| کد خبر: 266340 |

استاندار: اعتبار راه‌ آهن خراسان جنوبی از محل تهاتر نفتی تامین شد

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به گره‌گشایی از طرح راه آهن خراسان جنوبی در دولت سیزدهم گفت: این پروژه مهم از محل تهاتر نفتی تامین اعتبار شد و تاکنون ۲ محموله نفتی در مجموع به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت این طرح به فروش رسیده‌است.

تین نیوز

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به گره‌گشایی از طرح راه آهن خراسان جنوبی در دولت سیزدهم گفت: این پروژه مهم از محل تهاتر نفتی تامین اعتبار شد و تاکنون ۲ محموله نفتی در مجموع به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت این طرح به فروش رسیده‌است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  جواد قناعت در دیدار با سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: خراسان جنوبی از ضعف زیرساخت‌ها رنج می‌برد، اما در ۲ سال گذشته در زمینه زیرساخت‌های آب، برق، گاز، راه و راه آهن اتفاقات خوبی در استان رقم خورده‌است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر خراسان جنوبی تنها از خراسان رضوی تامین گاز می‌شود که در شرایط بحرانی از جمله سرمای سال گذشته این موضوع ما را دچار مشکل کرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته خط انتقال گاز از دشتک زابل به خراسان جنوبی با اعتبار بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال در دست اجراست که برای همیشه دغدغه تامین گاز استان در شرایط بحرانی حل خواهد شد.

قناعت با اشاره به اینکه همچنین خط چهار انتقال آب از دریای عمان برای خراسان جنوبی در دستورکار دولت قرار گرفته‌است، بیان کرد: این طرح در استان در حال مسیریابی است.

وی به راه‌اندازی کارخانه قند قهستان در پی دستور رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به درمیان در ۱۵ شهریورماه، ائمه جمعه شیعه و سنی یکی از دغدغه‌های جدی مردم شهر اسدیه را راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان عنوان کردند.

قناعت افزود: با تلاش‌های صورت گرفته این کارخانه بعد از گذشته سه ماه و ۲۳ روز به صورت مجدد راه‌اندازی و باعث خوشحالی مردم منطقه شد.

وی با اشاره به وجود چهار بازارچه مرزی در خراسان جنوبی، گفت: از این تعداد تنها مرز ماهیرود فعال و ۳۵ درصد صادرات ما به افغانستان از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: علیرغم پیگیری‌های جدی برای فعال‌سازی این بازارچه‌ها، عزم جدی برای بازگشایی آن از سوی افغانستان وجود ندارد.

قناعت افزود: جاده مرزی سربیشه به بازارچه مرزی در حال تکمیل و دوبانده سازی است که با پیگیری‌های صورت گرفته اخیرا اعتبار خوبی را از مرکز برای تکمیل این طرح گرفته‌ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.