مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در ساری:
◄ حل معضل ترافیک مازندران با توسعه حملونقل ریلی
تیننیوز| مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: تبدیل تقاطعهای همسطح به غیر همسطح باید بهصورت موردی انجام و فرهنگ استفاده از تقاطعهای همسطح باید در میان مردم نهادینه شود.
به گزارش تیننیوز؛ مرتضی باقری در بازدیدی از روند توسعه حملونقل ریلی در راهآهن شمال، بیان داشت: بهمنظور دستیابی به ایمنی بالا در حملونقل ریلی، باید گامهای بیشتری برداشته شود.
وی گفت: در حال حاضر در مسیر ریلی شمال کشور ۲۵ گذرگاه مجاز دارای حفاظ و ۴۵ گذرگاه مجاز بدون حفاظ داریم که بایستی این گذرگاهها را برای کاربران ایمنتر کنیم.
باقری در مورد علل سوانح ریلی در این محور عنوان کرد: دلیل بروز در هر حادثه باید بررسی و در این مورد نمیتوان بهطورکلی پاسخ داد و برای بررسی دلایل حوادث نیز گروهی از کارشناسان با تجربه و فنی راهآهن بهعنوان کمیسیون سوانح علت را بررسی و گزارش میکنند.
باقری با بیان اینکه در استان مازندران تأکید بر حملونقل ریلی بسیار میشود، گفت: به همین منظور پروژههای مختلفی را برای اتصال به پایتخت شامل ۴ مسیر داریم.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تراکم بالای ترددها در شهر ساری موجب شده تا برای کاهش بار ترافیکی، این ترددها به سمت کمربندیهای شمالی و جنوبی سوق داده شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتمام تعریض جادههای فیروزکوه و هراز بیان داشت: با پایان یافتن پروژه تعریض جادههای هراز و فیروزکوه سرعت ورود مسافران به داخل شهرها بیشتر خواهد شد و متعاقباً ترافیک بیشتری را شاهد خواهیم بود که در این صورت، راهآهن پرسرعت و افزایش حملونقل ریلی تنها راه کاهش این بار ترافیکی است.
وی به لزوم اتصال ریلی استانهای مازندران و گیلان برای جابجایی مسافران تأکید کرد و گفت: تبدیل تقاطعهای همسطح به غیر همسطح باید بهصورت موردی انجام و فرهنگ استفاده از تقاطعهای همسطح باید در میان مردم نهادینه شود.
بهرهبرداری ایمن از تقاطعهای موجود در استان
همچنین در این بازدید یوسف گران پاشا مدیرکل راهآهن شمال با اشاره به احداث زیرگذرهای متعدد در شهرهای مختلف گفت: در این بازدید تصمیماتی برای تقاطعهای موجود گرفته خواهد شد تا بهصورت ایمن قابل بهرهبرداری باشد.
گرانپاشا از آمادگی راهآهن برای همکاری و تعامل با ادارات، سازمانها و شهرداریها در راستای احداث تقاطعها در سطح شهر و جاده خبر داد و افزود: در حال حاضر در این بخش مشکل مالی نداریم و با توجه به وجود گذرگاههای پرتردد در مسیر، باید شیوه مناسبی برای تبدیل و یا احداث گذرگاهها اتخاذ کنیم.
بر اساس اخبار روابط عمومی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران؛ در راستای توسعه حملونقل ریلی در استان و افزایش ایمنی، مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در صدر هیئتی متشکل از مدیران ارشد راهآهن، کارشناسان سازمان راهداری و حملونقل جادهای، مدیرکل راهآهن شمال و مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از مسیر ریلی راهآهن شمال و تقاطعهای مسیر بازدید کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.