| کد خبر: 37329 |

کارت بلیت‌های یکساله مترو و اتوبوس یکبار در سال به شهروندان تعلق می‌گیرد

تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: کارت بلیت‌های یکساله مترو و اتوبوس تنها یکبار در سال به هر شهروند اختصاص می‌یابد بنابراین چناچه اعتبار کارت فرد زودتر از موعد سالانه آن به پایان رسید باید از کارت‌های مبلغ دار استفاده کند.
 
جعفرتشکری هاشمی درباره اتمام موجودی کارت بلیت‌های یکساله مترو و اتوبوس برای برخی از شهروندان، اظهار داشت: کارت‌های مدت‌دار سالانه مترو و اتوبوس با مبلغ 120 هزار تومان خریداری می‌شود و تا مبلغ 150 هزار تومان قابل استفاده است.
 
وی ادامه داد: این کارت ارزان است و قیمت سفرها نیز با حداقل قیمت محاسبه می‌شود اما باز هم شرایطی ایجاد کردیم که یک فرد با پرداخت 120 هزار تومان بتواند تا سقف 150 هزار تومان از کارت بهره  مند شود. حال به هر دلیلی ممکن است اعتبار این کارت برای یک فرد زودتر از یکسال به اتمام برسد، در این صورت شهروندان می توانند کارت مبلغ‌دار تهیه کنند تا موعد سالانه آنها فرابرسد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به یک فرد دو کارت سالانه ارائه دهیم اما وقتی کارت سالانه تمام شد می توانند از کارت مبلغ‌دار استفاده کنند البته امکان شارژ کارت بلیت‌های یکساله هم وجود دارد اما توصیه ما این است که کارت‌های مبلغ دار تهیه کنند تا حساب و کتاب‌های ما دچار مشکل نشود.
 
وی افزود: برآورد شورای شهر تهران و شهرداری این بوده که یک نفر که به طور متعارف سفر می‌کند، می‌تواند یکسال خود را با 150 هزار تومان به اتمام برساند حال باید ببینیم با توجه به گزارشی که در پایان دوره یکساله طرح به دستمان می رسد و متوجه می شویم اعتبار چه کارتی در چه تاریخی به اتمام رسیده، چند درصد افراد اعتبار خود را پیش از پایان سال به اتمام رسانده‌اند. اگر متوجه شدیم تعداد قابل توجهی از شهروندان اعتبارشان را بسیار زود به اتمام رسانده‌اند پیشنهاد افزایش اعتبار کارت را به شورای شهر می دهیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.