| کد خبر: 262638 |

آزادراه شیراز-اصفهان اولین تجربه روسازی بتنی در آزادراه های کشور

سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه ها در آستانه بهره برداری از آزادراه اصفهان- شیراز گفت: با هدف کاهش هزینه های اجرایی و افزایش دوام رویه ها طبق متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر در مسیرهای آزادراهی، روسازی بخشی از آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۵۰ کیلومتر به صورت بتنی درزدار اجرا شده است.

تین نیوز

سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه ها در آستانه بهره برداری از آزادراه اصفهان- شیراز گفت: با هدف کاهش هزینه های اجرایی و افزایش دوام رویه ها طبق متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر در مسیرهای آزادراهی، روسازی بخشی از آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۵۰ کیلومتر به صورت بتنی درزدار اجرا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمود ملازینل سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه ها از اجرای روسازی بتنی در بخشی از آزادراه شیراز-اصفهان خبر داد و گفت: یکی از مهمترین ویژگی های این روش روسازی افزایش ۲ برابری عمر رویه ها نسبت به روسازی آسفالتی است که موجب کاهش هزینه های نگهداری و در نتیجه حفظ راه های کشور به عنوان سرمایه های ملی است.

سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه ها ادامه داد: از دیگر ویژگی های روسازی بتنی می توان به عدم تغییر شکل دائمی نظیر شیار افتادگی، جمع و فتیله نشدن رویه زمان ترمز گرفتن خودروها و عبور از سرازیری ها و سربالایی ها، نرم و روان نشدن رویه در هوای بسیار گرم، مقاومت خزش بسیار بالا و قابلیت رویت مناسب تر در هنگام شب اشاره کرد.

بیشتر خوانید:

مزایا و مراحل جالب اجرای اولین روسازی بتنی در اتوبان شیراز اصفهان + فیلم

ملازینل اجرای روسازی بتنی در آزادراه شیراز-اصفهان را اولین تجربه در پروژه های آزادراهی اعلام کرد و گفت: به منظور بررسی ویژگی های مختلف این نوع روسازی در پروژه های آزادراهی، ۵۰ کیلومتر از مسیر روسازی بتنی انجام شد و بعد از آن نیز در بخش هایی از آزادراه تهران-شمال این تجربه مورد استفاده قرار گرفت.

سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه ها اجرای روسازی بتنی در مسیرهای آزادراهی را با در نظر گرفتن متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر مناسب تر دانست و افزود: بیشترین حجم روسازی بتنی در مسیرهای آزادراهی در این آزادراه صورت گرفته است که به صورت روسازی بتنی درزدار غیرمسلح با ضخامت ۲۹ سانتی متر به همراه اساس تثبیت به ضخامت ۲۰ سانتی متر اجرا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    آزادراه فقط شیراز به اصفهان ممنون

  • یزداان 3 0

    سلام قسمتی که بتن هست پر از موج وناهمواریست مخصوصا سر پل ها با ماشین سنگین که میری انگار ماشین رو ویبره هست

  • اکبر 1 0

    هرروز خبری درمورد این ازاد راه میشنویم درحالی که جاده اصلی ارتباطی استانهای یزد ،اصفهان وفارس به مشهد با تردد ساعتی بیش از صدها خودرو سبک وسنگین هنوز تک بانده است وروزی نیست که حادثه وحشت ناک رخ ندهد

  • Heidari 1 0

    آیا بتن در زمان بارندگی و یخ بندان اصطکاک لازم را دارد؟
    ضعف چند برابری بتن نسبت به آسفالت در مقابل شن و نمک .

  • ناشناس 0 0

    جاده هاتون هم مثل خودتون به دردنخورهست

  • رحیمی 0 0

    سلام ادب احترام خدمت شما من کارمند آزادراه هستم اصلا کارایی آسفالت نداره پر از موج دست اندازه چون خوب کار نشده این طرح در منطقه سرحد جواب نمیده تو یخبندان خیلی لغزنده خطرناک هست

  • کیا 0 0

    خودم دو سال اونجا با بدترین شرایط و خطرات مقیم بوده و کار کردم مردم ایران همگی فوق دکترای عمران را در طی نه ماه اولیه تشکیل گذارنده اند. دوستان کارشناس عزیز این جاده ۷ سال مشکل ساخت با مصالح بومی داشت و به همت ما کارشناسانی که هنوز میهن پرستیم و در این مملکت باقی ماندیم ساخته شده است با دستمزدهای ناچیز و شرایط اقامت بسیار سخت. کلا و اساسا مردم قدردانی نیستید و تاریخ گواه این مهم هست. در آمریکا و اروپا بیش از ۸۰ درصد شبکه بزرگراه آزادراه های بتنی هست اساتید گرامی ... خلایق را هر چه لایق