ارسال نظر
-
صندلی ای که دلنشین تر از این حرفاست: چند روزی از برگزاری انتخابات انجمن مهندسی صنایع دریایی می گذرد. انتخاباتی تاریخ ساز در کل طول عمر انجمن که باعثشد از ۷ نفر عضو هیات مدیره ۶ نفرشان تغییر کرده و سبب تغییرات اساسی در هیات مدیره انجمن گردد. این تغییر اساسی در هیات مدیره یک پاسخ واضح و صریح را بلند فریاد می زد: تغییر! همگی خواستار تغییر در مسیر گذشته انجمن بودند و اعضای حقیقی و حقوقی با رای خود این را بلند فریاد زدند. ولی گویا هیات مدیره گذشته این تغییر را به مذاق خوش ندانسته و از از آن روز تا کنون مدام در حال سنگ اندازی هستند تا کورسوی امیدی به نگهداری صندلی گذشته داشته باشند. در ابتدا این گروه در روز انتخابات با زیرسوال بردن طیف جدید سعی در خدشه دار کردن وجه این طیف در قبل از رای گیری کردند که موفق نشدند و برعکس، آنها با اکثریت قاطع پیروز شدند. پس از برگزاری انتخابات، می بایستی همان روز نسبت به ارسال نتیجه انتخابات به وزارت علوم اقدام می کردند که تا کنون این کار را انجام نداده اند. هیات مدیره قبلی ۸ روز بعد از انتخابات از اعضای جدید برای برگزای جلسه ای برای انتخاب رئیس انجمن دعوت نمود در ابتدا با برگزاری انتخابات مخالفت نمودند ولی با اصرار تیم جدید انتخابات در همان روز جلسه(۸ روز پس از انتخابات) برگزار گردید و جالب اینجاست که نفرات قبلی هیات مدیره نیز در این جلسه کاندیدای ریاست انجمن شدند. پس از رای گیری و رای نیاوردن نفرات قبلی هیات مدیره انجمن و برنده شدن قاطع افراد جدید، حتی از امضاء صورتجلسه خودداری نمودند. پس از مایوس شدن از شانس برنده شدن در ریاست هیات مدیره انجمن این گروه نسبت به زیر سوال بردن عضویت اعضاء جدید اقدام نموده و سعی در باطل کردن انتخابات دارند. نکته جالب اینکه بعد از برگزاری جلسه رای گیری برای انتخابات رئیس جدید و مایوس شدن از ریاست دوباره، این افراد از ورود هیات مدیره جدید به انجمن خودداری نموده اند و به عبارتی انجمن را تا اطلاع ثانوی به تسخیر خود درآورده اند. گویا صندلی هیات رئیسه انجمن بسیار شیرین تر از این حرفهاست
-
روایتی از یک انتخابات
یکی از نشانه های پیشرفت جوامع، حضور نهادهای مردم نهاد به عنوان ساختارهای مکمل ولی مهم برای اداره جامعه و کمک به نهادهای حاکمیتی جهت پیشبرد اهداف و آرمان های جامعه است. مشخصه بارز این نهادها چرخش مسئولیت و مدیریت در این نهادها با مراجعه به آراء اعضای آنها است.
انجمن مهندسی دریایی یک سازمان مردم نهاد است که در سال 1377 به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقاء علم و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه های مربوط به علوم صنایع دریایی تشکیل گردید. در طول این 20 سال، انتخابات هیات مدیره این نهاد هر دو سال با جمع شدن اعضاء در پی فراخوان عمومی صورت می گرفت و همه چیز با سلام و صلوات به پایان می رسید.
تا اینکه در انتخابات مردادماه 95 اتفاق تازه¬ای افتاد. طی فراخوان عمومی، اعضاء زیر یک سقف جمع شدند و پس از خوش و بش کردن، معرفی برنامه های کاندیداهای هیات مدیره از تریبون عمومی شروع شد و کسانی که سال¬ها در ساختار هیات مدیره انجمن جاخوش کرده بودند، سعی کردند فضا را برای انتخاب مجدد خود فراهم کنند.
اما خواست اعضاء چیز دیگری بود! تغییر اساسی و خانه تکانی در هیات مدیره برای بهبود کارکرد انجمن فراتر از شعار و پاورپوینت های رنگین.
انتخابات برگزار گردید و همان طور که پیش بینی می شد، خواست تغییر اساسی در ساختار هیات مدیره در نتیجه آراء تجلی یافت. نتیجه آراء در تابلو سالن کنفرانس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مورخ 26/5/96 در حافظه انجمن مهندسی دریایی ایران ثبت گردید و نوید بخش مسیری نو و خونی تازه در جسم فربه و پر و سر و صدای این نهاد بود.
اعضاء جدید که حال مسئولیت اجتماعی سنگینی بر دوش خود احساس می کردند، با قوت قلبی و امیدی در مورخ 3/6/95 در محل دفتر قانونی انجمن گرد هم جمع شدند تا کار خود را شروع کنند. باطبع و به رسم همه تشکل ها، اولین جلسه اختصاص به تغییرات در ساختار داخلی و نقش هر یک اعضاء جدید در اداره این نهاد بود. انتخابات رئیس هیات مدیره بین اعضاء جدید برگزار گردید و یک خواست دیگر برای تغییر در نتیجه آراء تجلی یافت و رئیس هیات مدیره جدید فردی به غیر از فرد پرتکرار هیات مدیره سال¬های گذشته بود. ولی به ناگاه ورق برگشت و بسان ضرب المثل معروف به زیر میز زدن برای به هم زدن بازی شروع گردید...
کارشکنی در تجلی اراده و خواست جامعه دریایی شروع شد، انتخاباتی که در حضور صدها نفر از فعالین دریایی برگزار شده بود و آنهایی که خود مجری و برگزار کننده آن از نظر کمی و کیفی بودند سعی کردند در صحت آن تشکیک ایجاد کنند. پیگیری های متعدد و مکرر برای تحکیم نتیجه انتخابات ادامه یافت و نهایتاً وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به عنوان بخش نظارتی نتیجه انتخابات را طی نامه های متعدد از جمله نامه شماره 102904/3/3/3 مورخ 15/5/96، نام شماره 116791/3 مورخ 1/6/96 ، نامه شماره 123032/3/3/3 مورخ 8/6/96 و نامه شماره 129406/3/3/3 مورخ 15/696 با صراحت تایید کرد( تصاویر پیوست)، لیکن بازی خاتمه نیافت. اعضاء جدید با مراجعات و رایزنی های متعدد سعی می کنند موضوع به نحوی خاتمه یابد که نام و آوازه این نهاد آسیب نبیند.
ولی هنوز این سوال ابتدایی دلشمغولگی کسانی شده که خواستار تغییر در این نهاد بوده اند:
کجای دنیای و بر اساس چه منطقی انتخاباتی را که خود مجری و متولی و ناظر برگزاری آن بوده اند، بعد از روشن شدن نتایج بر آن گردن نمی نهند! کسانی که فراخ نای از سازمان های مردم نهاد دم می زنند، آنگاه که تضاد منافع پیش می آید و حمل بار امانت بر دوش آنها سنگینی می کند، بر عهد خود وفادار نبوده و پیمان می شکنند، عده ای که باید منش و رفتار آنها چراغ راه ، کم تجربگان و لنگر آرام بخش تندروها باشد؛ و در قالب گردن نهادن بر خرد، تصمیم و خواست جمعی ارزشهای بنیادین را در نهادهای مردمی نهادینه کنند؛ خود نتایج انتخابات را قبول نکرده، منتخبین اعضاء انجمن مهندسی دریایی را بازیچه قرار داده ، ساختمان ادارای انجمن را ملک شخصی خود دانسته بر در آن قفل یک منی زده و کارمندان حقوق بگیر انجمن را جزء قشون خود دانسته و آنها را در مقابل رای اعضاء به صف می کنند. کسانی که برای مکاتبات متعدد مراجع ذیصلاح قانونی ارزشی قائل نبوده و به پشتوانه و تکیه خود به مراجع قدرت توانسته اند برای بیش از یکسال در تجلی تصمیم جمعی قاطبه دریایی خلل ایجاد کنند....
اخبار مهم
- نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است
- 3 هزار فروند کشتی نیاز داریم اما دست روی دست گذاشته ایم!
- خیز کشور هند برای استفاده از حمل و نقل دریایی بجای حمل و نقل جاده ای
- غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی
- ۹۰ درصد بیمه نامه های شناورهای ایرانی، فاقد ارزش و اعتبار است
- اختلاس در بندر امام خمینی و 6 سوال از وزیر راه و شهرسازی
- افشای نام فرد اختلاس کننده از بندر امام خمینی و همسرش/ کانادا مامن خلافکاران؟
- تلاش مالک کشتی دالی برای جبران خسارت
- تحلیلی بر حادثه برخورد کشتی با پل فرانسیس اسکات در آمریکا
- شناخت دریای خزر و سواحل آن/ چرا اتصال دریای خزر به دریای سیاه قابل انجام نیست؟
- کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
- تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
- تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
- بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
- نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
- انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی
- جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
- آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
- طرح ادعاهای بی اساس علیه کشورمان درسازمان ملل؛ایران به تشدید خطرات دریایی متهم شد!
- دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
- تخلیه و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
- انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
- امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور
- ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
- هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
- رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران برگزار می شود
- صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
- باید به سمت ایجاد بنادر «نسل سوم» برویم
- نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است
- مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
- تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
- ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
- لایروبی ۶۸۲ هزار متر مکعب از حوضچه و آبراه های تالابی بندرانزلی در سال ۱۴۰۲
- جابه جایی و حمل ریلی ۲ هزار تن چوب وارداتی برای اولین بار در راه آهن شمال شرق ۱
- افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
- 3 هزار فروند کشتی نیاز داریم اما دست روی دست گذاشته ایم!
- توسعه اقتصاد دریامحور باعث جهش تولید و اشتغال آفرینی می شود
- افزایش ظرفیت اسمی و کانتینری بنادر و احیای خلیج گرگان
- خیز کشور هند برای استفاده از حمل و نقل دریایی بجای حمل و نقل جاده ای
- 21 سرنشین کشتی خارجی در آب های جاسک نجات یافتند
- 3 هزار فروند کشتی نیاز داریم اما دست روی دست گذاشته ایم!
- خیز کشور هند برای استفاده از حمل و نقل دریایی بجای حمل و نقل جاده ای
- نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است
- آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
- تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
- بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
- جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
- مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
- انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی
- جابه جایی و حمل ریلی ۲ هزار تن چوب وارداتی برای اولین بار در راه آهن شمال شرق ۱
- توسعه اقتصاد دریامحور باعث جهش تولید و اشتغال آفرینی می شود
- رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران برگزار می شود
- امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور
- صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
- کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
- انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
- باید به سمت ایجاد بنادر «نسل سوم» برویم
- هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
- طرح ادعاهای بی اساس علیه کشورمان درسازمان ملل؛ایران به تشدید خطرات دریایی متهم شد!
- دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
- ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
- ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
- افزایش ظرفیت اسمی و کانتینری بنادر و احیای خلیج گرگان
- نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
- تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
- تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
- لایروبی ۶۸۲ هزار متر مکعب از حوضچه و آبراه های تالابی بندرانزلی در سال ۱۴۰۲
- افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
- 21 سرنشین کشتی خارجی در آب های جاسک نجات یافتند
- تخلیه و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
- فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری
- زیتون گیت و ترافیک 14 کیلومتری در مسیر برگشت آزادراه منجیل رودبار
- رقیبان جدید رانندگان کامیون از راه رسیدند؛ احتمال کاهش درآمد رانندگان
- کوچ رانندگان و مالکان اتوبوس از بخش حمل و نقل جاده ای
- درخواست رانندگان کامیون برای اعمال سختی کار رانندگان جاده ای
- افشای نام فرد اختلاس کننده از بندر امام خمینی و همسرش/ کانادا مامن خلافکاران؟
- نارضایتی رانندگان کامیون و تریلی از نخستین گرانی سال 1403
- تصاویر اتوبان اصفهان شیراز در نوروز 1403؛ مناظر بهاری زیباترین آزادراه ایران
- درآمد رانندگان کامیون و اتوبوس کمتر از درآمد اسنپ موتوری!
- مردم طعم سفرهای نوروزی را در آزادراه قزوین - رشت چشیدند
- بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
- استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
- مقایسه کیفیت آزادراه زنجان با یک آزادراه تازه تاسیس در کشور آذربایجان/ تفاوت از زمین تا آسمان
- احتمال احداث مسیر برگشت آزادراه منجیل رودبار قوت گرفت
- نحوه ثبت شکایت در سامانه ۱۴۱ برای رانندگان کامیون
- نادیده گرفتن حق و حقوق رانندگان کامیون با عدم افزایش کرایه حمل کالا
- 3 گام مهم شکایت رانندگان کامیون از کرایه غیر منصفانه و سوء استفاده های دیگر
- افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
- نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
- پور سید آقایی : برای تاسیس تنظیم گر مستقل ریلی لابی کنید
- چرا در زمان خودتان لوکوموتیوی واگذار نکردید/ با کدام عملکردتان برای راه آهن نسخه می پیچید؟
- فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
- زیبایی اتوبان اصفهان شیراز ؛ آزادراه چشم نواز را در تعطیلی 15 اردیبهشت ببینید + فیلم
- وصف شرایط فعلی حمل و نقل ریلی و شرکت راه آهن در قالب یک شعر
- ترفند خطرناک قاچاقچیان در اتوبان ساوه تهران نصف اتوبان را مسدود کرد
- اتوبان اصفهان شیراز ؛ تردد رایگان 6 ماهه تا کی ادامه دارد؟
- مدیرعامل راه آهن: اهل شفافیت هستیم نه آرایش حساب + فیلم
- وعده آغاز نهضت بازسازی لکوموتیو های متوقف طولانی مدت در سال 1403
- ورود قطار راه آهن به ایستگاه مدیران بخش خصوصی با 4 ساعت تاخیر!
- راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.