بازدید سایت : ۶۶۹۱۲

چرا متروی عربستان زبانزد جهانی شده است؟

متروی عربستان سعودی طولانی ترین سیستم حمل و نقل بدون راننده جهان است که با طول کلی ۱۷۶ کیلومتر، ظرفیت نهایی جابه جایی ۳.۶ میلیون مسافر را در روز دارد.

چرا متروی عربستان زبانزد جهانی شده است؟
تین نیوز |

متروی عربستان سعودی طولانی ترین سیستم حمل و نقل بدون راننده جهان است که با طول کلی ۱۷۶ کیلومتر، ظرفیت نهایی جابه جایی ۳.۶ میلیون مسافر را در روز دارد. مسیرهای دسترسی به قطارهای آن نیز مجهز به یک سیستم اطلاعاتی پیشرفته برای مسافران است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، عربستان سعودی طولانی ترین سیستم حمل و نقل بدون راننده جهان را افتتاح کرده است. از آنجا که این کشور با پروژه هایی همچون لاین و مکعب قصد دارد کشورش را به یک بهشت گردشگری آینده تبدیل کند، لازم است شبکه حمل ونقل خود را به طور جدی ارتقا دهد و به عنوان بخشی از این تلاش، مقامات یک سیستم متروی بزرگ جدید بدون راننده را افتتاح کرده اند که به عنوان طولانی ترین سیستم مترو در جهان شناخته می شود.

متروی ریاض یکم دسامبر راه اندازی شد و طول کلی آن ۱۷۶ کیلومتر با ظرفیت نهایی جابه جایی ۳.۶ میلیون مسافر در روز پس از راه اندازی کامل است. این مترو مناطق کلیدی، مراکز تجاری و بناهای فرهنگی سراسر پایتخت عربستان سعودی را به هم متصل می کند و انتظار می رود ترافیک جاده ای را در سراسر ریاض به طور قابل توجهی کاهش دهد. به این ترتیب این سیستم می تواند سالانه تا حدود ۱۲.۵ میلیون تن از میزان انتشار کربن دی اکسید این شهر بکاهد.

 

متروی عربستان

سیستم متروی ریاض در مجموع دارای ۸۵ ایستگاه است که قابل توجه ترین آن ها ایستگاه متروی منطقه مالی ملک عبدالله (KAFD)، طراحی شده توسط گروه معماری زاها حدید است. این ایستگاه، طرحی دقیق و محاسبه شده با هدف تسهیل مسیریابی برای مسافران دارد و نمای بیرونی آن شامل یک فرم منحنی شکل مشبک و چشم نواز به منظور تعدیل اثر گرمای شدید تابستان در پایتخت عربستان است. در مجموع ۱۱۶ متروی برقی در این سیستم تردد می کند که شامل ۶۹ قطار آلستوم و ۴۷ قطار اینوویا است. آن ها در سه دسته فرست کلاس، کلاس خانوادگی و کلاس مجرد طبقه بندی شده و شامل صندلی های ارگونومیک، روشنایی LED، تهویه مطبوع و سیستم اطلاعات مسافران هستند. این متروها خودکار است و به عنوان بخشی از سیستم های حمل ونقل بدون راننده در بوداپست، مجارستان، سیدنی، استرالیا و تایپه نیز مورد استفاده قرار دارند.

قطارها بدون راننده هستند و حرکات آن ها توسط یک سیستم سیگنالینگ پیشرفته محافظت می شود که سرعت قطارها را کنترل می کند و از عملیات روان و ایمن از جمله باز کردن خودکار درهای قطار اطمینان می دهد. مسیرهای دسترسی به قطارها همچنین مجهز به یک سیستم اطلاعاتی پیشرفته برای مسافران است که از طریق صفحه نمایش و بلندگوهای داخل قطار و روی سکوهای ایستگاه اطلاعات را به مسافران ارائه می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی پاسخ

    عربستان احترام به مردم را معنا می کند و بس