◄ ریزش کوه در آذربایجان
رئیس اداره راه و شهرسازی جلفا در آذربایجان شرقی از ریزش کوه در محور نوار مرزی و بازگشایی توسط راهداران خبر داد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، ایوب کنگری گفت: دیروز مورخه ۹۵/۱۰/۰۶ ریزش کوه در محور نوار مرزی (کیلومتر ۸۵) موجب مسدود شدن جاده فوق شد که با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.
برای اطلاع از جزئیات این حادثه به سراغ مدیرکل حملونقل پایانههای استان آذربایجان شرقی، داریوش باقرجوان رفتیم.
باقرجوان با اشاره به ریزش کوه گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مالی خاص به همراه نداشت و تنها برای دو ساعت باعث مسدود شدن راه شد که بلافاصله همکاران ما وارد عمل شدند، خب مسیر جلفا در منطقه گردنه «ننموای» مسیری است که همواره با مسئله ریزش کوه مواجه است و به دلیل ترانشههای موجود چنین حوادثی زیاد رخ میدهد، همانطور که عرض کردم این ریزش تلفات و خسارت چندانی نداشت و تنها چند ساعت این مسیر بسته شد و با تلاشهای صورت گرفته مجدداً بازگشایی شد.
باقرجوان در خصوص اقدامات مختلف صورت گرفته نیز اظهار داشت: اقدامات مختلفی هم در طی این مدت صورت گرفته است، با توجه به اهمیت ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیبپذیر جادهای (موتورسواران و عابرین پیاده) و همچنین ایمنی تردد وسایل نقلیه خاصی همچون وانتبارها و ادوات مختلف کشاورزی، در راستای پیشگیری از تلفات و جراحات آنها و تأثیر قابلتوجه آموزش و فرهنگسازی و اقدامات ایمنسازی فیزیکی در این مورد اقداماتی صورت گرفته است.
مدیرکل حملونقل پایانههای استان آذربایجان شرقی در خصوص چالشهای پیش روی راهداری گفت: ببینید بحث انتزاع و انتقال وظایف راهداری از ادارات راه و شهرسازی، ادارات راهداری و حملونقل جادهای اتفاق میمون و مبارکی است، قطعاً در ایام آتی مزیتهای بیشمار خودش را نشان خواهد داد منتهی در بحث مسائل و مشکلاتی که حین انتقال و این دوران گذار وجود دارد یک بحث اساسی و جدی قابلبیان است.
او ادامه داد: این مشکل چالش نیروی انسانی و یا پرسنل شرکتی است که بهنوعی الآن در بدنه ادارات راه و شهرسازی بهعنوان نیروهایی که در حال انجاموظیفه هستند اما ارتباط استخدامی با مجموعه ندارند، این نیروها منتقلشدهاند بهعنوانمثال در استان آذربایجان شرقی 495 نفر از این عزیزان وجود دارد که متأسفانه ازنظر وضعیت درآمدی و حقوق و مزایا وضعیت مناسبی ندارند.
داریوش باقرجوان گفت: البته این افراد ازنظر کارکردی مسئولیتهای خطیری مانند رانندگی وسایل نقلیه اپراتوری، دستگاههای راهداری را بر عهدهدارند و بهنوعی بحث حاکمیت در بحث ارتباطات و باز گذاشتن مسیرها رادارند که اگر بهنوعی بتوانیم این موضوع را حلوفصل کنیم، تصور میکنم که یکی از کارهای فاخر در حوزه راهداری خواهد شد.
باقر جوان در پایان اظهار داشت: علاوه بر موارد یادشده، مسئله ناوگانها و ماشینآلات راهداری وضعیت مناسبی نیست، البته در سطح کشور شرایط به همین ترتیب است که اگر این مسئله هم حل شود فکر میکنم شرایط مطلوبی پیش رو خواهیم داشت، خوشبختانه شرایط و دیدگاههای حاکم میتواند بهبودها و تأثیرات مثبت و منظمی را به وجود بیاورد اما نکته آخر هم بحث اعتبارات است که خب اعتبارات راهداری اعتبارات ناچیزی است، امسال و سال گذشته هم ندارد و بهطورکلی اعتبارت کافی نیست و کفاف امور را نمیدهد و به نسبت حجم کار راهداری میزان اعتبارات واقعاً مناسب نیست که امیدوار
هستیم طی امسال و سال آینده بتوانیم این مشکل را رفتهرفته حل بکنیم البته دولت هم کارهای خوبی را شروع کرده که انشا الله امیدواریم که بشود این کار ادامه پیدا بکند و مشکلات حل بشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.