◄ نیاز برخی بخشهای هوایی به اصلاحات ساختاری و مدیریتی
تیننیوز| آذر ماه امسال و پس از امضای قرارداد تحویل ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بیانیهای قرائت کرد که در بخشی از آن آمده بود:
" قطعا امروز یک روز تاریخی است که ظرفیت اثرگذاری جدی برصنعت حملونقل هوایی و از آن فراتر، امنیت ایران، منطقه وجهان دارد.
این قرارداد پس از ۴۱ سال بین «هما» و بوئینگ امضاء میشود، یک پیام روشن برای جهان دارد. علیرغم تمام جنگافروزیهایی که اسرائیل و نیروهای داعشی و پشتیبانانشان درمنطقه دارند، بازرگانان و فعالان اقتصادی به ویژه درصنعت حملونقل با امضای این قرارداد این علامت را به جهان میدهند که ما پشتیبان صلح، آرامش، امنیت و توسعه روابط انساندوستانه و همچنین اقدام بر مبنای سیاست برد- برد هستیم.
امضای این قرارداد در این شرایط که برنامه جامع اقدام مشترک در فضای سیاسی در مرحله تردید جدی قرار گرفته است، یکبار دیگر اهمیت حفاظت و مراقبت از دستاوردهای بهدست آمده را گوشزد میکند. ما امیدواریم علیرغم تغییر و تحول در دولت آمریکا که درآینده نزدیک ایجاد خواهد شد، این کشور همچنان که فعالان اقتصادی آن از سیاستمدارانش میخواهند و با امضاء این قرارداد و ایجاد تعهد ثابت کردند همچنان به تعهدات خود پایبند باشد، ما امیدواریم این پختگی و مسئولیتپذیری در جامعه سیاسی آمریکا حاصل شده باشد که فضایی فراهم کند که دنیا باور کند و جهان امیدوار باشد که با گفتگو
نیز میتوان به صلح رسید.
به هر روی امروز به عنوان یک روز تاریخی برای صنعت هوانوردی ایران است و ما اولین گام را برای نوسازی ناوگان هوایی برداشتیم. خرید ۸۰ فروند هواپیما بوئینگ که به زودی با نهایی شدن قرارداد خرید ۱۰۰ فروند ایرباس و ۲۰ فروند ATR تکمیل خواهد شد، نشان از عزم جدی ما برای نوسازی ناوگان هوایی ایران دارد.
مبنای کار ما در این ارتباط استفاده از ظرفیت مزیتهای نسبی ایران، افزایش قدرت، رقابت در صنعت هوانوردی و بازپسگیری سهم ایران از صنعت حملونقل هوایی منطقه و جهان است. برای حصول به این هدف سیاست ما، رقابت تجاری در سطح بینالمللی از طریق افزایش کارایی و خدمت بهتر به مردم ایران و جهان و کسب رضایت آنان است..."
پس از انتشار متن این بیانیه در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ تعدادی از کاربران نظرات و پیامهایی ارسال کردند که در ادامه میخوانید.
یکی از کاربران با تاکید بر لزوم اصلاحات اساسی مدیریتی در برخی بخشهای هوانوردی، در پیام خود آورده است: حال كه خیالتان از این بابت آسوده شده نوبت به اصلاحات اساسی ساختاری و مدیریتی میرسد البته این اقدام را باید پیشتر آغاز میكردید و لی خوب ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است با رویه اشتباه كنونی اگر هواپیمایی هم وارد شود باز توفیقی عاید این شركت نخواهد شد.
اما در این میان 50 هواپیمای 180 صندلی و 30 هواپیمای ماکزیمم 400 صندلی رویهم میشود 21000 صندلی. این عدد 50000 صندلی از کجا آمد؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.