| کد خبر: 204326 |

کرونا، حمل‌ونقل چین را مختل کرد + تصاویر

دولتمردان چینی برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری کرونا ووهان را قرنطینه کرده اند؛ این شهر با نام شاهراه چین شناخته می شود و بسته شدن آن سیستم حمل و نقل چین را مختل کرده است.

تین نیوز

دولتمردان چینی برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری کرونا ووهان را قرنطینه کرده اند؛ این شهر با نام شاهراه چین شناخته می شود و بسته شدن آن سیستم حمل و نقل چین را مختل کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، شهر ووهان که با نام شاهراه چین شناخته شده است مرکز صنعت حمل و نقل چین است و ۱۱ میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند و به عبارتی از آن می توان به عنوان موتور اصلی رشد در دومین اقتصاد بزرگ جهان یاد کرد.

52119799_101

حرکت وسایل حمل و نقل عمومی که شامل هواپیما، قطار و اتوبوس می شود از پنجشنبه صبح در این شهر ممنوع اعلام شده تا مانع از شیوع بیشتر بیماری کرونا شوند، بیماری که تا کنون ۱۷ نفر را در چین کشته و صدها نفر را مبتلا کرده است.

این اولین باری است که پکن با وجود قرار گرفتن در فشار اقتصادی و رکود شهری را قرنطینه می کند و از همین جهت می توان به وسعت بیماری پی برد و در صورت ادامه پیدا کردن شیوع آن نه تنها اقتصاد چین متحمل ضررهای هنگفت خواهد شد بلکه اقتصاد جهانی نیز در خطر قرار می گیرد.

طبق معلومات مقامات چین تا کنون ۱۷ نفر در نتیجه ابتلا به بیماری تنفسی ناشی از این ویروس جان خود را از دست داده اند. در مجموع بنا بر آمارهای رسمی چین تا کنون بیش از ۵۷۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا از نوع (2019-nCoV) ثبت شده اند که بیشتر این موارد در شهر ووهان بوده است.  

27368532_2019833588041620_6889757067311744422_o

به نقل از اکونومیست، شیوع بیماری کرونا می تواند رشد تولید ناخالص داخلی چین را از ۰.۵ درصد تا ۱ درصد کاهش دهد و گسترش شیوع این بیماری منجر به افزایش هزینه های درمانی و بهداشتی خواهد شد و این اتفاق مانع ادامه پیدا کردن پروژه های زیر ساخت در چین خواهد شد.

2020-01-23T094003Z_1795192131_RC2LLE9T6T0R_RTRMADP_3_CHINA-HEALTH_copy

تاثیر این ویروس بر ووهان که شاهراه چین و قطب تولید خودرو و فولاد است اجتناب ناپذیر است. این شهر نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر سیاسی و تجاری بسیار حائز اهمیت است.

رشد تولید ناخالص داخلی ووهان در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۷.۸ درصد بوده است و این مقدار ۱.۷ درصد بیشتر از میانگین رشد تولید ناخالص داخلی کل کشور در سال ۲۰۱۹ است.

ارزش کل صادرات و واردات این شهر در سال گذشته ۳۵.۵ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۳.۷ درصد رشد کرده است . بیشتر از ۳۰۰ کمپانی از ۵۰۰ کمپانی برتر دنیا در این شهر شعبه دارند و هزینه هایی توسط دولت چین برای تامین زیر ساخت های ارتباطی و مدرن در این شهر پرداخت شده است که بتوانند ووهان را به مرکز تکنولوژی چین تبدیل کنند.

پیش بینی می شده است که طی تعطیلات سال نو نزدیک به ۱۵ میلیون نفر از وسایل حمل و نقل ووهان استفاده کنند و متوقف کردن این وسایل نه تنها شهروندان ووهان بلکه تمام شهروندان را درگیر خواهد کرد.

1062493_345

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.