| کد خبر: 34757 |

◄ نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی بیسیم تهران نیازمند توجه ویژه مسئولان

تین نیوز | شركت تاكسی بیسیم تهران به عنوان اولین شركت تاكسیرانی خصوصی كشور با پشتوانه تجربه 40 ساله مدیران خود در حوزه حمل و نقل درون شهری، در سال 1383 با اخذ مجوز از معاونت حمل ‌و نقل و ترافیك وقت شهرداری تهران راه اندازی شد. این شرکت با اولویت ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان تهرانی به منظور دستیابی به رضایت‌مندی مطلوب و رعایت استانداردهای این صنعت و ایجاد توازن عرضه و تقاضا با چشم انداز کاهش آلودگی هوا، ترددهای بی مورد تاکسی، کاهش هزینه سفر شهر تهران و افزایش درآمد رانندگان با سرویس های بهینه و اصولی سفرهای واقعی پا به عرصه وجود گذاشت و در سال 1384 با اخذ مجوز از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران فعالیت خود را گسترده تر نمود.

یک کارشناس امور حمل ونقل شهری درخصوص فعالیت تاکسی بیسیم شهر تهران اظهار داشت: تاکسی بیسیم تهران با رویکرد خروج جابجایی مسافر از وضعیت سنتی و قدیمی و ارتقای سطح رضایتمندی مسافران درون شهری آغاز به کار کرد کما اینکه دراین فرآیند رفاه و بهره مندی رانندگان نیز مد نظر قرار داشت.

محمد تقی مهدیخانی در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه رانندگان با این اقدام از سرگردانی در سطح شهر رها می شوند، تصریح کرد: متاسفانه بیش از 60درصد تاکسی های حاضر در شهر تهران به صورت گردشی فعالیت می کنند و موجبات آلودگی هوا را فراهم می سازند.

وی افزود:  این شرکت مجری و ایده پرداز سیستم تاکسیمتر پرینتردار در ایران بوده است و کلیه ناوگان شرکت مجهز به این سیستم ابزاری بوده و مسافر در انتهای سفر با دریافت رسید تاکسیمتر، از ریز کلیه اعداد پرداختی خود مطلع شده و از حس رضایت برخوردار خواهد گشت.

کارشناس تاکسی رانی شهر تهران اظهار داشت: سیستم ارتباطی هوشمند این شرکت تنها مجموعه دارای سیستم مدیریت ناوگان است و کلیه ناوگان و تاکسی های فعال شرکت، مجهز به این ابزار و دارای سیستم موقعیت یاب ماهواره ای و سیستم ارتباطی اینترنت همراه و pos پرداخت کرایه به وسیله کارتهای بانکی عضو شتاب می باشن.
وی تاکید کرد: با برنامه مرکز کنترل بسیار پیشرفته که توسط شرکت طراحی و نوشته شده است قابلیت کاربردی فراوانی در مدیریت و نظارت بر ناوگان به وجود آمده است خصوصا تخصیص تاکسی در ساعات شبانه روز و سرویس دهی سریع به میهمانان یکی از ویژگیهای برنامه می باشد.
 
 مهدیخانی با بیان اینکه سیستم پیام کوتاه رانندگان  این شرکت تنها مجموعه ای می باشد که امکان ارتباط دو سویه اطلاع رسانی سرویس را برای رانندگان فراهم نموده است، تاکید کرد: راننده می تواند کلیه مراحل سرویس دهی و سرویس گیری خود را از طریق پیامک انجام داده و علاوه بر کاهش هزینه ها، عملا نیازی به استفاده از تلفن همراه خود نخواهد داشت.
 
 وی درباره  سیستم پیام کوتاه مشتریان این شرکت گفت:  تاکسی بیسیم تهران تنها مجموعه ای است که از طریق سیستم هوشمند، اطلاعات خودرو را برای میهمان ارسال می کند تا از خودرو و زمان رسیدن آن مطلع شود، در صورت رزرو نیز اطلاع رسانی ثبت رزرو و زمان اطلاع رسانی یادآوری به میهمان انجام می شود و مهمترین قسمت مبلغ قابل پرداخت میهمان در انتهای سفر است که از تاکسیمتر و سیستم هوشمند به صورت الکترونیکی دریافت و به میهمان از طریق پیامک اطلاع داده می شود و عملا امکان دریافت کرایه اضافه بر اثر اشتباه منتفی می باشد. 
 
وی افزود: سیستم  اپلیکیشن اینترنت این شرکت دارای وب سایتی مختص خود بوده که با نصب اپلیکیشن رزرو، امکان رزرو و پرداخت کرایه را فعال نموده است و شهروندان با مراجعه به وب سایت می توانند از این اپلیکیشن خاص و منحصر به فرد به صورت رایگان استفاده نمایند.

سیستم اپلیکیشن برای تلفن های همراه 
این کارشناس حوزه حمل و نقل شهری تصریح کرد: این شرکت سال 1388 اولین اپلیکیشن تلفن همراه اختصاصی خود را در اختیار مشترکین قرار داد که بیشتر اطلاع رسانی انجام می داد. وی افزود: سپس با توجه به پیشرفت روزافزون زیر ساخت های مخابراتی و تلفن همراه با تحقیق و بررسی در کشورهای آسیایی و اروپایی با صرف هزینه های مطالعاتی، اجرایی و زیرساخت  اپلیکیشن خود را تغییر داده و با بررسی اپلیکیشن های کشورهای موفق در حال نوشتن اپلیکیشن توسط تیم کارشناسان داخلی شرکت می باشد این در حالی است که اولین نسخه آن در سال 1391 به صورت آزمایشی در اختیار تعدادی از مشترکین قرار گرفت.

مهدیخانی با ابراز گلایه از عدم حضور برخی از سازمانهای متولی حمل نقل شهری در افتتاح بخشی از طرح های تاکسی بیسیم تهران خاطر نشان ساخت: تا به امروز هیچ هزینه ای از سوی این مرکز به شهرداری، تاکسیرانی و سایر بخشهای دولتی تحمیل نکرده ایم اما نوسازی ناوگان تاکسی این شرکت نیازمند همکاری و مساعدت نزدیک متولیان این بخش می باشد.

وی در پایان اقدام تاکسیرانی در تاسیس دانشکده تاکسیرانی را اقدامی بسیار خوب عنوان کرد و افزود: خروجی های این دانشکده قطعا کارائی آن را به اثبات خواهد رساند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.