| کد خبر: 48072 |

برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی در تهران

تین نیوز | نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی ( Iran Sea Expo) از 16 تا 19 خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
 
این نمایشگاه با مشارکت، همکاری و حمایت سازمان همکاری های اسلامی( OIC )، انجمن‌های کشتی داران اسلامی (OISA)، مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ICRIC)، آژانس بین المللی اطلاعات اسلامی (IINA) و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (ISESCO) و سازمان‌های مرتبط داخلی برگزار می شود.
 
غلامرضا رضاییان دبیر اجرایی نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی هدف از برگزاری این نمایشگاه را اشاعه فرهنگ دریایی، ایجاد ارتباط راهبردی ، تعاملی، اساسی و بین المللی حوزه دریایی ج.ا.ایران با کشورهای اسلامی و کشورهای جهان و ارتقای توسعه روابط علمی و تجاری دریایی بین کشور های اسلامی بیان کرد.
 
وی اضافه کرد: افزایش سهم بازار از خدمات بندری، دریایی منطقه ای و جهانی،توانمند سازی و توسعه خدمات دریایی و دریانوردی، ایجاد فرصت مناسب جهت تعامل بیشتر با نخبگان دریایی جهان اسلام، استفاده بهینه از ظرفیت های موجود حوزه دریایی کشورهای اسلامی، ارتقاء سطح علمی حوزه دریایی و دریانوردی و تلاش برای اتخاذ رویکرد واحد و ایجاد انسجام و وحدت لازم حوزه دریایی در برابر تحولات  بین المللی برخی دیگر از اهداف برپایی نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی است.
 
رضاییان گفت: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 40000 متر مربع برپا خواهد شد و پیش بینی می شود کارشناسان و متخصصانی از آسیا و اروپا از آن بازدید داشته باشند.
 
وی افزود: نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی یکی از مهمترین رویدادهای دریایی منطقه محسوب می شود که با ایجاد فضایی مناسب ارتباطی و ارائه محصولات و خدمات مختلف می تواند موجب تقویت و ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی ، تجاری ، علمی و فرهنگی حوزه دریایی شود.
 
رضاییان اظهارداشت افزود: این نمایشگاه شامل بخش‌های متنوعی از قبیل ارائه توانمندی ها و دستاوردها در زمینه کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی سازی ، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی ، الکترونیک و مخابرات ، گردشگری و تفریحات دریایی ، حقوق دریایی، موسسات رده بندی، بیمه و موسسات اعتباری، نقشه برداری و هیدروگرافی، محیط زیست دریایی ، مناطق آزاد ویژه اقتصادی، شیلات و آبزیان ، تجسس و نجات دریایی ، دانشگاه ها و مراکز عالی علوم و فنون دریایی، انجمن‌ها و اتحادیه ها با برگزاری کارگاه های آموزشی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.