| کد خبر: 159803 |

مه آبادی در جمع مدیران ستادی و فرودگاهی

باید فرهنگ سازمانی در فرودگاه‎ها متحول شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در سومین کارگاه آموزشی مدیران ستادی و فرودگاهی بر تحول فرهنگ سازمانی متحول با تمرکز اصلی بر اخلاق‎مداری و بهبود دیدگاه کارکنان به سازمان تاکید کرد.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در سومین کارگاه آموزشی مدیران ستادی و فرودگاهی بر تحول فرهنگ سازمانی متحول با تمرکز اصلی بر اخلاق‎مداری و بهبود دیدگاه کارکنان به سازمان تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت اله مه آبادی در افتتاحیه سومین کارگاه آموزشی مدیران شرکت با موضوع «رهبری تحول در سازمان ها» ضمن اشاره به کاهش پروازهای عبوری، عنوان کرد: اکنون با تهدیدهای بودجه ای مواجه هستیم که یکی از آنها تکمیل سامانه های کمک ناوبری و نظارتی کشور عراق است که بتواند سه سال آینده به پروازها ارائه سرویس دهد و کنترل پروازها را برعهده بگیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه با وجود مسائل پیش آمده، در چند ماه اخیر شاهد اتفاقات خجسته و قابل تحسینی بوده ایم، افزود: چند ماه پیش کشورهای متحد چهارگانه یعنی امارات، عربستان، بحرین و کویت آسمان خود را بر قطر بستند و وقتی کشور قطر از ما کمک خواست ظرف 10 ساعت 200 مکاتبه رسمی انجام و کارکنان اداره کل کنترل ترافیک هوایی دستورالعمل ها را بازنگری کردند و جریان ترافیکی جدیدی را تحلیل کردند و بعد کنترل را برعهده گرفتند. کارکنان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی نیز فشار کاری سنگینی را تحمل کردند و سکتور جدید ایجاد کردند که این کار تیمی بزرگی بود که اعتبار زیادی را برای ایران به همراه آورد.

مه آبادی در تشریح توفیق بزرگ شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در رفع بحران قطر گفت: معاونت عملیات هوانوردی و اداره کل کنترل ترافیک هوایی در سطح عملیاتی به موقع تصمیم گیری و اجرا کردند درحالی که در روزهای تعطیلات رسمی بودیم و کمک گرفتن از نیروهای خارج از شرکت بسیار سخت بود.

وی افزود: اتفاقی که توسط معاون امور هوانوردی و مدیرکل کنترل ترافیک هوایی رخ داد می تواند یک کیس مدیریتی مهمی برای کشور باشد و به سازمان های دیگر ارائه شود. این اقدام فرخنده مورد تقدیر رئیس جمهور قرار گرفت و وزیر راه و شهرسازی نیز در نامه ای به رئیس جمهور سه فاکتور "پیش بینی آینده"، "اوج تعهد و مسئولیت پذیری" و "اوج حرفه ای گری" را به عنوان عوامل اصلی این توفیق عنوان کرده است.

مه آبادی گفت: کارکنان اداره کل کنترل ترافیک هوایی که وظیفه ارائه سرویس کنترل را برعهده دارند ناچار بودند سرویس تقرب را هم انجام دهند و تمام مسئولیت 200 پرواز در گره های ترافیک را مستقیما برعهده گرفتند.

مه آبادی تاکید کرد: تغییرات اخیر، گسترده و مردافکن است و همه باید در نقطه عمل تصمیم گیری کنند و به دنبال ایجاد تحولات بنیادین در سازمان باشند چون دیگر نمی توان با شیوه قدیم سازمان را اداره کرد. باید توانمندسازی کارکنان و دادن امکان عملکرد مستقل به آنها اساس کار قرار گیرد تا عملکرد سازمان ارتقا یابد و برای تحقق این امر باید به نوآوری و نهادسازی روی آوریم.

وی همچنین به اجرای طرح ASQ (ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی) در فرودگاه های مشهد و مهرآباد اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح و نتایج آن حتی مورد تحسین شرکت های معتبر خارجی قرار گرفته است.

مه آبادی تصریح کرد: اتفاقی که در حوزه هوانوردی و ASQ افتاده است توسط افرادی رخ داده که از نظر اخلاقی نیز بهترین افراد سازمان هستند.

وی با تاکید بر ضرورت تحول فرهنگ سازمانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باید در راستای توسعه اخلاق و ایجاد انگیزه در کارکنان عمل کنیم که این امر نیازمند ایجاد نوعی رهبری الهام بخش است که ارتباط خوبی با کارکنان دارد. به این منظور مدیران باید به گونه ای با کارکنان خود ارتباط برقرار کنند که بر عواطف، احساسات و علایق فردی و جمعی آنها تاثیر بگذارند.

سومین کارگاه آموزشی مدیران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران صبح امروز، 3 بهمن 1396 در تهران آغاز شده است و 5 بهمن به کار خود پایان می دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.