بررسی بودجه توسعه حملونقل هوایی در سال آینده
پروژههای حملونقل هوایی چقدر اعتبار میگیرند؟
گروه اقتصادی: هشت پروژه عمرانی در بخش حملونقل هوایی سال آینده در قالب بودجه سال ۱۳۹۶ از دولت اعتبار دریافت میکنند.
به گزارش «حملونقل»، بررسی لایحه بودجه سال آینده نشان میدهد، در این بودجه هشت پروژه عمرانی در بخش حملونقل هوایی از دولت اعتبار دریافت خواهند کرد که از میان این تعداد پروژه عملیات اجرائی یک پروژه به پایان خواهد رسید.
اعتباری که در این قالب تخصیص مییابد، ۱۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برآورد شده است که نسبت به بودجه برنامه توسعه حملونقل هوایی در سال جاری کاهشی قابل ملاحظه را تجربه میکند. دولت در قالب بودجه سال ۱۳۹۵ تخصیص ۶۴ میلیارد و ۶۸۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای پروژههای توسعه حملونقل هوایی پیشبینی کرد.
هنوز گزارشی درباره میزان تخصیص اعتبارات عمرانی در این بخش ارائه نشده است اما بررسیها نشان میدهد هر ساله میزان تخصیص اعتبارات عمرانی فاصلهای قابل توجه با اعتبارات مصوب داراست.
براساس این گزارش پیشبینی شده است در سال جاری یک پروژه عمرانی در بخش توسعه حملونقل هوایی به اتمام برسد. این پروژه که تجهیز فرودگاه شیراز نام دارد از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و قرار است عملیات اجرائی آن در سال ۱۳۹۶ به پایان برسد. اعتبار مصوب برای این پروژه در سال جاری ۵۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.
پروژههای عمرانی بخش حملونقل هوایی در سال ۱۳۹۹ به پایان خواهد رسید. صنعت حملونقل هوایی ایران در سال جاری و سال آینده تغییراتی جدی را تجربه خواهد کرد. ایران با ورود هواپیماهای تازه ایرباس و همچنین احتمال ورود هواپیماهای بوئینگ به کشور روبهرو شده است و همین امر، یعنی خرید هواپیمای نو پس از بیش از دو دهه میتواند صنعت حملونقل هوایی ایران را با تغییراتی جدی و مثبت روبهرو نماید.
حملونقل یکی از مهمترین بخشهای اقتصاد ایران است که انتظار میرود در پسابرجام با تحولی اساسی روبهرو شود چرا که این حوزه از پس سالها کمبود اعتبار با عقبماندگیهایی جدی روبهروست.
ایران در بخش حملونقل هوایی نیاز به سرمایهگذاریهای گسترده دارد. این وضعیت در حوزه حملونقل ریلی و جادهای نیز به چشم میخورد. بخش قابل توجهی از حملونقل ایران بهواسطه جادهها صورت میگیرد و لازم است توسعه سایر حوزهها نیز در دستور کار قرار گیرد تا سبد حملونقل کشور تکمیل شود.
توسعه حملونقل در ایران تأثیر قابل ملاحظهای بر صنعت و صادرات ایران به جا خواهد گذاشت چرا که توسعه صادرات ایران و گسترش بنیانهای تولیدی ریشه در توسعه بازار حملونقل دارد. ازسویدیگر باید توجه داشت توسعه بخش حملونقل خود میتواند درآمد ناشی از ترانزیت کالا را برای ایران به همراه داشته باشد و این اتفاق خود سبب ارز آوری برای کشور خواهد شد.
بسیاری از شرکتهای خارجی که در یک سال اخیر، پس از امضای برجام راهی ایران شدهاند، ضرورت سرمایهگذاری در بخش حملونقل را تشخیص داده و متقاضی ورود به پروژههای حملونقلی ایران هستند.
لینک خبر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.