| کد خبر: 46420 |

◄ اخبار جاده ای در هفته گذشته / از بازگشایی قطعه ۴ آزادراه تهران شمال از ۲۵ اسفند تا محدودیت های ترافیکی سفرهای نوروزی

تین نیوز | بازگشایی قطعه ۴ آزاد راه تهران - شمال از 25 اسفند، بروز پدیده گرد‌وخاک در شرق و جنوب شرق کشور، محدودیت های ترافیکی نوروزی، آمار کاهش تلفات جاده ای در سال 93 ، بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور درباره ترانزیت کالااهم اخبار جاده ای در هفته گذشته را شمال می شوند.

به گزارش خبر نگار تین نیوز، با نزدیک شدن به ایام نوروز و پایان سال، اشتیاق مردم به سفرها در یک بازه زمانی 5 تا 15 روزه به وسیله خودروهای شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی افزایش می یابد لذا اطلاع رسانی از وضعیت راه ها و محدودیت های ترافیکی از هر موضوع دیگری اهمیت بیشتری دارد.
 
بازگشایی قطعه ۴ آزاد راه تهران - شمال از 25 اسفند
معاون وزیر راه و شهرسازی از بازگشایی قطعه چهارم آزاد راه تهران – شمال از تاریخ ۲۵ اسفند خبر داد.
نورزاد افزود: در مسیر قطعه چهار آزاد راه تهران -شمال از مرزن آباد تا چالوس 79 نقطه شناسایی شد که با ناپایداری زمین مواجه هستیم و 350 دستگاه ماشین آلات حوزه راهسازی در این مسیر در حال ایمن سازی و بازسازی هستند.

قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال به دلیل رانش های متعدد بنا به دستور رییس بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار این قطعه و معاون وزیر راه و شهرسازی از پنجم دی امسال بسته و قرار شد طبق برنامه پس از رفع نقاط حادثه خیز آن دوباره بازگشایی شود.
 
بروز پدیده گرد‌ و خاک در شرق و جنوب شرق کشور
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور و بروز پدیده گرد‌وخاک در این نواحی گفت: فردا در آسمان تهران شاهد غبار صبحگاهی خواهیم بود.

فریبا گودرزی  درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده اظهار داشت: هم‌اکنون سامانه بارشی در مناطق واقع در شمال شرق کشور فعال است و بر همین اساس تا ساعت‌های بعدازظهر انتظار تداوم بارندگی‌‌ها در خراسان شمالی و رضوی می‌رود.
 
محدودیت های ترافیکی نوروزی
پلیس راهور نیروی انتظامی با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز 94 و افزایش ظرفیت تردد محورهای مواصلاتی کشور به منظور ارتقاء ضریب ایمنی و ایجاد کشش و روانی ترافیک از 27 اسفند تا 16 فروردین ماه محدودیت ها و ممنوعیت های عبور و مرور را اعلام کرد.

در تمام محورهای برون شهری که در ایام یاد شده ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امرمستثنی است و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج - چالوس از ساعت 12 روزهای 4 ،7, 13، و14 فروردین ماه سال 94 تا ساعت سه بامداد پس از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 تا سه بامداد روزهای بعد از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه است. تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 تا 24 روز 12 فروردین ماه سال 94 از میدان امیرکبیر کرج تا دهانه شمالی تونل کندوان در استان البرز به منظور تخلیه بار ترافیکی ممنوع است.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 22 روز پنجشنبه 28 اسفندماه 93 از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع اعلام شده است و با اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 تا 22 همان روز از میدان امیرکبیر کرج به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

تلفات حوادث جاده ای کشور به 16 هزارو 800 نفر کاهش یافت
  معاون امور دولت و هماهنگی استان های وزارت راه و شهرسازی گفت: تعداد تلفات حوادث جاده ای کشور از 28 هزار نفر در سال 85 به 16 هزار و 800 نفر در سال جاری کاهش یافته است.

احمد مجیدی اظهار داشت: هم اکنون بیش از 18 میلیون خودرو در کشور تردد می کنند که اگر بر اساس میزان تلفات گذشته به پیش می رفتیم امسال 56 هزار نفر در سوانح جاده ای باید کشته می شدند که خوشبختانه با ارتقا وضعیت ایمنی جاده ها و بالارفتن فرهنگ رانندگی تعداد تلفات حوادث جاده ای کشور امسال به 16 هزار و 800 نفر کاهش یافته است.

بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور درباره ترانزیت کالا
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با ابلاغ بخشنامه‌ای، دستگاه‌های اجرایی را ملزم به هماهنگی با شورای عالی هماهنگی ترابری در زمینه ترانزیت کالا کرد. متن این بخشنامه به شرح زیر است:

 نظر به ضرورت تحقق اهداف مقرر در برنامه‌های بلندمدت در زمینه خدمات عبور کالا از کشور(ترانزیت) و به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه‌های احتمالی سیاسی و اقتصادی ناشی از اتخاذ تصمیمات و مقررات بخشی در این خصوص و در راستای اجرای بند 29 تصویب نامه شماره 35985/ت 20035 ه مورخ 21/5/1377 و با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر در تصمیمات و مقررات مربوط در این زمینه، مقتضی است همه دستگاه‌هایی که مطابق قوانین و مقررات، اختیار تصمیم‌گیری و مقررات گذاری در زمینه عبور کالا از کشور(ترانزیت) را دارند، قبل از ابلاغ تصمیمات یا مقررات اتخاذ شده، هماهنگی لازم را با شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به عمل آورند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.