| کد خبر: 20806 |

◄ دستاوردهای حمل‌ و نقلی هشتمین سفر استانی رییس‌جمهوری

تین نیوز| به نظر می‌رسد دولت تدبیر و امید به خوبی از انتقادات و نقاط ضعف سفرهای استانی در دولت گذشته آگاه است و تصمیم برای تکرار آن رویه ندارد،؛ مهم ترین نشانه آن، کاهش تعداد مصوبات تبلیغی و تصمیمات احساسی در استان‌ها است.

به گزارش تین نیوز، سفر به همه‌ استان‌های کشور و تشکیل جلسه هیات دولت در این استان‌ها گرچه انرژی و زمان زیادی از دولت می‌برد ولی نوع همراهی وزرا و مسوولان مربوطه در بخش‌های لازم و پرهیز از حضور غیرضروری آن‌ها از دیگر شاخصه‌های این سفر قلمداد می‌شود.

در این راستا در هشتمین سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به مشهد مقدس، رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، در پانزدهمین روز از شهریور ماه و در حالی که مورد استقبال مسوولان استانی و مردم قرار گرفتند وارد شهر مشهد مقدس شدند. در این سفر روحانی پس از استقبال مردم مشهد، در صحن جامع رضوی سخنرانی و با در ادامه، با علما، فضلا و طلاب استان خراسان رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) دیدار کرد.

رئیس‌ جمهور کشورمان در سخنرانی خود با اشاره به اهمیت تصمیمات دولت برای عمران و آبادانی خراسان رضوی و مشهد مقدس گفت: با توجه به اینکه مشهد مقدس سالانه میزبان 25 میلیون زائر است، تصمیمات و طرح‌هایی که برای این استان و شهر اتخاذ می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار است.

روحانی ابراز داشت: برخی تصمیمات دولت مربوط به کلیت خراسان رضوی و مشهد مقدس است که تکمیل خطوط راه‌آهن و گسترش خطوط متروی شهری از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

رئیس جمهور عنوان کرد: اجرا و تکمیل خطوط متروی شهری و نوسازی ناوگان اتوبوس و تاکسی مشهد مقدس می‌تواند حمل و نقل شهری در این شهر را متحول کند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی که در این سفر رییس جمهور را همراهی می کرد، با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت‌های ریلی از برنامه های اصلی وزارتخانه است، ‌بیان کرد: دولت ‌در جلسات متعدد با حضور رئیس جمهور و معاون اول بحث توسعه محور شرق را به طور مکرر مورد بحث قرار داده است که این محور از چابهار به سمت خواف و تایباد گسترش می‌یابد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت سواحل بنادر دریای عمان، بیان کرد: با توسعه بندر چابهار ظرفیت این بندر از 2.5 میلیون تن در سال به ۶ میلیون می رسد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه فاز نخست توسعه بندرچابهار به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده است، گفت:‌ عملیات اجرایی اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی آغاز شده است.

وی ابراز داشت: در نظر داریم از خواف تا چابهار خط آهن کشیده شود و مطالعه اتصال ریلی بیرجند به زاهدان در حال انجام است، 50 میلیارد تومان در سال ۹۳ با ۱۰۰ درصد تخصیص به راه‌آهن خواف ـ هرات اختصاص می‌یابد تا ریل گذاری این پروژه آغاز و تسریع شود‌، همچنین طی مکاتباتی با معاون اول رئیس جمهور قطعه سوم و چهارم این پروژه را پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: اتصال خواف به سمت هرات و ایجاد شبکه ریلی از چابهار تا مقصد چین در توسعه های بعدی مد نظر قرار دارد.

شایان ذکر است زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و دیدار با تولیت آستان‌ قدس‌ رضوی‌، بررسی مسائل و مشکلات استان، دیدار با علما، اساتید و نخبگان، افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی خراسان‌ رضوی، سخنرانی در اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌ رضا(ع) و برگزاری نخستین جلسه هیئت دولت استانی از برنامه‌های، ریاست ‌جمهوری اسلامی ایران در هشتمین سفر استانی خود به مشهد است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نامدار 0 0

    راه آهن خواف - هرات مهم و لازمه ولی معلوم نیست چرا راه‌آهن مشهد - دوغارون را کلنگزنی کردند؟ یک خط موازی و بی فایده که باید ۲۰۰ کیلومتر راه آهن بی فایده ساخته شود تا نمایندگان فریمان و تایباد خوشحال شوند؟؟