عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد؛
آرزوی سفر ایمن هوایی در دولت یازدهم محقق شد
تین نیوز| عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورود هواپیماهای ایمن، آغازی برای رشد صنعت هوانوردی در کشور است، گفت: ساخت مسکن مهر، با وجود مشکلات فراوان در وزارت آقای آخوندی رشد چشمگیری داشته است.
عزتالله یوسفیانملا عضو فراکسیون امید، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تاکید بر اینکه وزیر راه و شهرسازی و وزارتخانه تحت مسئولیت وی یکی از پرکارترین و پرتلاشترین مجموعههای کاری است، گفت: به عنوان فردی که چندین دوره نماینده مجلس بودهام اعلام میکنم پیشرفت کارهای عمرانی در تمامی حوزههای حمل و نقلی و مسکن به ویژه تکمیل مسکن مهر در دوره وزارت آقای آخوندی بر مسند وزارتخانه راه و شهرسازی بیش از همه دورهها بوده است.
عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه در ماههای پایانی سال ۹۵ به سر میبریم و حتی یک ریال بودجه عمرانی به راه روستایی تعلق نگرفت اما پیشرفت راههای روستایی قابلتوجه بوده است، افزود: آمارهای آسفالت راههای روستایی که مورد توجه وزاری دیگر نبوده و عمدتا در آمارها کمتر به آن توجه شده است.
این حقوقدان و نماینده مجلسشورایاسلامی با اشاره به اینکه در آمارهای دولت، وزارت راه و شهرسازی، فعالیتهای چشمگیری داشته است، گفت: وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله وزارتخانههایی هستند که کارهای شایانتوجهی انجام دادهاند. این وزارتخانهها حتی اگر معرفی هم نشوند با خدماتی که در طولمدت خدمت ارایه کردهاند، مورد وثوق جامعه و صاحبنظران هستند.
یوسفیانملا ادامه داد: فعالیتهای وزارت راه و شهرسازی باشهامت انجام شده است. اکنون شاهد هستیم که از تهران تا مرکز بازرگان و خوزستان در چندین مسیر در مرزهای لرستان و اصفهان، جادههای چهاربانده وجود دارد که این جادههای چهاربانده را در شرق کشور هم میبینیم.
عملکرد مثبت وزارت راه و شهرسازی در حوزه راهسازی در جادههای شمالی کشور
به گفته وی، جادههای فیروزکوه، هراز و کندوان، پیشتر، جادههای روستایی بودند که هیچ وزیری برای آنکه بیلان کاری خود را بالا ببرد به سراغ کامل کردن آنها نمیرفت ولی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم این کار را با شجاعت انجام داد، وی گفت: ساخت جادههای شمالی کشور به دلیل صعبالعبور بودن بسیار دشوار است و هر ۱۰ کیلومتر جاده فیروزکوه و هراز، معادل با ۱۲۰ کیلومتر جاده در جنوب، شرق و غرب کشور است زیرا مناطق جنوبی و شرقی کشور، راههای صعب العبود و مشکلات جادههای شمالی کشور را ندارد.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه برای ساخت یک قطعه جاده در شمال کشور به طول حدود ۱۰ کیلومتر ممکن است حتی تا ۱۰۰ میلیاردتومان هزینه شود، گفت: با همین ۱۰۰ میلیارد تومان، جاده کرمان- سیرجان با ۱۱۰ کیلومتر آسفالت شد. به همین دلیل نیز هر وزیری که میآید میرود جادههای طولانیتر و سهلتر را رسیدگی و تکمیل میکند تا آمار بدهد و عملکرد خود را بالا ببرد.
وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم آمد و پای این قضیه ایستاد. یعنی عدد و رقم بالایی را هزینه کرد و توانست البرز را از مسیرهای هراز، فیروزکوه و کندوان بشکافد و هماکنون مردمی که در جادههای شمالی کشور مسافرت میکنند، میبینند که جادههای فعلی که پیشتر در حد جادههای روستایی بودند هماکنون چهاربانده شدهاند.
سفر ایمن هوایی جزو آمال ایرانیان در دولت یازدهم محقق شد
یوسفیان ملا ورود یک فروند هواپیمای ایرباس به ایران را که دومین فروند آن در روزهای آینده نیز به کشور میآید با قراردادهای مطمئنی که در دوره وزارت آقای آخوندی با حداقل هزینهها وارد شد را از نکات حائز اهمیت عملکرد قابل توجه و تاثیرگذار این دوره از وزارتخانه برشمرد و گفت: هم اکنون در بخش هوایی، اتفاقی رخ داد که در ۳۸ سال گذشته بیسابقه و جزو خواست اکثریت مردم ایران برای سفری ایمن بود.
وی تاکید کرد: در موضوع فرودگاهها همه صاحبنظران میدانند چه اتفاقاتی رخ داد و چه جانهایی به دلیل هواپیماهای فرسوده از دست رفت. به یاد بیاوریم زمانیکه هواپیمای توپولوف سقوط میکرد، همه مردم از سفرهای هوایی نگرانی عمده داشتند و سفر ایمنی هوایی جزو آمال ایرانیان بود که در دولت یازدهم به همت آقای آخوندی محقق شد.
ورود هواپیمای جدید کمر تحریم را شکست
این حقوقدان تاکید کرد: ورود هواپیماهای ایمن آغازی برای رشد صنعت هوانوردی ایران است. آمدن هواپیماهای ایمن، منفعتی است که هم دولت و هم شهروندان ایرانی از آن منتفع خواهند شد.
یوسفیانملا گفت: دوستدارانِ ایرانی آباد، از انعقاد قراردادهای هوایی خرسند شدند و معتقدند ورود هواپیماها کمر تحریم را شکسته است.
وی ادامه داد: آقای آخوندی هواپیماهایی را که قرار بود با ۵۵ میلیارد دلار خریداری شود با رقمی بسیار پایینتر خریداری کرد و از بویینگ و ایرباس هم به صورت کتبی تاییدیهای گرفت تا در تحویل هواپیماهای باقی مانده مباحث دلالی به هیچ عنوان رخ ندهد.
طراحان مسکن مهر به خدمات زیربنایی و روبنایی بیتوجه بودند
این نماینده مجلس در مورد عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر، نقطه نظراتی دارند که آن نقطه نظرات با دیدگاهها و آرای اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی منطبق است. اکثریت نمایندگان مجلس معتقد بودند اگر مسکن مهر دست ما بود آنها را نمیساختیم. این یک واقعیت است که قابل کتمان نیست.
یوسفیانملا افزود: مسکنمهر در مکانیابیها، تامین نشدن روبناها و زیرساختها دچار مشکلات فراوانی است که طراحان اولیه مسکن مهر به این موضوعات مهم بیتوجهی نشان دادند.
وی با اشاره به اینکه مسکن مهر پردیس رودهن فاقد آب، است گفت: اگر بخواهند آب را به برخی از واحدهایی که آب ندارند بیاورند باید در مسیر جاده هراز تولید ماهی و آبزیان و همچنین کشت و زرع قطع شود تا آب شرب به پردیس برسد که بومیان استانهای شمالی اجازه چنین کاری را نخواهند داد.
این نماینده مجلس گفت: با وجود تمامی مشکلات مسکن مهر، ساخت و ادامه و تکمیل واحدهای مسکن مهر در مجلس و وزارت راه و شهرسازی متوقف نشد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.