| کد خبر: 262420 |

تذکر سازمان بازرسی درباره وضعیت نامطلوب آزادراه تبریز- زنجان

معاون سازمان بازرسی کل کشور طی نامه ­ای خطاب به وزارت راه و شهرسازی بر لزوم بهسازی و ترمیم سطحی آزاد راه زنجان-تبریز تاکید کرد.

تین نیوز

معاون سازمان بازرسی کل کشور طی نامه ­ای خطاب به وزارت راه و شهرسازی بر لزوم بهسازی و ترمیم سطحی آزاد راه زنجان-تبریز تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، احمد اسدیان معاون سازمان بازرسی کل کشور طی نامه ای خطاب به وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت نامطلوب آزادراه زنجان-تبریز بر لزوم بهسازی و ترمیم سطحی آزاد راه مذکور در طرحی کوتاه مدت همراه با سایر اقدامات ایمنی که باید در اولویت آن وزارتخانه قرار گیرد، تاکید کرد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به پایان مدت قرارداد مشارکت شرکت آزادراه زنجان-تبریز وابسته به بانک های ملی، صادرات و رفاه کارگران در تیرماه سال ۹۹ و عدم تعیین تکلیف این مشارکت مبنی بر تحویل پروژه به دولت یا تمدید دوره بهره برداری تأکید کرد: شرکت مذکور همچنان از شهروندان و مسافران در آزاد راه زنجان-تبریز عوارض اخذ می کند.

در این نامه همچنین به این موضوع اشاره شده که شرکت آزادراه زنجان- تبریز به تعهدات قانونی مبنی بر نگهداری و بهسازی پروژه در طول دوره بهره برداری شامل حفظ آسفالت مسیر آزادراه مشابه با کیفیت زمان اتمام دوره ساخت، عمل نکرده که این موضوع موجب افت شدید کیفیت آسفالت آزادراه و به تبع آن نارضایتی شدید رانندگان و مسافران شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم 4 0

    آزادراه زنجان تبریز از همان ابتدای بهره برداری با نواقص و اشکالات و ایرادهای فراوان از نظر کیفیت ساخت و زیرسازی و آسفالت آن و نبود مجتمع های خدماتی و پمپ بنزین افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفت و مسولان مربوطه در برابر سوالات مکرر رسانه ها و مردم در مورد این نواقص دایما رفع آنها را حواله به آینده میکردند اما متاسفانه این آینده بعد از گذشت نزدیک 25 سال از افتتاح بخش نخست این آزادراه هرگز فرا نرسید و وضعیت این به اصطلاح آزادراه روز به روز بدتر و بدتر شد تا به شرایط فاجعه بار کنونی رسید که کیفیت آن از خیلی از راههای فرعی روستایی هم پایین تر است !!!! با نگاهی به تمامی جوانب ساخت این آزادراه کاملا مشخص میشود که از ابتدای شروع این طرح متاسفانه هدف فقط ارزان سازی هرچه بیشتر این پروژه ولو به بهای نابودی تمامی مزایای ساخت یک آزادراه با این اهمیت برای کشور بوده است چرا که انتخاب مسیر این آزادراه از منطقه ای بسیار پرت و دورافتاده که باعث حذف شهر مهم میانه از مسیر این اتوبان و گذر آن از بالای کوههای بلند و بشدت برف و کولاک گیر فعلی شده و همچنین باعث شده که در بیشتر مواقع در فصل زمستان این آزادراه به روی تردد بسته شده و غیرقابل استفاده میگردد در بقیه مواقع سال هم به علت سخت گذر بودن آن به علت مسیریابی غلط و عدم احداث تونل مابین بستان آباد تا سرچم که باعث سربالایی و سرپایینی های شدید در حد گردنه در آین آزادراه شده است بیشتر ناوگان سنگین ترجیح میدهند که از جاده قدیم زنجان میانه تبریز عبور نمایند و از این اتوبان تردد نکنند که یا موتور کامیونها در سربالایی های شدید آن خراب میشود یا در سرپایینی های آنجا از شدت ترمز گرفتن لنتها داغ میکنند و لاستیک میترکد !!! نگاهی به وضعیت بسیار فلاکت بار و محقر این آزادراه بویژه تنها تونل آن در بخش شبلی که بدون هرگونه امکانات ایمنی و روشنایی کافی و اطفای حریق یا راه فرار حتی مسیر توقف اضطراری در حد فاجعه ساخته شده است و مقایسه آن با آزادراههای بعدا ساخته شده کاملا گویای همه چیز هست و نیازی به توضیه بیشتر نمیباشد !!!! خلاصه سخن آنکه در مسیریابی و کیفیت بسیار نازل ساخت و اجرای آزادراه زنجان تبریز خیانت بسیار بزرگی هم به این منطقه و هم به کلیت اقتصاد کشور شده است که متاسفانه صدمه آنهم برای کشور همیشگی میباشد !!!!!!

  • ناشناس 3 0

    واقعا وضع اسفناکی دارد