بازدید سایت : ۳۸۸۷۶

◄ معرفی انواع ویزای شینگن + شرایط اخذ

ویزای شینگن انواع مختلفی دارد. باتوجه به اینکه هدفتان از سفر به حوزه شنگن چیست، نوع ویزایی که برایتان صادر می شود، متفاوت است.

معرفی انواع ویزای شینگن + شرایط اخذ
تین نیوز |

ویزای شینگن انواع مختلفی دارد. باتوجه به اینکه هدفتان از سفر به حوزه شنگن چیست، نوع ویزایی که برایتان صادر می شود، متفاوت است. ویزای شینگن یکی از مهم ترین ویزاها برای سفر به کشورهای اروپایی است که به مسافران اجازه می دهد بدون نیاز به دریافت ویزاهای متعدد، به 26 کشور اروپایی سفر کنند. در این مقاله به معرفی انواع ویزای شینگن و شرایط لازم برای اخذ هر یک از آن ها خواهیم پرداخت. بعد از مطالعه این مقاله و با آگاهی از انواع ویزای شینگن و شرایط اخذ آن، می توانید به سادگی برای سفرهای توریستی، کاری یا تحصیلیتان برنامه ریزی کنید.

ویزای شینگن نوع A؛ ویزای ترانزیت فرودگاهی

ویزای شینگن نوع A (ویزای ترانزیت فرودگاهی) مجوزی است که به مسافران اجازه می دهد بدون خروج از منطقه فرودگاهی، از یک فرودگاه شینگن به فرودگاه دیگری یا به مقصد نهاییشان در خارج از این منطقه، سفر کنند. این نوع ویزا به طور خاص برای افرادی صادر می شود که نیاز دارند در حین سفر بین المللی از یک فرودگاه شینگن ترانزیت کنند. برای مسافرانی که قصد دارند در تور اروپا زمستان ۱۴۰۳ شرکت کرده و باید از فرودگاه های شینگن عبور کنند، اخذ این ویزا ضروری است.

ویزا

 

ویزای شینگن نوع B؛ معروف به ویزای ترانزیت

ویزای شینگن نوع B (ویزای ترانزیت) به طور خاص برای افرادی صادر می شود که قصد دارند از یک کشور شینگن به کشور دیگر خارج از منطقه شینگن سفر کنند و در این فرآیند باید از خاک کشور شینگن عبور کنند. در نتیجه دارنده این ویزا می تواند در طی یک مدت زمان مشخص (5 روز) از محدوده یکی از کشورهای حوزه شینگن عبور کند. افرادی که برای انجام فعالیت هایشان باید از کشور شینگن عبور کنند، نیاز به ویزای ترانزیت دارند.

افرادی که به دنبال سفرهای توریستی و تجاری به کانادا هستند، باید برای انجام برنامه ریزی های لازم برای سفر، شرایط انواع ویزای توریستی کانادا را بررسی کنند.

ویزای شینگن نوع C؛ ویزای کوتاه مدت

ویزای شینگن نوع C (ویزای کوتاه مدت) مجوزی است که به مسافران اجازه می دهد برای مدت حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه به کشورهای شینگن سفر کنند. این نوع ویزا برای مقاصد مختلفی از جمله گردشگری، بازدید از دوستان و خانواده، شرکت در سمینارها و کنفرانس ها و فعالیت های تجاری و کاری صادر می شود. این ویزا ممکن است به صورت یک بار یا چند بار ورود صادر شود.

افرادی که به دنبال سفر به انگلیس هستند، باید شرایط دریافت ویزای توریستی انگلیس را مورد بررسی قرار دهند؛ زیرا این کشور در حوزه شینگن و اتحادیه اروپا قرار ندارد. 

ویزای شینگن نوع D؛ ویزای بلندمدت یا ملی 

ویزای شینگن نوع D (ویزای بلندمدت) مجوزی است که به متقاضیان اجازه می دهد برای مدت بیشتر از 90 روز به یکی از کشورهای شینگن سفر کنند. ویزا تایپ D معمولا برای افرادی که قصد دارند به منظور تحصیل یا کار در حوزه شینگن زندگی کنند، صادر می شود. دارندگان این ویزا می توانند پس از ورود به کشور، برای مدت معین در آن کشور اقامت داشته باشند. دریافت ویزای نوع D ممکن است به مصاحبه در سفارت و بررسی های دقیق تری نیاز داشته باشد. این ویزا به ویژه برای دانشجویان، کارگران خارجی و خانواده های افرادی که در کشورهای شینگن زندگی می کنند، صادر می شود. 

ویزای شینگن نوع LTV؛ ویزای محدود به قلمرو 

ویزای شینگن LTV (ویزای محدود به قلمرو) به دارنده آن اجازه می دهد فقط به برخی از کشورهای شینگن سفر کند و محدود به برخی از کشورها می شود. این نوع ویزا به ویژه برای افرادی که قصد دارند به کشورهای خاصی در منطقه شینگن سفر کنند و به طور مکرر به آنجا رفت و آمد داشته باشند، طراحی شده است.

شرایط اخذ انواع ویزا شنگن به تفکیک نوع ویزا 

برای دریافت انواع ویزای شینگن ارائه پاسپورت معتبر، تکمیل فرم درخواست ویزا، عکس پرسنلی، بلیط ویزا و مدارک هویتی مشترک هستند؛ اما برخی ویزا ها به برخی مدارک خاص نیاز دارند که در جدول زیر به تفکیک به آن ها اشاره کرده ایم: 

نوع ویزای شینگن شرایط اخذ ویزا
ویزای نوع A دلیل ترانزیت (مانند ویزا برای مقصد نهایی)
ویزای نوع B اثبات توان مالی برای هزینه های سفر
ویزای نوع C

اثبات توان مالی

برنامه سفر شامل جزییات و محل اقامت

بیمه مسافرتی با پوشش حداقل 30.000 یورو

ویزای نوع D 

اثبات توان مالی برای تامین هزینه های زندگی

مدارک تحصیلی یا شغلی بسته به هدف اقامت (پذیرش از دانشگاه یا قرارداد کاری)

بیمه مسافرتی با پوشش کافی

ویزای LTV

اثبات توان مالی برای تامین هزینه های سفر

برنامه سفر و مقصد نهایی

دعوتنامه یا مدارک مرتبط در صورت نیاز

این جدول به طور خلاصه و واضح شرایط مورد نیاز برای اخذ انواع ویزای شینگن را به تفکیک ارائه می دهد.

درخواست ویزا

برنامه ریزی مطمئن تر برای سفر با شناخت انواع ویزای شینگن 

باتوجه به تنوع ویزاهای شینگن، انتخاب نوع مناسب ویزا بسته به هدف سفر و مدت اقامت بسیار مهم است. برای افرادی که قصد دارند به طور موقت به کشورهای شینگن سفر کنند، ویزاهای کوتاه مدت و ترانزیت گزینه های مناسبی هستند. برای مسافرانی که برای تحصیل، کار یا اقامت طولانی مدت به این کشورها می روند، ویزاهای بلندمدت مناسب تر است. آشنایی با انواع ویزای شینگن و شرایط اخذ آن ها به شما کمک می کند تا با اطمینان بیشتری برای سفرهایتان برنامه ریزی کنید. با بررسی دقیق مدارک و شرایط لازم می توانید از مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و سفر دلپذیری را تجربه کنید.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.