| کد خبر: 257841 |

آزادراه تهران شمال می‌تواند جایگزین جاده چالوس باشد؟

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌ آلات سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ ای با بیان اینکه جاده چالوس بنا به مشخصاتی که دارد همواره مورد توجه است، گفت که اگر آزادراه تهران شمال تکمیل شود، گره‌ های ترافیکی کمتر شده و سرعت عبور هم بیشتر خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه جاده چالوس بنا به مشخصاتی که دارد همواره مورد توجه است، گفت که اگر آزادراه تهران-شمال تکمیل شود، گره های ترافیکی کمتر شده و سرعت عبور هم بیشتر خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  بارش برف و بارانی که در زمستان سال گذشته رخ داد و ریزش بهمن که برای چند روز جاده چالوس را مسدود کرد و سیلی که دو هفته پیش اتفاق افتاد و باعث ایجاد یک گودال ۵۰ متری در جاده چالوس شد و بار دیگر این مسیر را مسدود کرد؛ همه بار دیگر این بحث را سر زبان ها انداخت که آیا زمان آن نرسیده که از بار ترافیکی محور چالوس کم شود.

در عین حال محور چالوس به عنوان یکی از جاده های خاطره انگیز در کشور شناخته می شود؛ اما بسیاری از کارشناسان معتقدند باید هر چه سریعتر برای این محور کوهستانی قدیمی فکری کرد تا به جای تبدیل شدن به موزه و یک مکان توریستی تبدیل به خرابه و خاطره ای تمام شده برای مردم ایران نشود.

در این خصوص غلام عباس بهرامی نیا -مدیرکل بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در پاسخ به اینکه آیا در صورت تکمیل آزادراه تهران - شمال، این مسیر می تواند جایگزین جاده چالوس برای سفر به مسیرهای شمالی باشد، توضیح داد: اگر جاده ای با مشخصات فنی استاندارد ایجاد شود، می تواند مسیر جایگزین باشد و آزادراه هم بالاترین مشخصات فنی را دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با وجود این، مسیر جاده چالوس هم بنا به مشخصاتی که دارد همواره مورد توجه است و مردم از آن استفاده می کنند. ضمن اینکه مناطقی که بر سر راه است از میدان امیرکبیر تا شهرستانک، جذابیت دارد و مردم علاقمند هستند که از آنجا عبور کنند. باوجود این اگر آزادراه تهران - شمال تکمیل شود، گره های ترافیکی کمتر شده و سرعت عبور هم بیشتر خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خیلی خوب میشه خداکند جای گزین شود الهی آمین

  • امیر 0 0

    جاده خیلی قشنگی است .اما جاده مرگ هم هست .سقوط سنگ و سیا و برف و و شاخ به شاخ شدن و خلاصه کلی مصیبت .تنها راه ایمنی هم کندن کوه های اطراف و عریض کردن آن و مسقف کردن جاده برای محافظت هست .اگر این کارها بشود مرگ کم میشه ولی جذابیت آن از بین میره .خلاصه دردسری است این جاده .

  • ناشناس 0 0

    بابا ما میخایم یک کلام بفهمیم ک .)کی میشه از ازاد راه ب شهره چالوس رفت .کی؟