| کد خبر: 267058 |

برنامه شرکت ساخت و توسعه برای تجهیز کل شبکه آزادراهی به ETC

مدیرکل بهره برداری آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه «آزادراه های غیر متصل به شبکه ETC نسبت به نصب، تجهیز، اتصال و بهره برداری اقدام کنند.» گفت: در حال تلاش برای بهره برداری از کل شبکه آزادراهی در قالب سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض ETC تا پایان امسال هستیم.

تین نیوز

مدیرکل بهره برداری آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه «آزادراه های غیر متصل به شبکه ETC نسبت به نصب، تجهیز، اتصال و بهره برداری اقدام کنند.» گفت: در حال تلاش برای بهره برداری از کل شبکه آزادراهی در قالب سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض ETC تا پایان امسال هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  عباس بیات سرمدی مدیرکل بهره برداری آزادراه ها شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به آخرین وضعیت بهره برداری شبکه آزادراهی و توسعه پرداخت الکترونیکی عوارض در کشور اظهار داشت: از مجموع ۲۹ آزادراه در حال بهره برداری در کشور ۵ آزادراه به دولت واگذار شده است و ۲۴ آزادراه در اختیار بهره بردار قرار دارد که وصول عوارض ۱۶ آزادراه از طریق سامانه الکترونیکی عوارض «ETC» انجام می شود و از ۱۳ آزادراه دیگر نیز حدود ۷۰ درصد آنها در حال تکمیل زیرساخت های خود برای اتصال به این سامانه هستند.

وی افزود: طبق قانون باید همه آزادراه ها به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شوند. لذا سایر آزادراه های غیر متصل به شبکه ETC نسبت به نصب، تجهیز، اتصال و بهره برداری اقدام کنند.

بیات سرمدی با بیان اینکه در روش جدید تمام خطوط آزادراه ها به سامانه ETC مجهز می شوند، گفت: در حال تلاش برای بهره برداری از کل شبکه آزادراهی در قالب سامانه ETC تا پایان امسال هستیم.

مدیرکل بهره برداری آزادراه ها شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه «نرخ عوارض آزادراهی متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته است» تصریح کرد: امیدواریم موانع سرمایه گذاری در آزادراه ها برطرف شود تا رغبت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در آزادراه ها افزایش یابد.

وی در ادامه بیان کرد: نرخ عوارض آزادراهی پس از دریافت نظرات شرکت های آزادراهی و سرمایه گذاران این بخش، توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بررسی و به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد می شود تا در صورت تایید، ابلاغ شود.

بیات سرمدی با اشاره به اهمیت نگهداری و بهسازی آزادراه ها تصریح کرد: بر اساس آنچه در قرارداد آزادراه ها ذکر شده است تا ۱۵ درصد درآمد آزادراه ها باید برای نگهداری و ایمن سازی هزینه شود. اما از سال ۱۴۰۰ مقرر شد، به دلیل عدم تناسب افزایش درآمد آزادراه ها با نرخ تورم؛ در مواردی که برای نگهداری آزادراه بیش از ۱۵ درصد نیاز شد با تایید دستگاه های اجرایی از شرکت های آزادراهی پذیرفته شود تا مشکل حسابرسی به وجود نیاید.

وی یادآور شد: هر آزادراه بعد از ۱۰ تا ۱۲ سال از شروع قرارداد به اصطلاح باید تجدید ساختمان کند یعنی بهسازی روکش آسفالت انجام دهد.

مدیرکل بهره برداری آزادراه ها شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به آزادراه های در شرف انتقال به دولت خاطرنشان کرد: آزادراه پل میان گذر دریاچه ارومیه، قم- کاشان و ساوه-سلفچگان کمترین مانده مستهلک نشده را دارند و اگر سرمایه گذاری جدیدی انجام نشود، دو الی سه سال آینده به دولت باز می گردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.