| کد خبر: 271763 |

لکه  های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود

متولیان حوزه ایمنی راه  ها، لکه  های حادثه  خیز را شناسایی کنند و محور به محور به تحلیل آمارهای سه ساله تصادفات بپردازند.

تین نیوز

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده  ای کشور، خواستار تحلیل تصادفات در سطح استان  ها شد و بیان کرد: متولیان حوزه ایمنی راه  ها، لکه  های حادثه  خیز را شناسایی کنند و محور به محور به تحلیل آمارهای سه ساله تصادفات بپردازند.

رضا اکبری با اشاره به نقش موثر مدیران و راهداران در کاهش سوانح جاده  ای، اظهار کرد: متولیان حوزه ایمنی راه  ها اقدام به بررسی آمارهای سه ساله سوانح و تصادفات جاده  ای در استان مربوطه کنند.

اکبری با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای جدید برای کاهش تلفات در تصادفات جاده  ای، افزود: استان  های گردشگری مانند گیلان نیازمند ایمنی راه  ها هستند.

وی با اشاره به گزارش  های بین  المللی، سهم جاده در تصادفات را زیر ۱۰ درصد دانست و تصریح کرد: جاده در سوانح ترکیبی سهم بالایی دارند و سهم عامل انسانی را تشدید می  کند.

اکبری، هزینه  کرد در حوزه زیرساخت  های راه را موجب افزایش ایمنی دانست و عنوان کرد: جاده  های استاندارد راننده استاندارد می  سازد و لذا متولیان حوزه راهداری باید بیشترین مسئولیت  پذیری را داشته باشند تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.

وی ماموریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده  ای و پلیس راه و دستگاه  های حوزه حمل و نقلی را خطرشناسی و نجات  بخشی دانست و یادآور شد: باید اعتبارات را به سمت رفع نقاط پر خطر ببریم.

معاون سازمان راهداری، خواستار تحلیل تصادفات در سطح استان  ها شد و بیان کرد: متولیان حوزه ایمنی راه  ها، لکه  های حادثه  خیز را شناسایی کنند و محور به محور به تحلیل آمارهای سه ساله تصادفات بپردازند؛ روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده  ای باید این آمارها را در شهرستان خود استخراج و بهترین و موثرترین راهکار برای کاهش تصادفات را اعلام کنند.

وی یکی از مشکلات حوزه ایمنی راه در استان گیلان را کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و یا جانمایی غیر اصولی آنها دانست و خاطرنشان کرد: تابلو های راهنمایی و رانندگی به کاربران جاده کمک می کند و لذا نباید در بین تابلو های تبلیغاتی کنار جاده محو شود.

غلامعلی نیک  فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده  ای گیلان نیز، این استان را دارای بالغ بر ۱۳ هزار کیلومتر راه همسنگ دانست و اظهار کرد: ۹۲۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم و مابقی راه اصلی و بزرگراه و فرعی است.

وی با اشاره به کوهستانی بودن گیلان، هزینه  های راهداری را بسیار بالا دانست و گفت: افتتاح هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین رشت کمک بسیار بزرگی به ورودی  های استان کرد و شاهد کاهش ترافیک در پیک سفرها هستیم.

مدیرکل راهداری گیلان همچنین به افتتاح تقاطع میدان گیل لاهیجان اشاره کرد و یادآور شد: محور سنگر به سیاهکل نیز دارای پیشرفت ۹۰ درصدی بوده و به زودی تکمیل می شود.

نیک فهم از رفع هفت نقطه پر حادثه استان در قالب آشکارسازی و نصب روشنایی و ایمن  سازی طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در طرح نوروزی امسال یک میلیون و ۷۳۴ هزار و ۹۱۸ دستگاه خودرو وارد استان شد، اما شاهد کاهش تصادفات بودیم.

وی بالغ بر ۵۰ درصد تلفات در حوادث جاده  ای را مربوط به عابران پیاده و موتورسواران دانست و اضافه کرد: از فردا آموزش ایمنی تردد این دو قشر را از شهرستان شفت آغاز می  کنیم و این روند ادامه خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.