بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ گزارش تصویری | پژو ۳۰۸ ، نسل جدید خودرو تمام برقی

نسخه تمام برقی پژو ۳۰۸ که با یک بار شارژ ۴۰۰ کیلومتر راه می‌رود، در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد.

گزارش تصویری | پژو ۳۰۸ ، نسل جدید خودرو تمام برقی
تین نیوز

نسخه تمام برقی پژو ۳۰۸ که با یک بار شارژ ۴۰۰ کیلومتر راه می‌رود، در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد.

۳۰۸ یکی از مدل‌های موفق پژو است که مدل قبلی این ماشین هفت سال پیش بهترین ماشین اروپا شد و کارخانه فرانسوی از نسل‌های مختلف آن بیش از هفت میلیون دستگاه فروخته است.

اما این موفقیت برای به چالش کشیدن فولکس‌واگن گلف، پرفروش‌ترین هچ‌بک اروپا، کافی نبود. همچنین رقیبان دیگر از فورد، تویوتا و اشکودا در سال‌های گذشته جایگاه ۳۰۸ را تا رده ششم پرفروش‌ترین ماشین در کلاس خود پایین برده است.

پژو در نسل جدید با روشی تازه به رقابت برگشته است. این کارخانه با ترکیب ظاهر متفاوت، امکانات لوکس و اضافه‌کردن موتور الکتریکی به قوای محرکه ماشین امیدوار است بتواند نظر مشتریان بیشتری را جلب کند.

نسل جدید ۳۰۸ کشیده‌تر و کوتاه‌تر است و در نتیجه ماشین فرمی اسپرت‌تر و فضای بیشتری برای سرنشینان دارد. مهم‌ترین تغییر ظاهر ماشین در جلوپنجره است که از شبکه‌ای ذوزنقه‌ای تشکیل شده و آرم جدید پژو در وسط آن قرار دارد. این جلوپنجره با چراغ‌های باریکی ترکیب شده که بر پیشرفته‌بودن ماشین تاکید می‌کند. ۳۰۸ اولین مدل پژو است که با این ظاهر معرفی شده است. مدل‌های دیگر در سال‌های آینده به مرور شکلی مشابه خواهند داشت.

در پژو ۳۰۸ برقی دیگر خبری از موتور احتراق داخلی و ملحقاتش نیست و به جای آن سیستم برقی با باتری‌های جدید بار خودرو را به دوش می‌کشند.

باتری‌های جدید پژو برای این خودروی هاچبک از ۸۰ درصد نیکل، ۱۰ درصد منیزیوم و ۱۰ درصد کبالت تشکیل شده‌اند. پژو ۳۰۸ با این باتری‌های خاص می‌تواند ۴۰۰ کیلومتر را بدون وقفه طی کند.

با کنار گذاشتن موتور احتراق داخلی پژو این فرصت را داشته که دستی به سر و روی ۳۰۸ بکشد. طراحی جلو و زیر خودرو برای آیرودینامیک بهتر دچار تغییراتی جزئی شده است.

زمان شارژ باتری‌های پژو ۳۰۸ برقی هم جالب‌توجه است به شکلی که فقط در ۲۵ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد شارژ می‌رسد. موتور برقی این ماشین ۱۵۶ اسب بخار قدرت دارد و گشاوری برابر با ۲۵۶ نیوتن‌ متر تولید می‌کند.

حال باید دید که این خودروی جدید در مقایسه با انواع پلاگین هیبریدی و احتراق داخلی، چه عملکردی را در بازار‌های فروش ارائه خواهد داد. اگنس تسون فاژه، مدیر پروژه برند پژو ۳۰۸، به Autocar گفت که این شرکت انتظار دارد که e-۳۰۸ حداقل ۲۰ درصد از فروش این مدل را در زمانی که به دست فروشندگان برسد، به خود اختصاص دهد. ۳۰۸ پلاگین هیبریدی در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد از کل فروش مدل‌های ۳۰۸ را به خود اختصاص داده است، اما باید بیش از یک سال منتظر بمانیم تا ببینیم آیا این به واقعیت تبدیل می‌شود یا خیر.

پژو ۳۰۸ یک خودروی خانوادگی کوچک (در کلاس C) است که در ۵ ژوئن ۲۰۰۷ رونمایی گردید و در سپتامبر همان سال به بازار ارائه شد. این خودرو تاکنون شاهد سه نسل بوده است که طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها را می‌توان بر روی آن نصب کرد. نسل دوم این خودرو با چهره و امکاناتی کاملاً متفاوت در پاییز سال ۲۰۱۳ معرفی شد و توانست در سال ۲۰۱۴ مقام خودروی سال اروپا را کسب کند. نسل سوم نیز به‌عنوان نخستین خودروی پژو با نشان جدید این شرکت، در سال ۲۰۲۱ عرضه شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
پژو 308 برقی
پژو 308 برقی
پژو 308 برقی
پژو 308 برقی
پژو 308 برقی
پژو 308 برقی
پژو 308 برقی
پژو 308 برقی
پژو 308 برقی
پژو 308 برقی
پژو 308 برقی
پژو 308 برقی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.