پروژه چهارخطه اردبیل به مشگین شهر از پروژههای شاخص کشور است
تیننیوز| مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه چهارخطه اردبیل به مشگین شهر جزو پروژههای شاخص در سطح کشور است که مشخصات هندسی آن خیلی بالاست.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای ترافیک شهرستان مشگین شهر با اعلام این مطلب افزود: پروژه چهار خطه اردبیل به مشگین شهر واقعاً جزو پروژههای شاخص است که نه تنها از سمت اردبیل به مشگین شهر بلکه از سهراهی فخرآباد تا پارسآباد از جمله پروژههای کشور است که مشخصات هندسی آن خیلی بالاست.
وی تصریح کرد: در پروژهای اگر بخواهیم در ارتقاء راه از راه اصلی به بزرگراه یا آزادراه تبدیل شود سه شاخصه باید انجام شود اولی آمار ترافیک، دومی سطح کیفیت سرویس آن جاده و سومی شدتجریان در بازههای زمانی ۱۵ دقیقهای در زمان اوج ترافیک است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: در پروژه چهارخطه اردبیل به مشگین شهر با تخصیص اعتبار کم و ضعیف نمیتوان پروژه را پیش برد واقعاً از بابت منابع ملی شدیداً تحت فشار هستیم بدهی و مطالبات به پیمانکاران پروژه نیز بالای ۲۷ میلیارد تومان است.
حیدری افزود: پروژه اردبیل به مشگین در مقطع سهراهی فخرآباد تا سهراهی قره قیه از بابت آمار ترافیک که از سوی راهداری کشور به دست ما رسیده نیازی به ارتقاء از راه اصلی به بزرگراه نیست اما چون از لحاظ ایمنی نمیتوان مقطعی را به بزرگراه و مقطع دیگر را با مشخصات راه اصلی در یک محور احداث نمود. لذا آن مقطع محور نیز به صورت بزرگراه در دست اقدام است.
وی در خصوص احداث راه اصلی در منطقه تپه ماهور و دشت اظهار کرد: جهت احداث راه اصلی در منطقه تپه ماهور و دشت برای هر کیلومتر راه مبلغ ۲۰ میلیارد ریال هزینه میشود تا به پایان برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: برای تکمیل علائم ایمنی و گاردریل محور ۵ کیلومتر سهراهی فخرآباد به سهراهی قره قیه در جاده اردبیل به مشگین شهر حداقل ۱۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است تا سریعتر انجام شود.
حیدری علت وقوع تصادفات بیشتر در این محور را عدم رعایت سرعت مطمئنه اعلام کرد و افزود: در راستای کاهش تصادفات جادهای با فرهنگسازی توسط دستگاههای ذیربط میتوانیم شاهد کاهش تصادفات در جادهها باشیم.
وی گفت: ۶۵ تا ۷۰ درصد علت حادثه در جادهها عامل انسانی، ۲۵-۲۰ درصد عامل وسیله نقلیه است و سهم وضعیت جادهها طبق تحقیقات ۶ درصد است اما متأسفانه این موضوع اعلام نمیشود و جاده سازها مظلوم واقع میشوند. در تحلیل وقوع تصادفات باید با دریافت اطلاعات فنی محل تصادف و با بررسی دقیق به علل آن بپردازیم و بعد با اطلاعرسانی شفاف نسبت به انعکاس آن از سوی رسانهها انجام شود.
وی تصریح کرد: در پروژهای اگر بخواهیم در ارتقاء راه از راه اصلی به بزرگراه یا آزادراه تبدیل شود سه شاخصه باید انجام شود اولی آمار ترافیک، دومی سطح کیفیت سرویس آن جاده و سومی شدتجریان در بازههای زمانی ۱۵ دقیقهای در زمان اوج ترافیک است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: در پروژه چهارخطه اردبیل به مشگین شهر با تخصیص اعتبار کم و ضعیف نمیتوان پروژه را پیش برد واقعاً از بابت منابع ملی شدیداً تحت فشار هستیم بدهی و مطالبات به پیمانکاران پروژه نیز بالای ۲۷ میلیارد تومان است.
حیدری افزود: پروژه اردبیل به مشگین در مقطع سهراهی فخرآباد تا سهراهی قره قیه از بابت آمار ترافیک که از سوی راهداری کشور به دست ما رسیده نیازی به ارتقاء از راه اصلی به بزرگراه نیست اما چون از لحاظ ایمنی نمیتوان مقطعی را به بزرگراه و مقطع دیگر را با مشخصات راه اصلی در یک محور احداث نمود. لذا آن مقطع محور نیز به صورت بزرگراه در دست اقدام است.
وی در خصوص احداث راه اصلی در منطقه تپه ماهور و دشت اظهار کرد: جهت احداث راه اصلی در منطقه تپه ماهور و دشت برای هر کیلومتر راه مبلغ ۲۰ میلیارد ریال هزینه میشود تا به پایان برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: برای تکمیل علائم ایمنی و گاردریل محور ۵ کیلومتر سهراهی فخرآباد به سهراهی قره قیه در جاده اردبیل به مشگین شهر حداقل ۱۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است تا سریعتر انجام شود.
حیدری علت وقوع تصادفات بیشتر در این محور را عدم رعایت سرعت مطمئنه اعلام کرد و افزود: در راستای کاهش تصادفات جادهای با فرهنگسازی توسط دستگاههای ذیربط میتوانیم شاهد کاهش تصادفات در جادهها باشیم.
وی گفت: ۶۵ تا ۷۰ درصد علت حادثه در جادهها عامل انسانی، ۲۵-۲۰ درصد عامل وسیله نقلیه است و سهم وضعیت جادهها طبق تحقیقات ۶ درصد است اما متأسفانه این موضوع اعلام نمیشود و جاده سازها مظلوم واقع میشوند. در تحلیل وقوع تصادفات باید با دریافت اطلاعات فنی محل تصادف و با بررسی دقیق به علل آن بپردازیم و بعد با اطلاعرسانی شفاف نسبت به انعکاس آن از سوی رسانهها انجام شود.