بازنگری مطالعات پهنه بندی مراکز لجستیک
معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از بررسی مکان یابی مرکز لجستیک کرمانشاه و دهکده های لجستیک قزوین و زاهدان و تصویب گام های اجرایی بعدی جهت پیشبرد این طرح ها خبر داد و گفت: بازنگری و به روزرسانی مطالعات پهنه بندی مراکز لجستیک کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از بررسی مکان یابی مرکز لجستیک کرمانشاه و دهکده های لجستیک قزوین و زاهدان و تصویب گام های اجرایی بعدی جهت پیشبرد این طرح ها خبر داد و گفت: بازنگری و به روزرسانی مطالعات پهنه بندی مراکز لجستیک کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شرهسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی نتایج نهمین نشست ستاد مراکز لجستیک کشور در سال ۱۴۰۲را که با سه دستور کار بررسی و مکان یابی مرکز لجستیک کرمانشاه و دهکده های لجستیک قزوین و زاهدان برگزار شد، تشریح کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه رویکرد ستاد مراکز لجستیک، تسریع در عملیاتی شدن جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مراکز و راه اندازی آنها با تاکید بر نقش محوری استانداری ها به عنوان پشتوانه ای برای تحقق این مهم است، در نشست نهم شاهد حضور موثر استانداری های کرمانشاه، قزوین و سیستان و بلوچستان بودیم که بر این اساس، تصمیمات راهگشا به عنوان گام بعدی در چارچوب اجرایی سازی سند آمایش لجستیک کشور اتخاذ شد.
افندی زاده ادامه داد: در این نشست و در ارتباط با مرکز لجستیک کرمانشاه و دهکده های لجستیک قزوین و زاهدان، مشاوران مربوطه گزارشی از سوابق و اقدامات مرتبط با مطالعات مکان یابی اولیه این زیرساخت ها، تشریح گزینه های منتخب و مراحل بررسی آنها در کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک و انتخاب گزینه برتر ارائه دادند که کلیات گزینه برتر هر سه طرح به صورت مشروط مورد موافقت ستاد قرار گرفت و مقرر شد استانداری های ذی ربط در اسرع وقت و با همکاری سازمان های مسوول ملی، نسبت به طرح و بازنگری و بررسی جزئیات گزینه برتر و استعلامات استانی از طریق شورای برنامه ریزی و توسعه استان اقدام و تاییدیه را رسما جهت تصویب نهایی به ستاد اعلام کنند.
معاون حمل ونقل افزود: در این نشست همچنین دو موضوع اساسی در ارتباط با ادامه کار مورد تاکید قرار گرفت. نخست اینکه احداث مراکز لجستیک صرفا به اختصاص زمین و ایجاد دسترسی به آن محدود نشود و فرآیند تخصیص زمین و امکانات، منوط به دارا بودن برنامه مشخص سرمایه گذاری مرکز باشد، که در این زمینه ضرورت دارد تحولاتی در رویکرد دستگاه های مسوول ملی و متولیان استانی نسبت به سرمایه گذاری در این زیرساخت های کلیدی جهت تقویت نگاه سرمایه پذیر - سرمایه گذار به جای نگاه سنتی کارفرما-پیمانکار ایجاد شود.
وی ادامه داد: موضوع دوم اینکه، فرآیند عملیاتی شدن این مراکز، به صورت فازبندی و در چارچوب چند مرحله اجرایی با زمان بندی مشخص اجرا شود که این نوع نگاه، در زمان بندی تملک زمین و توسعه زیرساخت ها و امکانات اثرگذار خواهد بود.
دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور در پایان گفت: با توجه به اینکه در لایحه برنامه هفتم توسعه که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، وزارت راه و شهرسازی به عنوان عهده دار مسوولیت ستاد ملی ترانزیت و نیز دستگاه سیاستگذار لجستیک تعیین شده است، بازنگری و به روزرسانی مطالعات پهنه بندی مراکز لجستیک کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
افندی زاده گفت: در همین راستا، علاوه بر تلاش برای ایجاد هم افزایی و هماهنگی لازم بین اعضای ستاد جهت ایفای هرچه بهتر نقش و وظایف سازمان های مسوول ملی، حسب تاکید وزیر محترم راه و شهرسازی، فراهم کردن شرایط حمایت و مشارکت حداکثری استانداری ها در کلیه مراحل، به عنوان یک اصل در اولویت قرار دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.