| کد خبر: 257870 |

دستور رئیس جمهور برای رفع مشکل آب اصفهان؛ اصلاح برداشت ها از زاینده رود​

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: یقیناً کنترل در برداشت ها از زاینده رود مد نظر است همچنین بایستی جدول منابع و مصارف حوضه زاینده رود با مشارکت و نظر مصرف کنندگان تنظیم شود.

تین نیوز

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: یقیناً کنترل در برداشت ها از زاینده رود مد نظر است همچنین بایستی جدول منابع و مصارف حوضه زاینده رود با مشارکت و نظر مصرف کنندگان تنظیم شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد جوانبخت ظهر امروز در نشست نمایندگان اصناف کشاورزان استان در حوضه زاینده رود اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی شاهد رشادت های مردم اصفهان بودیم که شایسته تقدیر است.  دو لشکر 14 امام حسین و 8 نجف اشرف اصفهان در دفاع مقدس همیشه می درخشیدند و منشأ اثر بودند.

وی با اشاره به سخنان صریح مقام معظم رهبری در خصوص مشکلات استان اصفهان در حوزه تأمین آب، بیان کرد: استان اصفهان از معدود استان هایی است که رهبر معظم انقلاب در مورد حل مسئله آب آن تأکید مستقیم داشتند و همچنین رئیس جمهور نیز بر رفع این مسئله تاکید دارند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های پی در پی و توسعه هایی که در گذشته اتفاق افتاده و صدها مسئله دیگر مشکلاتی در سراسر کشور به وجود آمده و رفع این مشکلات نیازمند اقدامات دولت است.

وی گفت: مشکل آب اصفهان یقیناً راه حل دارد اما به عزم جمعی بین بخش دولتی و البته همراهی مردم به ویژه کشاورزان منطقی و فهیم اصفهان بستگی دارد سطح ملی در این خصوص برنامه هایی دارد که عمده آنها باید اجرایی شود.

وی افزود: یقینا برای من شنیدم نظرات و نکات ارزشمند کشاورزان استان مغتنم است از این رو آماده شنیدن سخنان و دغدغه های نمایندگان اصناف کشاورزان استان اصفهان هستیم.

جوانبخت در این نشست پس از شنیدن گلایه ها و نقطه نظرات نمایندگان اصناف کشاورزان در حوضه زاینده رود، گفت: نسبت به تصمیمات سال های دور در حوضه آبریز زایند رود موضعی نداریم؛ اما اتفاقاتی است که از سالهای قبل افتاده است.

وی افزود: وزارت نیرو به دنبال تغییر و اصلاح در روندهای گذشته است از این رو وظیفه خود می دانیم به سمت اصلاح برداشت ها از زاینده رود برویم.تأمین منابع جدید قطعا گریز ناپذیر است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت نیرو ناظر بر مجموعه ای از راهکارهای نرم افزاری، سازوکاری، اصلاحی، مدیریت مصرف و تقاضا است. بارگذاری های خارج از پتانسیل منطقه باید کنترل شود، فرونشست زمین دغدغه ما است.

وی اظهار داشت: آب دریا برای صنایع راهگشاست اما پساب بهترین راه نیست، وزارت نیرو معتقد است پساب باید به آبخوان ها باز گردد. فکر می کنم با برنامه ای که وزارت نیرو دارد می توان به افق های آینده امیدوارانه نگاه کرد.

جوانبخت افزود: یقیناً کنترل در برداشت ها مد نظر است، همچنین باید جدول منابع و مصارف با مشارکت و نظر مصرف کنندگان تنظیم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسماعیلی 0 0

    با سلام مشکل اب رودخانه اصفهان از بالا دست رودخانه هست .از روستایی حجت اباد به ترتیب بیاد پایین .طرح های درختکاری بدون محاسبه مهندسی و واگذاری وام و حتی کمک دولتی بدون نظارت .عاقبتش همینه .اب رودخانه پمپاژ کردند داخل بیابون برای ابیاری درخت .اونم از نوع هلو و غیره .بعد موقع میوه که میشه میوه میریزه پای درخت .نمیچینند میگن نمیصرفه کارگر گرونه .این اب مجانی و بیت المال اگه نظارت میشد .این وضع نبود .تازگیا باغات را به صورت ویلا دراوره و به قیمت نجومی میفروشند .ایا کشاورز پایین دست رودخانه که گندم میکاشت .نسبت به دلالهای که به عنوان طرح هم اب و منابع انحصاری کردند کدام ارجحیت داشت .واقعا جای تاسف که اب توسط پمپ ها از دل زایندرود مکیده میشود و پای درختان و ویلاهای افراد سود جو میرسد .

    • حسام 0 0

      در ذوب آهن وفولاد مبارکه رو ببندند قرار نیست برای اختلاص میلیاردی وبیکاری هزار نفر جمعیت اصفهان نابود بشه

  • ناشناس 0 0

    سلام خواهشن ی فکری برای اصفهان بکنید وقتی میری پل خواجو ادم گریش میگیرد همه جا خشک ومرده شده چراباید اصفهان که همه جانفر اول بود در جنگ در انقلاب حالا باید ی مشت از خدا بی خبر اب زاینده رود ما را بدزدند و کسی کاری نکد برای کسی اهمیت ندارد

  • محسن شاه آبادی 0 0

    باسلام.سالیان سال رودخانه زاینده رود مشکلی نداشته ودر دو دوره ریاست جمهوری یکدفعه با چندین طرح بدون محاسبه این بلا را سر رودخانه زاینده رود آوردند حالا که اینگونه طرحهای نادرست را انجام داده اند از حاکمان وقت خواهشمندیم اول حق آب اصفهان را تو سط لوله از سدزاینده رود به پائین دست پمپاژ کنند بعد بقیه آب را هر کجا خواستند ببرند .به درخت هلو بدهند یاهر کجای دیگر

  • حسن اشرف گنجوئی 0 0

    در چنین شرایطی تضمین تامین آب شرب برای نجات مردم شهرها و روستاها ، در گرو پیوستن به گروه و پیگیری نظرات ستاد مردمی تامین آب شرب و احیاگران چشمه سارها و قنوات می‌باشد.

    {{{تامین آب شرب آحاد مردم کشورمان خصوصا استانهای کویری از مناطق کوهستانی گسترده‌ موجود امکانپذیر می باشد}}}
    [شعار روز جهانی آب سال ۲۰۲۳]

    (شتاب در تغییر برای حل بحران آب)


    ستاد مردمی تامین آب شرب و احیاگران چشمه سارها و قنوات استان کرمان.

  • ایران 0 0

    همه چشمشون دنبال آب زایندرود هست عزیزم اگر چند سال پیش آب تا 300کیلومتری میرفت کشاورزان شرق اصفهان کشاورزی می‌کردند اون مازاد آب بودوخبری از فولاد مبارکه وذوب آهن ویزد نبود. با برداشت اونا آب به شهر اصفهان نمیرسه. وسرمایه برف وقبوض سرسام آور گاز را چهارمحالی ها پرداخت می کنند.

  • محمود 0 0

    مقصر اصلی مردم اصفهان هستند اگر متحد باشند هیچ قدرتی جرات دزدی از شهرشان راندارد

  • ناشناس 0 0

    سلام به نظر من اگر مدیریت حوزه های آبریز کشور به هشت حوزه برگردد و ادغام استان ها همه چیز بهتر می شود مثلا چهارمحال بختیاری و یزد مدیریت حوزه آبریز به اصفهان برگردد چون در حالت فعلی آب دستاویزی برای نمایندگان در حوزه های انتخابی گردیده که با قول و قرارهای غیر کارشناسانه پس از نماینده شدن اصرار به محقق کردن همان شعارها دارند