بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ اطلاعات و مشخصات راه آهن رشت – آستارا

رشت آستارا از ایستگاه رشت آغاز و تا حدود 10 کیلومتر بصورت دو خطه در امتداد مسیر راه آهن رشت انزلی ادامه می یابد .

اطلاعات و مشخصات راه آهن رشت – آستارا
تین نیوز |

مسیر راه آهن رشت آستارا از ایستگاه رشت آغاز و تا حدود 10 کیلومتر بصورت دو خطه در امتداد مسیر راه آهن رشت انزلی ادامه می یابد. در این محل خط شرقی (سمت راست) به سمت بندر انزلی و خط غربی (سمت چپ) به سمت آستارا امتداد یافته و در کیلومتر 162 در ایستگاه تشکیلاتی آستارا که از نوع گمرکی با تغییر بوژی است، پایان می یابد.

در این محور علاوه بر ایستگاه آستارا 3 ایستگاه درجه 2 و 5 ایستگاه درجه 3 در نظر گرفته شده است.

مشخصات ایستگاه های راه آهن رشت آستارا

ردیف نام ایستگاه کیلومتر   درجه ایستگاه
1 ایستگاه صومعه سرا (23+400) (L=1200) 3
2 ایستگاه ماسال (42+300) (L=1200) 3
3 ایستگاه رضوانشهر (54+200) (L=1200) 2
4 ایستگاه خلخالیان (63+560) (L=1200) 3
5 ایستگاه هشتپر (84+800) (L=1200) 2
6 ایستگاه سیاهکل (104+340) (L=1200) 3
7 ایستگاه محله بهشتی (126+700) (L=1200) 3
8 ایستگاه لوندویل (145+660) (L=1200) 2
9 ایستگاه آستارا (161+470) (L=1200) 1

 

هدف راه آهن رشت آستارا علاوه بر اتصال دو شهر رشت و آستارا و شهرهای واقع در مسیر این دو شهر به شبکه ریلی و تکمیل شبکه ریلی کشور بوده و درعین حال شبکه ریلی را به یکی از نقاط مرزی و یک کشور همسایه متصل می کند. اتصال شبکه راه آهن به به خطوط ریلی جمهوری آذربایجان می تواند موجب تسهیل مبادلات تجاری کشورهای آسیایی و اروپایی در شمال و غرب دریای خزر، با کشورهای شرقی دریای خزر و از آنجا تا چین و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس و هند و پاکستان تا کشورهای جنوب شرقی آسیا را از شبکه ریلی ایران فراهم نماید.

مشخصات راه آهن رشت آستارا

 طول زیرسازی: 152 کیلومتر

 طول رو سازی: 162 کیلومتر

 تعداد پل بزرگ: 35 دستگاه به طول 1610 کیلومتر

 عرض بستر: 7 متر

 هزینه کل پروژه: 523 میلیارد ریال

 وضعیت پروژه: امضای تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیاء

 تاریخ عقد قرارداد:

 مدت اجرا : 36 ماه(پس از تحویل زمین)

 شروع مسیر : ایستگاه رشت

 انتهای مسیر : ایستگاه آستارا

 ارتفاع حداکثر : 6 + متر از سطح دریا

 طول تونل: 620 متر 

 گالری شرقی: 675 متر

 تعداد تقاطع ها: 49 دستگاه 570 متر

 حجم خاکبرداری ترانشه: 200000 متر مکعب        

 حجم خاکریزی: 10600000 متر مکعب

 حجم بتن مصرفی: 268000 متر مکعب

 زیراساس : 44000 متر مکعب 

 حجم اساس: 3700 متر مکعب

 حجم آسفالت: 65000 تن

 ارتفاع حداقل: 22- متر از سطح دریا

 

نحوه اجرا:

اسناد و مدارک قرارداد در بخش های زیرسازی، روسازی، علائم و ارتباطات، ساختمان ایستگاه ها و خدمات مهندسی تفکیک به روش های E. P. C و E. P. C. F  است.

کارفرما: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- مجری طرح راه آهن رشت – آستارا

مشاور: مهندسان مشاور ایران استن

 

به نظر شما چه اطلاعاتی از این پروژه را باید اطلاع رسانی کنیم؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: برشور شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی پاسخ

    باسلام
    ضمن خسته نباشید به مسئولین امر چند توصیه دارم که امیدوارم بدنه کارشناسی پروژه قبل از شروع مد نظر داشته باشند
    اگر ممکن است ابنیه مسیر جدید شامل پل ها و تونل ها بصورت دوخطه در نظر گرفته واجرا شود که در صورت اینکه در آیند ه بخواهیم مسیر را دوخطه کنیم مشکلی نداشته باشیم
    دوم اینکه با توجه به اینکه مسیر قزوین رشت فاقدسیستم سیگنالینگ می باشد و با توجه به استفاده از وام در این پروژه سیگنالینگ کل مسیر قزوین رشت به آستارا را در قالب همین پروژه تامین کنند که هم مشکل سیگنالینگ حل شود و حم در آینده مشکل تعمیر ونگهداری سیستم را نداشته باشیم به واسطه دو سیستمی بودن احیانا
    اگر سعی کنند در ایستگاهها هم خطوط انتظار به سمت خطوط فرعی را از همین حالا در نظر بگیرند با توحه به پتانسیل خطوط فرعی در منطقه در آینده مشکلات تغییرات کمتری را خواهیم داشت

  • سيدمرتضي ناصريان پاسخ

    با سلام - هزينه پروژه اشتباه نوشته شده و احتمالا برخي ارقام جا افتاده. اصلاح فرماييد.

  • ناشناس پاسخ

    بله شما می تونین از راه آذربایجان با کشور برادر روی و کشورهای مثل چین ارتباط داشته باشید ولی به برادران ارمنی دستور می دید نگذارد از سرزمینهای اشغالی ملت آذربایجان با کشور ترکیه ارتباط داشته باشد به این میگن دیپلماسی هوشمند ایرانی

  • ایران پاسخ

    به دلیل دخالت حاکمیت در جنگهای منطقه ای و فساد گسترده و نیز بی پایان حاکمان ، کارهای عمرانی بشدت کند پیش می رود و این یعنی از دست دادن تمام فرصتها .

  • بهرام پاسخ

    باسلام
    شمافکرش روبکنیدبااین نوع مدیریت بااین نوع پیشرفت کارکه سراغ داریم حالاشمازمینهاتونم تومسیرتواین ریل وعبورقطارباشه .۳۰ساله که نه میتونیم توی این زمینهاخونه بسازیم نه میتونیم معامه فروش یاساخت انجام بدیم .همینطورهی امسال نه سال بعد.سال بعدنه ده سال بعدتر.وای به حال کسایی که تمام داراییشون همین زمینهاست نه تعیین تکلیف میکنن .نه میخرن .نه میزارن ب۴روشیم.ماکه ۵۰سالمون شد هم سن زمینهاهمچنان درحال رایزنی باروسیه وچه وچه و ... خدابه دادبرسه