بازدید سایت : ۱۱۹۲۰۹

راهنمای سفر به تبریز با معرفی جاده تهران تبریز

اگر می خواهید از تهران به تبریز سفر کنید، بهترین مسیر محور تهران-تبریز است که بیشتر مقاطع آن به صورت اتوبان و آزادراه می باشد و ضمن گذر از استان های تهران، البرز، قزوین و زنجان به تبریز زیبا می رسد.

راهنمای سفر به تبریز با معرفی جاده تهران تبریز
تین نیوز |

اگر می خواهید از تهران به تبریز سفر کنید، بهترین مسیر محور تهران-تبریز است که بیشتر مقاطع آن به صورت اتوبان و آزادراه می باشد و ضمن گذر از استان های تهران، البرز، قزوین و زنجان به تبریز زیبا می رسد.

معرفی جاذبه های گردشگری محور کرمان – بندرعباس

به گزارش تین نیوز، سفر در محور تهران- تبریز به طول 626 کیلومتر با ماشین شخصی حدود 7 ساعت طول می کشد که در این مسیر از شهرهای کرج، هشتگرد، آبیک، قزوین، ابهره، خرمدره و زنجان نیز عبور خواهید کرد.

تبریز یکی از زیباترین، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای کشور است که در شمال غرب قرار دارد. موقعیت جغرافیایی، طبیعی و تاریخی تبریز می تواند هر فردی را به این شهر جذب کند. اگر شما هم می خواهید از تهران به تبریز سفر کنید، پس لازم است اطلاعاتی در مورد جاده تهران به تبریز کسب کنید. بدین منظور می توانید با ما همراه شوید.

محور تهران تبریز

معرفی جاده تهران به تبریز

برای سفر از تهران به تبریز ابتدا باید وارد اتوبان تهران- کرج شوید و سپس از طریق آزادراه کرج- قزوین به سمت قزوین حرکت کنید. فاصله بین تهران تا قزوین 162 کیلومتر است که با ماشین شخصی حدود 2 ساعت طول می کشد. در صورتی که وقت کافی دارید بد نیست چند ساعتی در قزوین توقف کرده و از اماکنی نظیر کاخ چهل ستون، سعدالسلطنه و برج ناقوس دیدن کنید. در ادامه باید در اتوبان قزوین- زنجان به طول 178 کیلومتر برانید. پیشنهاد می کنیم که ساعاتی را نیز به بازدید از بازار بزرگ زنجان اختصاص دهید. در نهایت باید از زنجان به سمت تبریز حرکت کنید. ضمناً در طول کل مسیر نیز امکاناتی مانند مراکز درمانی، تعمیرگاه و امداد خودرو، پمپ بنزین، رستوران و اغذیه فروشی، نمازخانه و… در نظر گرفته شده است.

در مجموع محور تهران- تبریز 626 کیلومتر است که بیشتر مقاطع آن به صورت آزادراه و اتوبان می باشد. در ادامه فازهای مختلف این محور را با جزئیات بیشتر معرفی می کنیم.

معرفی آزادراه تهران- کرج

آزادراه 5 باندی تهران- کرج در سال 1345 تاسیس شده است. هدف از ساخت این مسیر، تسهیل ارتباط بین تهران و حومه غربی خود و در نتیجه تشویق سکونت جمعیت مازاد تهران در بخش غربی این شهر بوده است. این اتوبان در ادامه به دو شاخه تقسیم می شود. یک انشعاب آن به سمت رشت و دیگری به سمت تاکستان، ابهر و خرمدره می رود که شما باید در مسیر دوم حرکت کنید. بد نیست بدانید که در این راه 3 پمپ بنزین وجود دارد که دو تای آنها در دو سر اتوبان و در مسیر غرب به شرق قرار دارند؛ سومی نیز در محدوده ورداورد یعنی در میانه های راه جای گرفته است.

معرفی آزادراه کرج- قزوین

همانطور که گفتیم برای اینکه از تهران به تبریز بروید ابتدا باید به سمت کرج و در اتوبان تهران- کرج حرکت کنید و سپس وارد آزادراه کرج- قزوین بشوید. این اتوبان بخشی از آزادراه شماره 2 کشور است که عملیات ساخت آن در سال 1352 شروع و در سال 1359 خاتمه یافت. در این مسیر می توانید سری هم به پارک سوار شهر جدید هشتگرد بزنید. همچنین از محله های زیبای شهر آبیک مانند قلمستان، شهرک فهمیده، گلشهر ویلا و شهرک گلدشت عبور خواهید کرد.

متاسفانه این آزادراه جز حادثه خیزترین محورهای جاده ای کشور است. بنابراین هنگام رانندگی در این مسیر باید نکات ایمنی را کاملاً رعایت کنید؛ با سرعتی کمتر از سرعت مجاز برانید، از کمربند ایمنی استفاده کنید و در صورت خسته بودن توقف کرده و آبی بنوشید و استراحتی کنید. در فصل زمستان نیز حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشید.

معرفی آزادراه قزوین- زنجان

بعد از عبور از قزوین باید در آزادراه قزوین- زنجان به مسیر خود ادامه دهید. آزادراه قزوین- زنجان اولین آزادراهی است که بعد از انقلاب در سال های 1369 تا 1376 ساخته شده است. این آزادراه به طول 189 کیلومتر از شهرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره و زنجان عبور می کند و در نهایت به اتوبان زنجان- تبریز وصل می شود. بعضی از بخش های این مسیر 6 خطه و برخی 4 خطه هستند و در مجموع 5 پل بزرگ و تقاطع دارد. سرعت مجاز در این راه 110 کیلومتر بر ساعت است. پس در صورتی که جان خود و همراهانتان را دوست دارید، لطفاً با سرعتی بیش از این رانندگی نکنید.

معرفی آزادراه زنجان- تبریز

در نهایت بعد از عبور از زنجان باید وارد اتوبان زنجان- تبریز شوید. این اتوبان به طول 280 کیلومتر از منطقه شهر آرا زنجان عبور می کند و در نزدیکی تبریز به کمربندی این شهر وصل می شود. پروژه احداث این اتوبان در سال 1374 با مشارکت بانک های ملی، صادرات و رفاه شروع شد و در سال 1392 پایان یافت. این مسیر در مجموع دارای 23 پل بزرگ، 3 تقاطع غیرهمسطح، 10 زیرگذر و روگذر و یک تونل دوطرفه است. طول این تونل در مسیرهای رفت و برگشت به ترتیب 2443 و 2522 متر می باشد. طول پل های این مسیر نیز در مجموع به 906 متر می رسد.

باتوجه به آنچه گفته شد، بیشتر مقاطع محور تهران- تبریز به عنوان یکی از مهم ترین محورهای جاده ای کشور به صورت آزادراه طراحی و اجرا شده است. بنابراین ممکن هست که رانندگی در این مسیر راحت به نظر برسد. اما باید بدانید که بعضی از بخش های این مسیر مانند آزادراه کرج- قزوین در ردیف حادثه خیزترین جاده های کشور قرار دارند. برای تجربه یک سفر شیرین و به یادماندنی باید در کل این مسیر 626 کیلومتری احتیاط کرده و نکات ایمنی را رعایت کنید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.