| کد خبر: 71481 |

◄صدور اولین مجوز TCO برای ۲۲ شرکت هوایی خارجی توسط اتحادیه اروپا

وبلاگ داریوش نیکنام-آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) برای اولین بار  مبادرت به صدور اولین مجوز Third Countries Operators و یا به اختصار TCO برای 22 شرک هوایی غیر اروپایی که به آسمان اتحادیه اروپا پرواز دارند کرده است. 

داشتن این مجوز پرواز برای تمام شرکت های هوایی که به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرواز دارند و یا متقاضی پرواز هستند،  از ماه نوامبر سال 2016 (آذر ماه 95) الزامی است. 

از جمله اهداف این سامانه جدید شامل توقف روند فعلی صدور مجوز توسط تک تک کشورهای اعضای اتحادیه و جایگزین کردن آن با یک مجوز واحد در سطح اروپا برای شرکت های هوایی و همچنین اطمینان از حفظ بالاترین استاندارد های ایمنی به منظور صدور این مجوز واحد است. 

به گفته خانم ویولت بولک ارشد ترین مقام حمل و نقل در اتحادیه اروپا، روش نوین صدور مجوز پرواز بروشنی ارزش افزوده بالاتری برای اروپا در بر خواهد داشت، علاوه بر آن سطح ایمنی پروازها را در اروپا ارتقا می دهد. این تغییر همچنین به مفهوم کاهش زمان صدور مجوز  و هزینه های مربوط به آن برای شرکت های هوایی خواهد بود. 

به گفته اقای پاتریک کی، مدیر اجرایی آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) در حال حاضر بیش از 700 شرکت هوایی بین‌المللی از 100 کشور جهان  (به غیر از اروپا) درخواست مجوز TCO را نموده اند. 

اخیرا در مراسمی ویژه در فرودگاه بروکسل با حضور خانم بولک و آقای کی اولین سری مجوز TCO به 22 شرکت هواپیمایی غیر اروپایی اهدا شد. 

خاطر نشان مینماید TCO برای کلیه شرکت های هوایی اعم از اینکه در حال حاضر مجوز پرواز به اروپا داشته و یا در آینده قصد پرواز داشته باشند از ماه نوامبر 2016  (آذر ماه 95) الزام آور است. 

سامانه جدید TCO مکمل دو سامانه قبلی EASA یعنی اعمال محرومیت و یا محدودیت های خاص برای تعدادی از شرکت‌ های هوایی که شاخص های ایمنی پرواز نامناسبی دارند و اتحادیه اروپا اسامی آنها را بطور رسمی در ژورنال های مربوطه منتشر می کند و همچنین سامانه بازرسی ایمنی هواپیما های شرکت های خارجی در فرودگاه های اروپا که بصورت مستمر،  روزانه و بدون اطلاع قبلی توسط بازرسان کشورهای عضو برنامه SAFA انجام می شود. 

فهرست شرکت های هوایی که تا کنون  موفق به دریافت مجوز TCO شده اند شامل خط هوایی ملی روسیه  (ایروفلوت)،خط هوایی ملی مکزیک، هواپیمایی نیوزیلند، خط هوایی ملی ژاپن، هواپیمایی دلتا، امارات،کره جنوبی، عمان ایر، کوانتاس، قطر ایرویز، سنگاپور ایرلاینز، شرکت یونایتد ایرلاینز و هواپیمایی ملی آفریقای جنوبی.

بر اساس مقررات TCO مصوب آپریل 2014 (خرداد 93)  مدیریت و تضمین ایمنی پرواز های کشورهای غیر اروپایی به عهده تنها نهاد متولی ایمنی در سطح اتحادیه اروپا یعنی EASA است.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که در صورت عدم دریافت مجوز TCO توسط شرکت های هوایی، این شرکت ها دچار محرومیت پرواز به آسمان اروپا خواهند شد.

داریوش نیکنام

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.