| کد خبر: 271620 |

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی:

◄ بند خاکی روستای سالک‌ آباد هم شکسته شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: پس از بارندگی‌ های شدید از صبح روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی روستای سالک آباد این شهرستان شکسته شد.

تین نیوز

بیرجند| مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: پس از بارندگی های شدید از صبح روز گذشته در شهرستان زیرکوه، سد ۱۲ امام که به طور کامل آب گیری شده بود تخریب و بند خاکی روستای سالک آباد این شهرستان نیز تحمل فشار حجم آب را نداشت و در نهایت شکسته شد. 

به گزارش تین نیوز، محمدعلی کاوسی اظهار داشت: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود که دیواره های سد ۱۲ امام شکست و به همین منظور دستور تخلیه فوری اهالی روستای بمرود صادر شد.

کاوسی اذعان داشت: نیروهای امدادی هلال احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنین روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد ۱۲ امام دادند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر ۲۵۰ خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی آباد منتقل و اسکان داده شدند. 

کاوسی گفت: ساعاتی قبل نیز بند خاکی روستای سالک آباد بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی آباد زیرکوه جاری شد. 

وی اظهار داشت: به منظور کمک رسانی به ساکنین شهر حاجی آباد، ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده اند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال احمر هم اکنون در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن کش ها و موتور پمپ ها هستند.

گفتنی است؛ با آبگیری سد ۱۲ امام و احتمال بروز خطر برای ساکنان روستای پایین دست با دستور فرماندار شهرستان شب گذشته روستای نوده با ۵۶ خانوار نیز تخلیه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.