در سال 1354 به سبب گسترش فعالیت راهداری در سطح استانها، ادارهکل راهداری به معاونت اجرایی و راهداری تغییر شکل یافته و ادارات کل فنی به منظور پشتیبانی فنی و عملیاتی استانها در این حوزه ایجاد شدند.
در سال 1361 ادارات کل راه و ترابری استانها در مجموعه حوزه معاونت پارلمانی و برنامهریزی قرار می گیرند و با اصلاح عنوان معاونت راهداری به معاونت راهداری و هماهنگی امور استانها به این معاونت ملحق میشوند. در همین سال عمدهترین تحول در ارتباط با حمل ونقل جاده ای، در تشکیلات مصوب با ایجاد یک شاخه معاونت در ستاد، تحت عنوان معاونت حمل و نقل جادهای صورت میپذیرد. ساختار تشکیلاتی مذکور قریب 10 سال ملاک عمل میماند.
در سال 1371 و در اجرای قانون تعدیل نیروی انسانی دستگاههای دولتی، تشکیلات وزارت راهوترابری مورد بازنگری قرار گرفت. در این بازنگری معاونتهای حقوقی و برنامهریزی و ساختمان و توسعه راه آهن رسماً سازماندهی و دارای تشکیلات تفصیلی گردیدند. همچنین با تصویب قانون تاسیس شرکت سهامی تامین ماشینآلات و تجهیزات راهداری و راهسازی، ادارهکل تامین ماشین آلات منحل و جهت انجام بررسیهای کارشناسی لازم، اداره کل مطالعات و بررسیهای فنی ماشین آلات ایجاد شد.
سمت | نام و نام خانوادگی |
ریاست | داریوش امانی |