بازدید سایت : ۳۴۰۲۰

معرفی جاذبه های گردشگری محور کرمان – بندرعباس

محور کرمان- بندرعباس به طول 489 کیلومتر از مرز کویر و کوهستان ایران یعنی کرمان شروع و به سواحل خلیج فارس در استان هرمزگان ختم می‌شود.

معرفی جاذبه های گردشگری محور کرمان – بندرعباس
تین نیوز

محور کرمان- بندرعباس به طول 489 کیلومتر از مرز کویر و کوهستان ایران یعنی کرمان شروع و به سواحل خلیج فارس در استان هرمزگان ختم می شود.

سفر در جاده بین المللی کرمان- بندرعباس با عبور از شهرهای کرمان، اختیارآباد، باغین، نگار، دشتکار، بردسیر، سیرجان، نجف شهر، خواجوشهر، حاجی آباد، فین، سرخون، چهچکر، سرریگ یک، تازیان پایین، شهرک گاز  و بندرعباس، فرصتی برای تماشای شگفتی های طبیعی و تاریخی خطه جنوب ایران است.

استان کرمان به عنوان پهناورترین استان ایران در جنوب شرقی کشور قرار دارد. این استان دارای هفت اثر تاریخی ثبت شده در یونسکو است و از این نظر رتبه نخست را در کشور دارد. کرمان زیبا و متمدن از تنوع اقلیمی قابل توجهی نیز بهره می برد. اگر بخواهید از کرمان به بندرعباس واقع در استان هرمزگان سفر کنید و مهمان سواحل خلیج همیشه فارس شوید، آزادراه کرمان- بندرعباس این سفر را برای شما تسهیل می کند. برای آشنایی بیشتر با این مسیر، با ما همراه باشید.

معرفی آزادراه کرمان به بندرعباس

جاده کرمان به بندرعباس به طول 489 کیلومتر از کرمان شروع و به بندرعباس واقع در استان هرمزگان منتهی می شود. آزادراه دو باندی کرمان- بندرعباس به طول 360 کیلومتر در این مسیر قرار دارد. پروژه پنج ساله مطالعه و ساخت این آزادراه در سال 1395 کلید خورد. در سال اول بهره برداری، حدود 5300 وسیله نقلیه از این آزادراه عبور کرده است و پیش بینی می شود این عدد تا 30 سال بعد به حدود 23 هزار وسیله نقلیه برسد. احداث آزادراه کرمان- بندرعباس باعث شده که طول مسیر سفر بین این دو شهر تقریباً  136 کیلومتر و زمان سفر در آن نزدیک به 2 و نیم ساعت کاهش یابد. در حال حاضر، سفر در این مسیر با ماشین شخصی حدود 6 ساعت و 15 دقیقه به طول می انجامد.

اگر در این مسیر از کرمان به سمت بندرعباس برانید در طول راه از شهرهای اختیارآباد، باغین، نگار، دشتکار، بردسیر، سیرجان، نجف شهر، خواجوشهر، حاجی آباد، فین، سرخون، چهچکر، سرریگ یک، تازیان پایین و شهرک گاز عبور خواهید کرد. شایان ذکر است که با افتتاح تونل گلستان در جاده سیرجان- بندرعباس، این بخش از مسیر چهار بانده می باشد. این محور یکی از محورهای شریانی و ترانزیتی کشور است که روزانه مقادیر زیادی کالای وارداتی را از بندرعباس راهی سایر نقاط کشور و برعکس کالاهای صادراتی را از سایر نقاط به سمت بندرعباس هدایت می کند. ضمناً 250 کیلومتر از کل آزادراه در استان کرمان قرار دارد که پس از عبور از شهرهای ارزوئیه، بافت، رابر و بردسیر به غرب شهر کرمان می رسد.

امکانات رفاهی جاده کرمان – بندرعباس

در طول این مسیر امکانات رفاهی مختلفی برای مسافرین عزیز در نظر گرفته شده است که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

  • امداد فنی خودرو: امداد خودرو ایران و امداد خودرو سایپا

  • جایگاه های سوخت: جایگاه صدف، جایگاه 12 فروردین، جایگاه سیمان، جایگاه باغین، جایگاه تک منظوره باغین، جایگاه قائم آل محمد، جایگاه شهید هاشمی، جایگاه مجتمع رفاهی گهگم و جایگاه شهید آرامش

  • مجتمع های خدمات رفاهی: مجتمع برادران بامری در محور بردسیر- سیرجان، مجتمع قائمی در محور سیرجان- بندرعباس، مجتمع توسعه جایگاه سوخت در محور سیرجان- بندرعباس و مجتمع ایسین

  • مساجد متعدد

  • تعمیرگاه ها و تعویض روغنی های مختلف

  • مراکز درمانی: خانه بهداشت کشکوئیه، مرکز بهداشت گهکم، ستاد فرماندهی امداد و نجات، پایگاه امداد آب شیرین و بیمارستان ها و اورژانس های مختلف

در پایان باید بگوییم که سفر در جاده 489 کیلومتری کرمان- بندرعباس قرار است تجربه ای متفاوت برای شما باشد. در واقع شما درست از مرز بین کویر و کوهستان ایران یعنی یزد به سمت سواحل زیبای خلیج فارس راهی خواهید شد. در این بین جاذبه های تاریخی و طبیعی متنوعی به انتظار نشسته است.

آبگرم گنو، قلعه گنو، غار نمکی خرسین، آبشار فدامی، باغ سنگی بلورد، مجموعه گنجعلی خان، حمام شجاعی، باغ موزه هرندی، مجموعه حاج آقا علی، مسجد جامع کرمان، گنبد جبلیه، آتشکده زرتشتیان و قبه سبز تنها بخشی از جاذبه های گردشگری محور کرمان- بندرعباس هستند.

پیشنهاد می کنیم اگر عجله ندارید در طول مسیر از زیبایی ها و شگفتی های این مسیر واقع در شهرهای کرمان، اختیارآباد، باغین، نگار، دشتکار، بردسیر، سیرجان، نجف شهر، خواجوشهر، حاجی آباد، فین، سرخون، چهچکر، سرریگ یک، تازیان پایین و بندرعباس حتماً دیدن کنید.

اگر هم عجله دارید، باز هم جانب احتیاط را رعایت کنید زیرا سفر در این جاده با ماشین شخصی فقط حدود 6 ساعت زمان می برد. در واقع افتتاح آزادراه کرمان- بندرعباس نزدیک به 2 و نیم ساعت از زمان سفر در این مسیر کاسته است. پس با رعایت نکات ایمنی، سفری ایمن و خاطره انگیز را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.