ارسال نظر
-
صندلی ای که دلنشین تر از این حرفاست: چند روزی از برگزاری انتخابات انجمن مهندسی صنایع دریایی می گذرد. انتخاباتی تاریخ ساز در کل طول عمر انجمن که باعثشد از ۷ نفر عضو هیات مدیره ۶ نفرشان تغییر کرده و سبب تغییرات اساسی در هیات مدیره انجمن گردد. این تغییر اساسی در هیات مدیره یک پاسخ واضح و صریح را بلند فریاد می زد: تغییر! همگی خواستار تغییر در مسیر گذشته انجمن بودند و اعضای حقیقی و حقوقی با رای خود این را بلند فریاد زدند. ولی گویا هیات مدیره گذشته این تغییر را به مذاق خوش ندانسته و از از آن روز تا کنون مدام در حال سنگ اندازی هستند تا کورسوی امیدی به نگهداری صندلی گذشته داشته باشند. در ابتدا این گروه در روز انتخابات با زیرسوال بردن طیف جدید سعی در خدشه دار کردن وجه این طیف در قبل از رای گیری کردند که موفق نشدند و برعکس، آنها با اکثریت قاطع پیروز شدند. پس از برگزاری انتخابات، می بایستی همان روز نسبت به ارسال نتیجه انتخابات به وزارت علوم اقدام می کردند که تا کنون این کار را انجام نداده اند. هیات مدیره قبلی ۸ روز بعد از انتخابات از اعضای جدید برای برگزای جلسه ای برای انتخاب رئیس انجمن دعوت نمود در ابتدا با برگزاری انتخابات مخالفت نمودند ولی با اصرار تیم جدید انتخابات در همان روز جلسه(۸ روز پس از انتخابات) برگزار گردید و جالب اینجاست که نفرات قبلی هیات مدیره نیز در این جلسه کاندیدای ریاست انجمن شدند. پس از رای گیری و رای نیاوردن نفرات قبلی هیات مدیره انجمن و برنده شدن قاطع افراد جدید، حتی از امضاء صورتجلسه خودداری نمودند. پس از مایوس شدن از شانس برنده شدن در ریاست هیات مدیره انجمن این گروه نسبت به زیر سوال بردن عضویت اعضاء جدید اقدام نموده و سعی در باطل کردن انتخابات دارند. نکته جالب اینکه بعد از برگزاری جلسه رای گیری برای انتخابات رئیس جدید و مایوس شدن از ریاست دوباره، این افراد از ورود هیات مدیره جدید به انجمن خودداری نموده اند و به عبارتی انجمن را تا اطلاع ثانوی به تسخیر خود درآورده اند. گویا صندلی هیات رئیسه انجمن بسیار شیرین تر از این حرفهاست
-
روایتی از یک انتخابات
یکی از نشانه های پیشرفت جوامع، حضور نهادهای مردم نهاد به عنوان ساختارهای مکمل ولی مهم برای اداره جامعه و کمک به نهادهای حاکمیتی جهت پیشبرد اهداف و آرمان های جامعه است. مشخصه بارز این نهادها چرخش مسئولیت و مدیریت در این نهادها با مراجعه به آراء اعضای آنها است.
انجمن مهندسی دریایی یک سازمان مردم نهاد است که در سال 1377 به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقاء علم و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه های مربوط به علوم صنایع دریایی تشکیل گردید. در طول این 20 سال، انتخابات هیات مدیره این نهاد هر دو سال با جمع شدن اعضاء در پی فراخوان عمومی صورت می گرفت و همه چیز با سلام و صلوات به پایان می رسید.
تا اینکه در انتخابات مردادماه 95 اتفاق تازه¬ای افتاد. طی فراخوان عمومی، اعضاء زیر یک سقف جمع شدند و پس از خوش و بش کردن، معرفی برنامه های کاندیداهای هیات مدیره از تریبون عمومی شروع شد و کسانی که سال¬ها در ساختار هیات مدیره انجمن جاخوش کرده بودند، سعی کردند فضا را برای انتخاب مجدد خود فراهم کنند.
اما خواست اعضاء چیز دیگری بود! تغییر اساسی و خانه تکانی در هیات مدیره برای بهبود کارکرد انجمن فراتر از شعار و پاورپوینت های رنگین.
انتخابات برگزار گردید و همان طور که پیش بینی می شد، خواست تغییر اساسی در ساختار هیات مدیره در نتیجه آراء تجلی یافت. نتیجه آراء در تابلو سالن کنفرانس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مورخ 26/5/96 در حافظه انجمن مهندسی دریایی ایران ثبت گردید و نوید بخش مسیری نو و خونی تازه در جسم فربه و پر و سر و صدای این نهاد بود.
اعضاء جدید که حال مسئولیت اجتماعی سنگینی بر دوش خود احساس می کردند، با قوت قلبی و امیدی در مورخ 3/6/95 در محل دفتر قانونی انجمن گرد هم جمع شدند تا کار خود را شروع کنند. باطبع و به رسم همه تشکل ها، اولین جلسه اختصاص به تغییرات در ساختار داخلی و نقش هر یک اعضاء جدید در اداره این نهاد بود. انتخابات رئیس هیات مدیره بین اعضاء جدید برگزار گردید و یک خواست دیگر برای تغییر در نتیجه آراء تجلی یافت و رئیس هیات مدیره جدید فردی به غیر از فرد پرتکرار هیات مدیره سال¬های گذشته بود. ولی به ناگاه ورق برگشت و بسان ضرب المثل معروف به زیر میز زدن برای به هم زدن بازی شروع گردید...
کارشکنی در تجلی اراده و خواست جامعه دریایی شروع شد، انتخاباتی که در حضور صدها نفر از فعالین دریایی برگزار شده بود و آنهایی که خود مجری و برگزار کننده آن از نظر کمی و کیفی بودند سعی کردند در صحت آن تشکیک ایجاد کنند. پیگیری های متعدد و مکرر برای تحکیم نتیجه انتخابات ادامه یافت و نهایتاً وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به عنوان بخش نظارتی نتیجه انتخابات را طی نامه های متعدد از جمله نامه شماره 102904/3/3/3 مورخ 15/5/96، نام شماره 116791/3 مورخ 1/6/96 ، نامه شماره 123032/3/3/3 مورخ 8/6/96 و نامه شماره 129406/3/3/3 مورخ 15/696 با صراحت تایید کرد( تصاویر پیوست)، لیکن بازی خاتمه نیافت. اعضاء جدید با مراجعات و رایزنی های متعدد سعی می کنند موضوع به نحوی خاتمه یابد که نام و آوازه این نهاد آسیب نبیند.
ولی هنوز این سوال ابتدایی دلشمغولگی کسانی شده که خواستار تغییر در این نهاد بوده اند:
کجای دنیای و بر اساس چه منطقی انتخاباتی را که خود مجری و متولی و ناظر برگزاری آن بوده اند، بعد از روشن شدن نتایج بر آن گردن نمی نهند! کسانی که فراخ نای از سازمان های مردم نهاد دم می زنند، آنگاه که تضاد منافع پیش می آید و حمل بار امانت بر دوش آنها سنگینی می کند، بر عهد خود وفادار نبوده و پیمان می شکنند، عده ای که باید منش و رفتار آنها چراغ راه ، کم تجربگان و لنگر آرام بخش تندروها باشد؛ و در قالب گردن نهادن بر خرد، تصمیم و خواست جمعی ارزشهای بنیادین را در نهادهای مردمی نهادینه کنند؛ خود نتایج انتخابات را قبول نکرده، منتخبین اعضاء انجمن مهندسی دریایی را بازیچه قرار داده ، ساختمان ادارای انجمن را ملک شخصی خود دانسته بر در آن قفل یک منی زده و کارمندان حقوق بگیر انجمن را جزء قشون خود دانسته و آنها را در مقابل رای اعضاء به صف می کنند. کسانی که برای مکاتبات متعدد مراجع ذیصلاح قانونی ارزشی قائل نبوده و به پشتوانه و تکیه خود به مراجع قدرت توانسته اند برای بیش از یکسال در تجلی تصمیم جمعی قاطبه دریایی خلل ایجاد کنند....
اخبار مهم
- بلاتکلیفی نیروهای شرکتی سازمان بنادر
- جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
- نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است
- 3 هزار فروند کشتی نیاز داریم اما دست روی دست گذاشته ایم!
- خیز کشور هند برای استفاده از حمل و نقل دریایی بجای حمل و نقل جاده ای
- غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی
- فرماندهی واحد، نیاز تحقق توسعه دریامحور است
- امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه گذاری می کنند
- قطر بزرگترین قرارداد ساخت کشتی را با چین امضا کرد
- میزان سرمایه گذاری غیر دولتی در بنادر کشور چقدر است؟
- توسعه دریا محور استان گیلان
- ایران موفق به تولید زیردریایی هدایت پذیر از راه دور شد
- بلاتکلیفی نیروهای شرکتی سازمان بنادر
- تجارت با افریقا جنبه شعاری دارد!
- انتشار شماره 316 و 317 ماهنامه بندر و دریا
- تائید کمیسیون انجمن های علمی برای حضور در صحنه حکمرانی دریا
- سند اقتصادی دریا محور بوشهر تدوین شد
- صحنه حکمرانی دریا نیاز به پمپاژ علم دارد
- استقرار جرثقیل ۱۴۰ تنی ویژه تخلیه و بارگیری نگله های سنگین
- سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل در بندر خرمشهر عملیاتی شد
- سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل در بندر خرمشهر عملیاتی شد
- رویه های بندری در هرمزگان اصلاح می شود
- طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش
- ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
- گزارش تصویری| بندر شهید بهشتی چابهار
- جنگ کریدورها در خاورمیانه
- هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
- پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می شود
- شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد
- بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
- فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
- فعالیت مستمر خطوط منظم کشتیرانی به شرق و شمال آفریقا
- ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
- عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
- برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
- معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
- طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش
- توسعه دریا محور استان گیلان
- بلاتکلیفی نیروهای شرکتی سازمان بنادر
- جنگ کریدورها در خاورمیانه
- رویه های بندری در هرمزگان اصلاح می شود
- گزارش تصویری| بندر شهید بهشتی چابهار
- پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می شود
- ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
- هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
- فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
- سند اقتصادی دریا محور بوشهر تدوین شد
- استقرار جرثقیل ۱۴۰ تنی ویژه تخلیه و بارگیری نگله های سنگین
- عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
- صحنه حکمرانی دریا نیاز به پمپاژ علم دارد
- قطر بزرگترین قرارداد ساخت کشتی را با چین امضا کرد
- تجارت با افریقا جنبه شعاری دارد!
- امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه گذاری می کنند
- میزان سرمایه گذاری غیر دولتی در بنادر کشور چقدر است؟
- شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد
- ایران موفق به تولید زیردریایی هدایت پذیر از راه دور شد
- بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
- ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
- فرماندهی واحد، نیاز تحقق توسعه دریامحور است
- سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل در بندر خرمشهر عملیاتی شد
- سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل در بندر خرمشهر عملیاتی شد
- انتشار شماره 316 و 317 ماهنامه بندر و دریا
- تائید کمیسیون انجمن های علمی برای حضور در صحنه حکمرانی دریا
- فعالیت مستمر خطوط منظم کشتیرانی به شرق و شمال آفریقا
- کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
- فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری
- فروش قسطی تریلی کره ای 44 تنی با اقساط 36 و 60 ماهه + جزئیات
- رقیبان جدید رانندگان کامیون از راه رسیدند؛ احتمال کاهش درآمد رانندگان
- استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
- بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
- مسدود شدن کارت سوخت رانندگان کامیون در صورت دریافت بارنامه صوری
- فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
- احتمال احداث مسیر برگشت آزادراه منجیل رودبار قوت گرفت
- نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
- انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
- نادیده گرفتن حق و حقوق رانندگان کامیون با عدم افزایش کرایه حمل کالا
- طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
- ستم مضاعف به رانندگان کامیون: نه کرایه حمل کالا بروز رسانی شد و نه حق توقف کامیون ها تعیین شد
- افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
- چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟
- پور سید آقایی : برای تاسیس تنظیم گر مستقل ریلی لابی کنید
- جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
- دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید؛ ماموریت ویژه استاندار کلید خورد
- مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
- چرا در زمان خودتان لوکوموتیوی واگذار نکردید/ با کدام عملکردتان برای راه آهن نسخه می پیچید؟
- شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
- زیبایی اتوبان اصفهان شیراز ؛ آزادراه چشم نواز را در تعطیلی 15 اردیبهشت ببینید + فیلم
- وصف شرایط فعلی حمل و نقل ریلی و شرکت راه آهن در قالب یک شعر
- ترفند خطرناک قاچاقچیان در اتوبان ساوه تهران نصف اتوبان را مسدود کرد
- اتوبان اصفهان شیراز ؛ تردد رایگان 6 ماهه تا کی ادامه دارد؟
- روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
- مدیرعامل راه آهن: اهل شفافیت هستیم نه آرایش حساب + فیلم
- بروزرسانی شاخص تن کیلومتر و کرایه رانندگان کامیون؛ در دستور کار
- وعده آغاز نهضت بازسازی لکوموتیو های متوقف طولانی مدت در سال 1403
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.