بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

معرفی انواع تفریحات دریایی

تفریحات دریایی شامل پاراسل، غواصی، جت اسکی، قایق رانی و سایر فعالیت های آبی است که برای بسیاری از افراد گزینه ای عالی برای سپری کردن زمان در تعطیلات می باشد.

معرفی انواع تفریحات دریایی
تین نیوز

تفریحات دریایی شامل پاراسل، غواصی، جت اسکی، قایق رانی و سایر فعالیت های آبی است که برای بسیاری از افراد گزینه ای عالی برای سپری کردن زمان در تعطیلات می باشد.

تفریحات دریایی در روزهای گرم سال یکی از محبوب ترین تفریحات است. تابستان یکی از بهترین و گرم ترین فصل های سال است که مردم برای فرار از آن به تفریحات دریایی یا آبی روی می آورند. بعضی از افراد برای تفریح و گذراندن اوقات خود به جاهای مختلف سفر می کنند.

شهرهای ساحلی ایران یکی از گزینه های بسیار مناسب و جذاب برای تفریحات دریایی محسوب می شود. یکی از مهم ترین مواردی که باید در زمان تفریحات دریایی آن را رعایت کنید توجه به نکات ایمنی است که می تواند خطرات ناشی از این کار را کاهش دهد. در این مقاله آسمونی ما قصد داریم شما را به صورت کامل با تفریحات دریایی آشنا کنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

تفریحات دریایی

تفریحات دریایی یکی از محبوب ترین فعالیت های آبی هستند که بسیاری از مردم در سراسر جهان به آن علاقمند هستند. این فعالیت ها شامل شنا، قایق سواری، ورزش های آبی، جت اسکی و... می باشند. لازم به ذکر است که تفریحات دریایی باعث رفع استرس و افزایش سلامت جسمانی می شوند. در ادامه به توضیح چند مورد از تفریحات دریایی می پردازیم:

جت اسکی

 جت اسکی سواری یکی از بهترین تفریحات دریایی به شمار می شود. شما می توانید به یکی از شهرهای ساحلی شمال یا جنوب ایران همچون دریا حرکت می کند. قبل از این که از جت اسکی استفاده کنید حتما به توصیه های راهنما توجه زیادی داشته باشید و مسائل ایمنی را به دقت رعایت نمایید.

جت اسکی
جت اسکی

شاتل و بنانا

یکی از تفریحات دریایی که در روزهای گرم سال در بین افراد، پرطرفدار است شاتل و بنانا می باشد.   شاتل و بنانا نوعی تیوپ هستند که به شکل گروهی و انفرادی مورد استفاده قرار می گیرند و پس از آنکه ظرفیت شاتل بنانا تکمیل شد، توسط  یک قایق تندرو بر روی آب دریا با سرعت بسیار زیادی حرکت می کند. بایستی برای انجام این تفریحات بسیار مراقب باشید، چون ممکن است سرعت و پرش های زیاد روی آب دریا باعث شود تا به داخل دریا پرتاب شوید. البته تمام هیجان این بازی پرت شدن داخل آب دریا است و در زمان شیرجه زدن اصلا جای هیچ گونه نگرانی نیست. چون در طول بازی به شما جلیقه نجات داده می شود و غریق نجات ها مراقب شما خواهند بود.

شاتل و بنانا
شاتل و بنانا

غواصی

 از فعالیت هایی که امروزه جنبه تفریحی پیدا کرده است، غواصی می باشد. غواصی تا چند سال گذشته فقط در زمینه های صنعتی و پژوهشی  استفاده می شد. اما امروزه این امکان برای همه فراهم شده است که بتوانند زندگی زیر آب را تجربه کنند. غواصی می تواند در زندگی افرادی که از آب هراسی ندارند یکی از متفاوت ترین و هیجان انگیز ترین تجربه ها می باشد. زمانی که به زیر آب می روید از دیدن عروس های دریایی، ماهی ها، صدف ها و جلبک ها لذت بسیار زیادی خواهید برد.

غواصی
غواصی

اسکوتر زیر دریایی

اسکوتر زیر دریایی هم مانند غواصی است، اما تفاوت آن ها در این است که در غواصی فرد لباس مخصوص آن را می پوشد، ولی اسکوتر زیر دریایی وسیله ای می باشد که فرد بر روی آن سوار می شود و با آن به داخل آب دریا می رود. کسانی که ترس از غواصی دارند به راحتی می توانند اسکوتر زیر دریایی را امتحان نمایند و توسط این وسیله هیجان انگیز دنیای تازه زیر آب را تجربه کنند.

اسکوتر دریایی
 اسکوتر زیر دریایی

اسکی روی آب

اسکی روی آب یکی دیگر از تفریحات دریایی بسیار هیجان انگیز است که توصیه می کنیم حتما آن را امتحان کنید.  در این تفریح فرد بر روی اسکی می ایستد و کابلی را نیز در دستان خود می گیرد که به برج های دریایی متصل است. با به حرکت در آمدن قلابی که بین دو برج، به کابل وصل شده فرد روی آب کشیده می شود و حرکت می کند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر ناراحتی های قلبی دارید از انجام این تفریح دریایی خودداری نمایید.

اسکی روی آب
اسکی روی آب

پاراسل

پاراسل یکی از لذت بخش ترین تفریحات دریایی در فصول گرم سال است. اگر می خواهید از پرواز کردن لذت کافی را ببرید می توانید پاراسل را تجربه کنید. در این تفریح مهیج شما سوار چتری می شوید که قایقی با سرعت بسیار زیاد چتر را به دنبال خود می کشد.

پاراسل
پاراسل

فلای بورد

 یکی از جدیدترین تفریحات دریایی در ایران فلای بورد است، که در آن به جت اسکی متصل می شوند و با کمک فشار زیاد آب دریا به طرف بالا حرکت می نماید. این وسیله هیجان انگیز طرفداران بسیار زیادی دارد و شما حس می کنید که دو بال بزرگ دارید و به طرف آسمان پرواز می کنید. اگر شما پرواز با این وسیله را بلد باشید می توانید تا ساعت ها از این تفریح لذت ببرید . لازم به ذکر است که نیم ساعت قبل از این که بازی با این وسیله مهیج را شروع کنید، مربی ها توضیحات لازم را به شما می دهند.

فلای بورد
فلای بورد

قایق سواری

قایق سواری روی آب های دریا، رودخانه ها و دریاچه ها یکی از بهترین تفریحات دریایی است که افراد زیادی با آن خاطره دارند. شاید شما هم  زمانی که کودک بودید و همراه با خانواده سوار بر قایق می شدید دوست داشتید که قایق تندتر براند تا شما بتوانید هیجان بیشتری از قایق سواری را تجربه کنید. قایق های متنوع زیادی وجود دارد که  می توان از جمله آن ها به قایق های پدالی، موتوری، قطاری و شیشه ای اشاره کرد که از محبوب ترین قایق ها هستند. برای ساختن لحظاتی شاد با قایق سواری نیازی نیست تا به دریا بروید چون امروزه در اغلب شهرها دریاچه های مصنوعی بسیار زیادی وجود دارد که در آن ها امکان قایق سواری برای شهروندان فراهم شده است.

قایق سواری
قایق سواری

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: مجله آسمونی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.