| کد خبر: 22868 |

◄ جزئیات شکست طرح غیرکارشناسی رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران

تین نیوز | طرح مجتبی شاکری به منظور نامگذاری پل های واقع در بزرگراه امام علی (ع) به اسامی استان های کشور به دلیل تغییر نام شهدا، عدم توجه به تشابه اسمی استان ها در سطح شهر به علاوه نامگذاری چند دوربرگردان، علی‌رغم مغایرت با قوانین شهری با مخالفت تمامی اعضا به کمیته مربوطه برگردانده شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در لحظات پایانی نود و هفتمین جلسه شورای چهارم شهر تهران، مجتبی شاکری طرح خود مبنی بر تغییر و نامگذاری پل های واقع در بزرگراه امام علی(ع) به اسامی استان های کشور در صحن شورا را مطرح کرد که با مخالفت اعضا روبرو شد.

پس از قرائت نام های موجود که همگی مزین به نام شهدا بودند و اسامی استان های جایگزین، اعضای حاضر در جلسه شورای شهر دلایل مخالفت خود را مطرح کردند که نقطه اشتراک آنها تغییر نام شهدا بود.

محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل به عنوان اولین مخالف اظهار داشت: قبل از هر چیز تغییر نام شهدا در هفته دفاع مقدس کار درستی نیست، همچنین زمانی که نام استانی بر روی یکی از خیابان های  غرب شهر تهران نهاده شده دیگر چه لزومی بر تکرار دوباره آن است؟ لذا بهتر است برای بررسی و کارشناسی مجدد به کمیسیون برگردد.

جهان بزرگراه شهید بابایی را می شناسد
محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی نیز در این راستا تصریح کرد: من از این شیوه نامگذاری تعجب می کنم، بزرگراه شهید بابایی نامی شناخته شده در سطح بین المللی است، به علاوه این چه وضعی است که نام دماوند به آن عظمت را برای یک دوربرگردان انتخاب کرده اید؟

پرویز سروری با توجه به بیانات رهبری مبنی بر اینکه "تهران یک کشور شهر است" تاکید کرد: باید محل جایگزین برای تغییر نام شهدا در نظر گرفته شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز ضمن اعتراض به تغییر نام شهید بابایی گفت: نام شهدا حذف نخواهد شد، بلکه باید محل جایگزین آن مشخص شود.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تذکر به روابط عمومی های مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: نامگذاری در شهر تهران فقط جزو وظایف شورای شهر است و روابط عمومی مذکور حق وعده نامگذاری به مردم را ندارد.

نامگذاری دور برگردان، خلاف قوانین است
اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اعلام مخالفت در خصوص این طرح اظهار داشت: نامگذاری دوربرگردان خلاف قوانین و مقررات شهری و شهرداری هاست و در ادامه پیشنهاد نامگذاری 30 بوستان یا فرهنگسرا به اسامی استان های کشور را مطرح کرد.

در پایان رحمت الله حافظی و معصومه آباد نیز خواستار بازگشت طرح مجتبی شاکری به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برای بررسی مجدد و کارشناسی دقیق تر شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.