درسی از مدیران خودرو
«مدیران خودرو» قدمت زیادی ندارد! در سال 1381 در «منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم» به منظور مونتاژ برخی از محصولات شرکت چینی چری اتومبیل تاسیس شد؛ امروزه 20 سال از فعالیت آن می گذرد اگر با چشم باز به تابلوهای خیابان ها دقت کنیم؛ تعداد پرشمار نمایندگی های این شرکت به خوبی دیده می شود. نمایندگی های پرشمار، یعنی استراتژی مناسب نفوذ در بازار!
«مدیران خودرو» قدمت زیادی ندارد! در سال 1381 در «منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم» به منظور مونتاژ برخی از محصولات شرکت چینی چری اتومبیل تاسیس شد؛ امروزه 20 سال از فعالیت آن می گذرد اگر با چشم باز به تابلوهای خیابان ها دقت کنیم؛ تعداد پرشمار نمایندگی های این شرکت به خوبی دیده می شود. نمایندگی های پرشمار، یعنی استراتژی مناسب نفوذ در بازار!
به گزارش تین نیوز، اولین محصولی که شرکت ام وی ام در نیمه اول دهه 80 شمسی، عرضه کرد چری QQ بود که با نام ام وی ام 110 شناخته می شود؛ خودروی هاچ بک کوچک و جمع و جوری که کپی دوو ماتیز بود و تصمیم داشت پس از خروج دوو از ایران جایگزین آن شود.
هر چند که در ابتدا این خودرو به دلیل شرایط عرضه خوب، مورد استقبال قرار گرفت؛ اما دو حریف سرسخت داشت که نتوانست آنها را از میدان به در ببرد؛
ماتیز و پراید 111
خودوری بعدی این شرکت ام وی ام 530 بود. در سال 1389 به بازار خودروی ایران راه یافت. این خودرو هر چند که فروش بدی نداشت؛ ولی در رقابت با خودروهایی همچون سمند و پژو پارس کم آورد! بعد از 530، نوبت به ام وی ام 550 شد. ام وی ام با برطرف کردن ایرادات مدل 530 و مجهز کردن آن به دنده اتومات CVT سعی کرد، آن را جذاب تر ارائه دهد. سال به سال گذشت و مدل پشت مدل ارائه شد؛ امروزه این خودروساز از تیگو و آریزو هم عبور کرده! به «فونکیس» رسیده! تا محصولات لوکس خود را با این نشان به بازار ارائه دهد.
اگر خوب دقت کنیم می بینیم که بین عرضه نخستین محصولات این شرکت تا «فونکیس» فاصله ای کمتر از 20 سال وجود دارد! گویی بین آنچه بوده و این که هست؛ کیلومتر ها فاصله وجود دارد! فاصله ای که هم در طراحی، هم در نوع ارائه محصول و هم در بخش خدمات پس از فروش به خوبی قابل تشخیص است.
مسیر تحولات نشان می دهد که «مدیران خودرو» آمده بود بماند؛ با ارائه مدل های جدید راه تحول را پیش گرفت؛ پوست انداخت و روز به روز خود را با دو پدیده هماهنگ کرد: «شرایط اقتصادی» و «سلیقه مردم»!