این محفظه های نگهداری بار در هواپیماهای جدید می توانند بازی را حین پرواز تغییر دهند
این محفظه های بالای سر مسافر که برای اولین بار در ماه مه معرفی شدند فضایی 60 درصد بیش تر از فضای محفظه های سنتی در هواپیماهای قدیمی را فراهم می کنند و مسافران می توانند با استفاده از آن چمدان های خود را به داخل کابین بیاورند.
در سفرهای هوایی امروزی این اضطراب در طول سفر برای مسافر وجود دارد که آیا چمدان هایش واقعا همراه او به مقصد می رسند یا خیر. در این میان حمل چمدان به داخل کابین ناممکن است زیرا اکثر چمدان ها حجیم و دارای چرخ هستند. فضای محفظه بالای صندلی مسافران نیز معمولا برای قرار دادن چمدان ها طراحی نشده اند. آن فضای کوچک بالای صندلی معمولا کاربرد اندکی دارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از فرارو، اکنون وارد هواپیمای جدید هواپیماسازی فرانسوی ایرباس شوید و فضای جدید Airspace L Bins آن یا محفظه بالای صندلی را ببنید. این محفظه های بالای سر مسافر که برای اولین بار در ماه مه معرفی شدند فضایی 60 درصد بیش تر از فضای محفظه های سنتی در هواپیماهای قدیمی را فراهم می کنند و مسافران می توانند با استفاده از آن چمدان های خود را به داخل کابین بیاورند. این محفظه ها چمدان هایی به ابعاد 61 سانتی متر (ارتفاع)، 38 سانتی متر (عرض) و 25 سانتی (عمق) را در خود جای می دهند و به گونه ای طراخی شده اند که امکان بازتجهیز آن ظرف مدت سه تا پنج روز وجود دارد.
ایرباس می گوید این محفظه از مواد کامپوزیت فوق سبک ساخته شده است. مهمانداران هواپیما نیز احتمالا از این محفظه های تازه استفبال خواهند کرد زیرا باعث می شوند گلایه مسافران در مورد فقدان مکان کافی به منظور نگهداری وسایل شان کاهش یابد.
از اوایل سال 2025 میلادی شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا قصد دارد 38 فروند هواپیمای A320 را با محفظه های تازه که توسط شرکت آلمانی Elbe Flugzeugwerke GmbH (EFW) یکی از شرکت های تابعه ایرباس تولید می شوند راه اندازی کند.
رئیس خدمات بازرگانی ایرباس در اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است: "ما پس از صحبت با مشتریان خطوط هوایی دریافتیم که محفظه های بزرگتر بالای صندلی نیاز آشکاری برای بهبود تجربه مسافران هستند".
دنیای پیچیده چمدان ها
بسیاری از خطوط هوایی اگر بخواهید چمدان خود را در هواپیما نیز بیاورید هزینه اضافی می گیرند. برخی از مسافران حاضر هستند برای راحت بودن و منتظر نماندن کنار غلتک برای رسیدن چمدان های شان پس از پرواز چمدان خود را به داخل کابین بیاورند. مسئله چمدان تبدیل به موضوعی سیاسی نیز شده است. در هفته جاری قانونگذاران اتحادیه اروپا از خطوط هوایی خواستند دریافت مبلغ اضافی از مسافران برای حمل چمدان های دستی با اندازه معقول را متوقف کنند اما دریافت هزینه برای چمدان بدون شک برای خطوط هوایی پول ساز است. طبق آمار اداره حمل و نقل ایالات متحده خطوط هوایی آن کشور بیش از 6.7 میلیارد دلار از هزینه بار در سال 2022 درآمد کسب کردند. برخی از خطوط هوایی هزینه ها را با اشاره به تاثیرات زیست محیطی توجیه می کنند و اشاره می کنند هواپیماهای سبک تر در مصرف سوخت کارآمدتر هستند بنابراین، منع مسافران از آوردن وزن اضافی با خود را تصمیم خوبی می دانند.