فوران های 1964 و 1971.

در سالهای اخیر این آتشفشان مجددا فعال شده است و مورد توجه گردشگران ماجراجو قرار گرفته است.

آتشفشان ویلاریکا شیلی

 

موارد مهم در سفر به شیلی 

- سعی کنید تا جایی که برایتان امکان دارد از اتوبوس های این شهر استفاده کنید.

- از غذاهای خیابانی به جای رستوران های شهر استفاده کنید. به خصوص رستوران هایی که در ساحل شهر قرار دارند.

- فروشگاه های زنجیره ای «لاوِگا» تقریباً هر چیزی را که مورد نیاز یک گردشگر برای آشپزی است را در خود دارد. از میوه و سبزیجات گرفته تا لوازم آشپزی، همگی با قیمتی مناسب در این فروشگاه وجود دارد.

- به شدت حواستان به کیف پول و مدارکتان باشد چرا که جیب بری و دزدی در شهرهای این کشور به وفور صورت می گیرد و کاملا هم حرفه ای طوری که شما اصلا متوجه نمی شوید.

- آب لوله کشی در این کشور قابل شرب است هرچند که بطری آب معدنی نیز در تمامی فروشگاه ها به فروش می رسد.

- مراکز خرید زیادی در کشور شیلی دیده می شود مرکز خرید سانتیاگو یکی از مراکز خرید بسیار جذاب و دیدنی در کشور شیلی است. این مرکز خرید دارای بخش های بسیار مدرن رفاهی بوده و البته که عبور و مرور در این مرکز به صورت جذابی فراهم شده است این مرکز خرید از نظر علمی توسط یک معمار بسیار کاربلد طراحی شده است و بخشی از دیدنی های جذاب در کشور شیلی محسوب می شود.

مرکز خرید سانتیاگو Cenco Costanera

 

چند غذای محبوب در شیلی

  • کومپیلیتو | Completo: یک نوع هات داگ شیلیایی است! محبوب ترین غذای خیابانی در شیلی همین ساندویچ سوسیس است.
  • امپانادا | Empanadas: یک نوع اسنک بسیار خوشمزه که برای تهیه آن از گوشت چرخ کرده، پیاز، کشمش و زیتون سیاه استفاده می شود.
  • پوروتوس گرانادوس | Porotos Granados: این غذای سنتی در واقع خورش لوبیای تازه است و برای درست کردن آن از مواد تازه فصل تابستان مثل لوبیا، خمیر ذرت، پیاز، کدو تنبل،سیر، گوجه و ریحان استفاده می شود.
  • ساندویچ چوراسکو | Churrasco: برای درست کردن این ساندویچ از استیک های نازک گوشت، گوجه، آووکادو و مایونز استفاده می شود.

غذای محبوب شیلی پوروتوس گرانادوس

در ادامه ی راهنمای سفر به راهنمای سفر به شیلی به معرفی چندین رستوران در پایتخت این کشور می پردازیم.

رستوران های پیشنهادی در شهر سانتیاگو شیلی

​1. Na Que Ver – بهترین رستوران ارزان در سانتیاگو، شیلی

رستوران Na Que Ver به معنای «چیزی برای دیدن نیست»، غذاهای کلاسیک شیلی را می پذیرد و طعم های منحصر به فرد خود را به آن اضافه می کند. این نام نشان دهنده رویکرد بازگشت به اصول اولیه است، با تمرکز بر جنبه های کلیدی چیزی که غذا را شگفت انگیز می کند. به عنوان یکی از بهترین رستوران های سانتیاگو، غذاهای خانگی خوشمزه و قیمتی مقرون به صرفه ارائه می کند.

خوراک گوشت و سیر رستوران Na Que Ver شیلی

 

2. گالیندو - بهترین رستوران در سانتیاگو برای شیلی های سنتی

تابلوهای نقاشی شده با دست گالیندو بسیار جذاب است و شما را به یاد سبکی می انداخت که در بهترین رستوران های بوئنوس آیرس می بینید. گالیندو در غذاهای کلاسیک شیلی تخصص دارد، که کمتر رستورانی در محله مهمانی Bellavista آن را به خوبی انجام می دهد.

 

پوره سیب زمینی و سوسیس در رستوران گایندو شیلی

 

3. Fuente Alemana – بهترین ساندویچ لومیتو در سانتیاگو

برای تجربه واقعی ساندویچ سانتیاگو، به Fuente Alemana، به لومیتو بروید، Lomito Completo یک ساندویچ الهی است که تمام نت های طعم یک ارکستر پر از غذا را در بر می گرفت.

ساندویچ لومیتو در سانتیاگو

 

4. کافه Monstrum – یخ تراشیده کره ای و نان تست عسل ژاپنی

برای خوردن دسرهای منحصربه فرد کافه مونستروم با خوراکی های شیرینی که معمولاً در آن سوی دنیا یافت می شود، شما را شگفت زده می کند. Bingsu از کره جنوبی منشا می گیرد و یک یخ تراشیده شده شیری می گیرد و آنها را با سایر مواد از پودر سویا گرفته تا میوه های تازه ترکیب می کند. نان تست عسل معمولاً در ژاپن با صفحات ضخیم نان که به آرامی برشته شده و روی آن ترکیبی از مواد شیرین قرار می گیرد، یافت می شود.

کافه Monstrum در سانتیاگو

 

در شیلی کجا اقامت کنیم؟

1. هتل مجلل سانتیاگو سینگولار در نزدیکی منطقه Lastarria

The Singular Santiago که در نزدیکی موزه ملی هنرهای زیبا و تپه سانتا لوسیا قرار دارد، با پنج ستاره یکی از لوکس ترین هتل های شیلی است.

این هتل زیبا ۶۲ اتاق دارد که شما می توانید با پرداخت شبی 217 دلار یک اتاق سینگل با امکانات تهویه مطبوع، مینی بار رایگان، و همچنین امکاناتی مانند وای فای رایگان و گاوصندوق تهیه کنید. گران ترین اتاق با تخت کینگ هم شبی 327 دلار هزینه دارد.

امکانات دیگر اتاق ها شامل حمام با لوازم بهداشتی رایگان و سشوار، تلویزیون های LCD 46 اینچی با کانال های دیجیتال، کمد/کمد، تخت نوزاد رایگان و نظافت روزانه است.

صبحانه رایگان طبق سفارش، بار کنار استخر، و تراس روی پشت بام ارائه می دهد. خدمات ماساژ، آروماتراپی و اسپا در هتل ارائه می شود. در دو رستوران موجود در محل، از برانچ، ناهار، شام، غذاهای سبک و غذاهای بین المللی لذت ببرید. با وای فای رایگان داخل اتاق، با سرعت 50+ مگابیت در ثانیه در ارتباط باشید و مهمانان می توانند امکانات دیگری مانند باشگاه سلامت 24 ساعته و مرکز کنفرانس را بیابند.

سایر امتیازات این هتل عبارتند از یک استخر روباز فصلی با صندلی های آفتابگیر و چترهای استخر، شاتل فرودگاهی رفت و برگشت (با هزینه اضافی)، انبار چمدان و اتاق جلسه، محل بدون سیگار، پذیرش ۲۴ ساعته، و خدمات دربان.

هتل The Singular Santiago سانتیاگو شیلی

2.  هتل ماندارین اورینتال، سانتیاگو

هتل مانداریان اورینتال (Mandarin Oriental) مناسب برای خانواده است و در نزدیکی مرکز خرید Parque Arauco واقع شده است. استراحت و اقامتی مجلل در سانتیاگو برای مدت طولانی تری را می توانید با دریافت یک شب سوم رایگان تجربه کنید. 

این هتل 5 ستاره دارای زمین گلف، یک بار کنار استخر، و یک تراس است. در این هتل با شاتل اسکی به پیست بروید. در دو رستوران موجود در محل، از صبحانه، برانچ، ناهار، شام و غذاهای ایتالیایی لذت ببرید. علاوه بر کافی شاپ/کافه و باغ، مهمانان می توانند به وای فای داخل اتاق (با هزینه اضافی)، با سرعت 250+ مگابیت در ثانیه (مناسب برای 3 تا 5 نفر یا حداکثر 10 دستگاه) متصل شوند. پارکینگ رایگان، لیموزین، سرویس ماشین شهری، صبحانه پخته شده (با هزینه اضافی)، و اجاره دوچرخه به همراه ایستگاه شارژ ماشین برقی، خروج سریع و نگهداری از کودکان (با هزینه اضافی) از دیگر امکانات این هتل است.

هتل دارای 310 اتاق است که امکانات رفاهی مانند سرویس اتاق 24 ساعته و تخت خواب درجه یک، و همچنین امکاناتی مانند فضای کاری مناسب برای لپ تاپ و تهویه مطبوع را ارائه می کند. تخت خواب تاشو/اضافی (با هزینه اضافی) و تخت خواب رایگان/تخت نوزاد، حمام با لوازم بهداشتی رایگان و سشوار، تلویزیون های صفحه تخت با کانال های کابلی، کمد/کمد، نظافت روزانه خانه و میز از دیگر امکانات هر اتاق است.

قیمت این اتاق ها از 254 دلار تا 361 دلار متغیر است که شامل مالیات نیز می باشد.

هتل ماندارین اورینتال شیلی

3. ریتز کارلتون، سانتیاگو

هتل ریتز کارلتون (The Ritz-Carlton) هتل پنج ستاره لوکس در نزدیکی مرکز کوستانرا است. در این هتل از تراس، کافی شاپ/کافه، و خدمات خشک شویی/خشک شویی در ریتز-کارلتون، سانتیاگو بهره ببرید.

برای استراحت، از سونا یا اتاق بخار دیدن کنید. حتماً از یک وعده غذایی در رستوران Estro در محل لذت ببرید. وای فای داخل اتاق (با هزینه اضافی) به همراه اجاره ماشین در محل و باشگاه سلامت در دسترس همه مهمانان است.

یک استخر سرپوشیده، پارکینگ شخصی (با هزینه اضافی)، ترانسفر فرودگاهی رفت و برگشت (با هزینه اضافی) و خروج سریع، پذیرش سریع، اتاق های جلسه، و میز پذیرش 24 ساعته، کارکنان چند زبانه، روزنامه رایگان و آسانسور از دیگر امکانات عمومی این هتل است.

همه 205 اتاق دارای امکانات رفاهی مانند سرویس اتاق 24 ساعته و رختخواب درجه یک، و همچنین امکاناتی مانند منوی بالش و فضای کاری مناسب برای لپ تاپ هستند.

ملافه های ضد حساسیت و ملحفه های پنبه ای مصری، حمام با لوازم آرایشی و سشوار طراحان، تلویزیون های پلاسما 32 اینچی با کانال های کابلی، کمد، بازیافت و نظافت روزانه از خدمات اتاق ها هستند.

برای رزرو یک اتاق معمولی در این هتل باید شبی 319 دلار بپردازید و برای اقامت در سوئیت ها مبلغ 449 دلار هزینه می شود.

هتل ریتز کارلتون شیلی

 

4. خانه پروویدنسیا

اگر به دنبال محل اقامت مناسب، تمیز و ارزان هستید هاستال خانه پروویدنسیا (Casa del lado Santiago Providencia) در نزدیکی مرکز کوستانرا می تواند امکاناتی مانند صبحانه قاره ای و وای فای رایگان را به شما ارائه دهد. پذیرش 24 ساعته، کمک تور/بلیت، و محل بدون سیگار؛ و همچنین 4 حمام با دوش و لوازم بهداشتی رایگان، تلویزیون های صفحه تخت 40 اینچی با کانال های کابلی، آشپزخانه مشترک، یخچال و ماشین ظرفشویی از دیگر امکانات موجود در این خانه است. 

قیمت هر اتاق 3 تخته در این هاستل 90 دلار است.

خانه پروویدنسیا سانتیاگو شیلی

 

5. هاستال ریو آمازوناس

هاستال ریو آمازوناس (Hostal Rio Amazonas) در نزدیکی Plaza de Armas واقع شده است و دارای تراس، کافی شاپ/کافه، و باغ است. وای فای رایگان در اتاق به همراه کتابخانه و خدمات خشکشویی/خشکشویی در دسترس همه مهمانان است.

صبحانه بین المللی (با هزینه اضافی)، ترانسفر فرودگاهی رفت و برگشت (با هزینه اضافی) و خروج سریع، پذیرش سریع، گاوصندوق جلو، و کارکنان چند زبانه، ایستگاه کامپیوتر، خدمات دربان، و انبار چمدان از دیگر خدمات این خانه است.

اتاق های این مهمانخانه دوست داشتنی از از 80 تا 122 دلار متغیر است.

مهمانخانه هاستال ریو آمازوناس سانتیاگو شیلی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.