◄ اطلاعات و مشخصات راه آهن رشت – آستارا
رشت آستارا از ایستگاه رشت آغاز و تا حدود 10 کیلومتر بصورت دو خطه در امتداد مسیر راه آهن رشت انزلی ادامه می یابد .
مسیر راه آهن رشت آستارا از ایستگاه رشت آغاز و تا حدود 10 کیلومتر بصورت دو خطه در امتداد مسیر راه آهن رشت انزلی ادامه می یابد. در این محل خط شرقی (سمت راست) به سمت بندر انزلی و خط غربی (سمت چپ) به سمت آستارا امتداد یافته و در کیلومتر 162 در ایستگاه تشکیلاتی آستارا که از نوع گمرکی با تغییر بوژی است، پایان می یابد.
در این محور علاوه بر ایستگاه آستارا 3 ایستگاه درجه 2 و 5 ایستگاه درجه 3 در نظر گرفته شده است.
مشخصات ایستگاه های راه آهن رشت آستارا
ردیف | نام ایستگاه | کیلومتر | درجه ایستگاه | |
1 | ایستگاه صومعه سرا | (23+400) | (L=1200) | 3 |
2 | ایستگاه ماسال | (42+300) | (L=1200) | 3 |
3 | ایستگاه رضوانشهر | (54+200) | (L=1200) | 2 |
4 | ایستگاه خلخالیان | (63+560) | (L=1200) | 3 |
5 | ایستگاه هشتپر | (84+800) | (L=1200) | 2 |
6 | ایستگاه سیاهکل | (104+340) | (L=1200) | 3 |
7 | ایستگاه محله بهشتی | (126+700) | (L=1200) | 3 |
8 | ایستگاه لوندویل | (145+660) | (L=1200) | 2 |
9 | ایستگاه آستارا | (161+470) | (L=1200) | 1 |
هدف راه آهن رشت آستارا علاوه بر اتصال دو شهر رشت و آستارا و شهرهای واقع در مسیر این دو شهر به شبکه ریلی و تکمیل شبکه ریلی کشور بوده و درعین حال شبکه ریلی را به یکی از نقاط مرزی و یک کشور همسایه متصل می کند. اتصال شبکه راه آهن به به خطوط ریلی جمهوری آذربایجان می تواند موجب تسهیل مبادلات تجاری کشورهای آسیایی و اروپایی در شمال و غرب دریای خزر، با کشورهای شرقی دریای خزر و از آنجا تا چین و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس و هند و پاکستان تا کشورهای جنوب شرقی آسیا را از شبکه ریلی ایران فراهم نماید.
مشخصات راه آهن رشت آستارا
طول زیرسازی: 152 کیلومتر طول رو سازی: 162 کیلومتر تعداد پل بزرگ: 35 دستگاه به طول 1610 کیلومتر عرض بستر: 7 متر هزینه کل پروژه: 523 میلیارد ریال وضعیت پروژه: امضای تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیاء تاریخ عقد قرارداد: مدت اجرا : 36 ماه(پس از تحویل زمین) شروع مسیر : ایستگاه رشت انتهای مسیر : ایستگاه آستارا ارتفاع حداکثر : 6 + متر از سطح دریا |
طول تونل: 620 متر گالری شرقی: 675 متر تعداد تقاطع ها: 49 دستگاه 570 متر حجم خاکبرداری ترانشه: 200000 متر مکعب حجم خاکریزی: 10600000 متر مکعب حجم بتن مصرفی: 268000 متر مکعب زیراساس : 44000 متر مکعب حجم اساس: 3700 متر مکعب حجم آسفالت: 65000 تن ارتفاع حداقل: 22- متر از سطح دریا |
نحوه اجرا:
اسناد و مدارک قرارداد در بخش های زیرسازی، روسازی، علائم و ارتباطات، ساختمان ایستگاه ها و خدمات مهندسی تفکیک به روش های E. P. C و E. P. C. F است.
کارفرما: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- مجری طرح راه آهن رشت – آستارا
مشاور: مهندسان مشاور ایران استن
به نظر شما چه اطلاعاتی از این پروژه را باید اطلاع رسانی کنیم؟
باسلام
ضمن خسته نباشید به مسئولین امر چند توصیه دارم که امیدوارم بدنه کارشناسی پروژه قبل از شروع مد نظر داشته باشند
اگر ممکن است ابنیه مسیر جدید شامل پل ها و تونل ها بصورت دوخطه در نظر گرفته واجرا شود که در صورت اینکه در آیند ه بخواهیم مسیر را دوخطه کنیم مشکلی نداشته باشیم
دوم اینکه با توجه به اینکه مسیر قزوین رشت فاقدسیستم سیگنالینگ می باشد و با توجه به استفاده از وام در این پروژه سیگنالینگ کل مسیر قزوین رشت به آستارا را در قالب همین پروژه تامین کنند که هم مشکل سیگنالینگ حل شود و حم در آینده مشکل تعمیر ونگهداری سیستم را نداشته باشیم به واسطه دو سیستمی بودن احیانا
اگر سعی کنند در ایستگاهها هم خطوط انتظار به سمت خطوط فرعی را از همین حالا در نظر بگیرند با توحه به پتانسیل خطوط فرعی در منطقه در آینده مشکلات تغییرات کمتری را خواهیم داشت
با سلام - هزينه پروژه اشتباه نوشته شده و احتمالا برخي ارقام جا افتاده. اصلاح فرماييد.
بله شما می تونین از راه آذربایجان با کشور برادر روی و کشورهای مثل چین ارتباط داشته باشید ولی به برادران ارمنی دستور می دید نگذارد از سرزمینهای اشغالی ملت آذربایجان با کشور ترکیه ارتباط داشته باشد به این میگن دیپلماسی هوشمند ایرانی
به دلیل دخالت حاکمیت در جنگهای منطقه ای و فساد گسترده و نیز بی پایان حاکمان ، کارهای عمرانی بشدت کند پیش می رود و این یعنی از دست دادن تمام فرصتها .
باسلام
شمافکرش روبکنیدبااین نوع مدیریت بااین نوع پیشرفت کارکه سراغ داریم حالاشمازمینهاتونم تومسیرتواین ریل وعبورقطارباشه .۳۰ساله که نه میتونیم توی این زمینهاخونه بسازیم نه میتونیم معامه فروش یاساخت انجام بدیم .همینطورهی امسال نه سال بعد.سال بعدنه ده سال بعدتر.وای به حال کسایی که تمام داراییشون همین زمینهاست نه تعیین تکلیف میکنن .نه میخرن .نه میزارن ب۴روشیم.ماکه ۵۰سالمون شد هم سن زمینهاهمچنان درحال رایزنی باروسیه وچه وچه و ... خدابه دادبرسه