بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

تعطیلات نوروزی ۵۰ سال بعد

تین نیوز | سال بعد، شاید لازم باشد برای همیشه روی سفرهای طولانی با هواپیما خط بطلان بکشیم.
 
تفكر درباره آينده و حوادث آن، سابقه‌اي به ديرينگي تاريخ خودآگاهي بشر دارد. مردم همه دوران‌ها همواره مشتاق كشف آينده خويش بوده‌اند و رواج و رونق پیشگویی ميان همه ملل و اقوام دلیلی بر این مدعاست.
 
تا 50 سال دیگر، تغییرات دنیا بسیار چشمگیر خواهد بود. اگر زندگی روزمره امروزتان را با زندگی نیم قرن پیش و دهه 1340شمسی مقایسه کنید، شدت این تغییرات تا حدودی دست‌تان خواهد آمد.
 
نیم قرن بعد، آیا در خانه‌هايي بسيار متفاوت زندگي خواهيم كرد كه جنس مصالح به كار رفته در آن تفاوتی بنیادین با مصالح امروزی دارد؟
 
آیا منابع انرژي كه از آن استفاده خواهيم كرد، متفاوت از امروز خواهد بود؟ خودروهای 50 سال آینده چه شكلي خواهند بود؟ وسايل نقليه عمومي چه تغییراتی خواهند کرد؟
 
50سال بعد، شايد لازم باشد براي هميشه روي سفرهاي طولاني با هواپيما خط بطلان بكشيم؛ چراکه اگر کماکان قرار باشد سوخت آنها از نفت تامين شود، سفر با هواپيما هزينه بالايي خواهد داشت که پرداخت آن از عهده بسیاری خارج خواهد بود.
 
در این صورت، آیا برای رفتن از شهري به شهر ديگر، باید در قطارهاي سريع‌السيري بنشينيم كه بسيار سريع‌تر از قطارهاي سريع‌السير امروزي حركت خواهند کرد؛ یا راه‌حل جایگزینی دیگری برای رفع این مشکل خواهیم داشت؟
 
برای اینکه بفهمیم در این مدت چه اتفاقاتی خواهد افتاد؛ با سه داستان در محیط کار، استراحت و بازی، سفری خیالی به دنیای آینده خواهیم کرد.
 
شاید رویاپردازی‌هایی که در ادامه درباره زندگی 50 سال آینده بشر می‌خوانید، در حال حاضر کمی غیرواقعی جلوه کند؛ اما چندان بعید نیست که طی نیم قرن، همه تخیلات و رویاهای انسان به تحقق بپیوندد.
 
فراموش نکنید که حدود صد سال پیش، ژول ورن چیزهایی را در نوشته‌هایش جای می‌دادکه فقط در رویاها می‌گنجید: کشتی زیردریایی، بالن، سفر به اعماق زمین، سفینه‌های فضایی و دریایی.
 
اما همان طور که می‌دانیم، همه این رویاها به سرعت به حقیقت پیوست و همه تصاویر خیالی کتاب‌های ژول ورن واقعی شد و امروزه جزو لاینفک زندگی بشر شده است.
 
بی‌شک، دنياي 50 سال بعد ما بسيار متفاوت از امروز خواهد بود، ولي نه تنها از جذابيت و زيبايي‌هايش كم نخواهد شد، بلكه به سرعت پذیرای دگرگوني‌ها و اختراعات جدیدی خواهد بود. همه چيز خيلي سريع جايگزين خواهد شد و زندگی به روال خود ادامه پیدا خواهد کرد.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.