بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

گزارش تصویری| تصاویر باور نکردی از بیابانی شدن میانکاله

این شوره زار پهناور و بی‌انتها میانکاله است. شبه جزیره میانکاله که تا همین یک سال پیش زیستگاه بسیاری از پرندگان مهاجر بود حالا به نمک‌زار و بیابانی خشک تبدیل شده است.

گزارش تصویری| تصاویر باور نکردی از بیابانی شدن میانکاله
تین نیوز

این شوره زار پهناور و بی انتها میانکاله است. شبه جزیره میانکاله که تا همین یک سال پیش زیستگاه بسیاری از پرندگان مهاجر بود حالا به نمک زار و بیابانی خشک تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تاثیرات مخرب و جبران ناپذیر این رخداد بزرگ طی احتمالا تا چند سال آینده به سرعت خود را نشان خواهد داد.

باد های ساحلی، گرما و نمک های معلق در هوا را به سمت جنگل های شمال کشور که در فاصله چند کیلومتری میانکاله قرار دارند، هدایت کرده و به سرعت منجر به خشک شدن درختان و جنگل های میلیون ساله هیرکانی خواهند شد.

با مرگ تدریجی جنگل ها و از بین رفتن رطوبت هوا، اکوسیستم منطقه تغییر کرده و شمال کشور نیز مانند بسیاری از بخش های کشور ایران با پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا مواجه خواهد شد.

دور از تصور نیست اگر بگوییم استان گلستان و بخش زیادی از استان مازندران تا چند سال دیگر به مناطق گرم و خشک ایران اضافه خواهد شد.

شاید دیدن این مناظر برای فعالان محیط زیست و عاشقان حیاط وحش و طبیعت قابل تصور بوده است. گروه ها، سازمان ها و افرادی که سال هاست به شدت پیگیر پیشگیری از وقوع این اتفاق تلخ و ناگوار بوده اند. اما با تمام پیگیری ها متاسفانه این اتفاق عظیم که به راحتی قابل پیش بینی بود، رخ داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
میانکاله
میانکاله
میانکاله
میانکاله
میانکاله
میانکاله
میانکاله
میانکاله
میانکاله
میانکاله
میانکاله
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.