رانندگان و مالکان اتوبوس و سواری کرایه:
◄ میزان افزایش کرایه حمل مسافر توهین به صنف و تمسخر آمیز است
افزایش 29 درصدی قیمت بلیت اتوبوس و کرایه حمل مسافر در حالی رسانه ای شد که فعالان این بخش با تاکید بر نارضایتی خود از میزان ناچیز افزایش کرایه ها، مدعی شدند این افزایش را تا زمان واقعی شدن حق و حقوق خود اعمال نخواهند کرد
افزایش 29 درصدی قیمت بلیت اتوبوس و کرایه حمل و نقل مسافری جاده ای در حالی هفته گذشته رسانه ای شد که فعالان این بخش با تاکید بر نارضایتی خود از میزان ناچیز افزایش کرایه ها، مدعی شدند این افزایش را تا زمان واقعی شدن حق و حقوق خود اعمال نخواهند کرد.
به گزارش تین نیوز، نارضایتی رانندگان و مالکان اتوبوس و سواری های کرایه بین شهری به این دلیل است که افزایش 29 درصدی کرایه ها و قیمت بلیت اتوبوس در شرایطی تصویب شد که پیشنهاد تشکل های صنفی بخش حمل و نقل مسافر جاده ای، افزایش 100 درصدی بود و نکته قابل توجه این که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که متولی دولتی این بخش است نیز افزایش 60 درصدی را پیشنهاد داده بود و پیشنهاد کمیته تخصصی وزارت راه و شهرسازی افزایش 35 درصدی بوده است.
بیشتر بخوانید:
در واقع، موضوع افزایش کرایه های حمل و نقل جاده ای مسافری و بلیت اتوبوس روز شنبه ۱۹ فروردین در جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور مورد بررسی قرار گرفت.
پیگیری خبرنگار تین نیوز حاکی از آن بود که پیشنهاد تشکل های صنفی حمل و نقل مسافری، افزایش 100 درصدی قیمت بلیت و کرایه حمل مسافر بود زیرا به اعتقاد آنان در صورت تصویب رقمی کمتر از این مقدار، توان ادامه کار برای رانندگان و مالکان اتوبوس و رانندگان سواری کرایه بین شهری وجود نخواهد داشت و حمل و نقل جاده ای مسافری به پایان کار خود نزدیک خواهد شد.
به گزارش تین نیوز، در نهایت مقرر شد پس از جمع بندی نقطه نظرات و رفع اختلاف موجود در نحوه محاسبه این رقم از سوی وزارت راه و شهرسازی، سریعا مستندات و درخواست افزایش نرخ با لحاظ نمودن نظرات سه گانه به ستاد تنظیم بازار ارائه گردد که سرانجام و پس از گذشت بیش از یک ماه، اواخر اردیبشهت ماه امسال احمد رضا عامری مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکت های مسافربری در گفت و گو با تسنیم از تصویب افزایش 29 درصدی مبلغ کرایه های حمل مسافر جاده ای خبر داد.
پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد که رقم اعلام شده به هیچ وجه مورد قبول تشکل های صنفی و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای از جمله رانندگان و مالکان ناوگان نیست و آنان مصصم هستند تا رسیدن به حق و حقوق واقعی خود از پذیرش رقم اعلام شده برای کرایه های حمل مسافر و بلیت اتوبوس خودداری کنند.
تا کنون استان های فارس، کرمانشاه، مازندران، کردستان، خوزستان، اذربایجان شرقی، همدان، اصفهان، ایلام و ترمینال غرب در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند که این افزایش ناچیز قیمت بلیت و کرایه های حمل و نقل مسافر را توهین به صنف و تمسخر آمیز می دانند و این رقم را تا حصول به حق و حقوق واقعی خود اعمال نمی کنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.