| کد خبر: 269421 |

◄ نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی پیشتازتر از تعهد

استاندار خراسان جنوبی گفت: نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی از تعهد داده شده جلوتر است.

تین نیوز

بیرجند| استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر روند موجود ادامه پیدا کند ما می توانیم، تعهد خود در حوزه ساخت مسکن را در سال ۱۴۰۳ به صورت کامل تحقق بخشیم.

به گزارش تین نیوز، جواد قناعت تأمین مسکن اقشار کم برخوردار و متوسط را ضروری برشمرد و اظهار داشت: تامین مسکن جزو اولویت های اصلی دولت سیزدهم است که از همان ابتدا بر  روی آن متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه ساخت مسکن اتفاقات خوبی در دولت نهم و دهم افتاده است، افزود: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم حتی یک آجر هم برای ساخت مسکن روی هم گذاشته نشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از اصلی ترین شعارهای دولت سیزدهم در ابتدای روی کار آمدن، وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن بود، گفت: خوشبختانه ساخت و تأمین مسکن اقشار محروم و کم برخوردار با حفظ کرامت انسانی آنها در دولت سیزدهم با شتاب و انگیزه بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

قناعت با اشاره به ساخت و ساز مسکن در تمام شهرهای استان، افزود: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار از حریم به محدوده شهرهای استان الحاق شد اما از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۵ هزار هکتار به محدوده های شهرهای خراسان جنوبی الحاق شده است.

وی اذعان کرد: خراسان جنوبی رتبه اول کشور در تمامی مراحل ساخت طرح نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

استاندار از اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انبوه سازان، مدیران حوزه زیرساخت ها، شهرداران، نظام مهندسی، بانک ها و رسانه های استان برای همراهی و پای کار بودن در اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن قدردانی کرد. 

قناعت تصریح کرد: انتظار این است که همین روند در سال ۱۴۰۳ با سرعت و شتاب و انگیزه و اراده ادامه پیدا کند تا بتوانیم تعهد خود در حوزه ساخت مسکن را به صورت کامل تحقق ببخشیم و گام مؤثری برای خانه دار شدن مردم استان برداریم.

گفتنی است؛ تعهد استان خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن برای ۴ سال ۴۰ هزار واحد مسکونی حمایتی شهری، خود مالکی شهری، بافت فرسوده و روستایی است که سهم مسکن حمایتی شهری از این تعداد، ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحد می باشد و تاکنون ۲۷ درصد سهمیه ۴ ساله استان تکمیل شده و در حال بهره برداری است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.