از سوی سازمان محیط زیست صورت گرفت
◄ تکدیب غائله جمشید آرین
تیننیوز| معاون محیطزیست انسانی سازمان محیطزیست رد درخواست تولید کننده خودروبرقی ایرانی را از سوی این سازمان تکذیب کرد.
به گزارش تیننیوز، سعید متصدی با اشاره به این نکته که درخواستی از تولید کننده خودرو برقی ایرانی در خصوص دریافت مجوز شمارهگذاری به سازمان محیطزیست نرسیده است، اظهار داشت: ایشان هیچگونه درخواستی از ما نکرده و نامهای هم که در شبکههای مجازی منتشر شده جعلی است.
وی در ادامه با تاکید بر توجه ویژه سازمان به استفاده روزافزون از خودروهای پاک و به خصوص ایرانی، ابراز داشت: این موضوع هر چند اگر صحت هم داشته باشد، تاریخ آن مربوط به 15 سال پیش است و امروزه پیشرفت علم آنقدر سریع است که نمیایستد تا شما یک فناوری را 15 سال بعد تولید کنید، ضمن اینکه پانزده سال پیش تکنولوژی تولید خودروهای برقی با پیمایش بالا موجود نبود.
متصدی با اشاره به اینکه جمشید آرین هیچ درخواستی از محیطزیست نکرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین پیمایش ثبت شده مربوط به خودروی «تسلا» است که ادعا میکند 250 تا 400 کیلومتر را با یکبار شارژ بهطور کامل میپیماید و سبک شدن باطری و تولید باطریهای لیتیومی به ۴-۵ سال اخیر مربوط میشود، موضع سازمان محیطزیست هم در این باره روشن است، هر کسی برای تولید درخواست کند بررسی میشود و اگر توانست استانداردهای ما را تامین کند، مجوز میگیرد اما اگر نتوانست، سازمان محیطزیست نه برای کسی کار فراهم میکند و نه نان کسی را آجر
میکند.
به گزارش تیننیوز، بنا بر برخی گزارشات جمشید آرین در کانال تلگرامی خود نوشته بود: خانم ابتکار در واکنش به درخواست من در خصوص تولید خودرو برقی ساخت بنده اینگونه واکنش نشان دادند.
«باسلام.خودروی برقی معرفی شده از سوی جمشید آرین در سال 1381 قدیمیترین فنآوری ممکن در حوزه تولید خودروی برقی محسوب میشد و به دلیل استفاده از تعداد زیادی باطری سربی جهت تامین برق، بخش عمده وزن آن به باطری اختصاص داشت.
این نوع خودرو نه تنها برای شهری مثل تهران باشیبهای تند قابلیت استفاده نداشت، بلکه وزن بالا نیز محدودیت زیادی در سرعت خودرو ایجاد میکرد لذا، در همان ایام خودروسازانی چون سایپا هم اقدام به تولید چنین خودرویهایی کردند ولی به دلیل تکنولوژی ابتدایی و مشکلاتی که توضیح داده شد مورد توجه قرار نگرفت.
ذکر این نکته ضروروی است که بعد از 14 سال پیشرفت قابل توجهی در سیستم خودروهای برقی صورت گرفته و آنان را جهت استفاده شهری مطلوب کرده است، به این لحاظ خودروسازان با تجربه و صاحب مقام به این سوی روی آوردهاند و محصولات با کیفیت و کارایی بالا تولید میکنند، اظهار نظر صورت گرفته در مورد خودروی معرفی شده در سال 81 نیز مبنای علمی و اجرایی داشته و هیچ قصدی در کار نبوده است.
حالا اینکه بعد از 14 سال وی به دائم به مکاتبات سالیان گذشته مراجعه میکند به نظر موضوع منفعت ملی نیست، چراکه خودروی نامبرده بههیچ وجه با استانداردهای روز دنیا مطابقت نداشته و تولید داخلی اگر بی کیفیت باشد هم خریدار ناراضی خواهد بود و هم اعتماد مردم را از بین میبرد.»
انتشار این نامه باعث شد تا بازتاب گستردهای را در رسانهها شاهد باشیم که روز گذشته معاون محیطزیست انسانی سازمان محیطزیست پاسخ خبرنگار سوال کننده را مطابق متن بالا ارائه داد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.