| کد خبر: 58133 |

معاون شهرداری های سازمان شهرداریها و دهیاری های وزرات کشور در گفتگو با تین نیوز:

◄ نوسازی مینی بوسها تاکنون مصوبه دولتی نداشته است

تین نیوز | معاون شهرداری های سازمان شهرداری و دهیاری های وزارت کشور درخصوص وضعیت توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور گفت: مناسب ترین راه استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد فاینانس خارجی است.

علی نوذر پور در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه در ارتباط با نوسازی مینی بوس های فرسوده، پیش بینی هایی از سوی وزارت کشور صورت گرفته است، اظهار داشت: وزارت کشور از محل بند(ه) تبصره 9، امکاناتی را فراهم ساخته تا نسبت به نوسازی تعدادی از مینی بوس ها در شهرها زیر صد هزار نفر اقدام شود.

وی افزود: اعلام درخواست استانهای شامل طرح، در حال انجام است. در این طرح نوسازی مینی بوس های فرسوده در کلانشهر تهران در دستور کار قرار ندارد.

به گفته نوذر پور تا به امروز دولت مصوبه ای مبنی بر اهتمام در نوسازی مینی بوس های فرسوده به وزارت کشور ارائه نکرده و تنها مصوبات نوسازی 1000 دستگاه اتوبوس و 140 هزار تاکسی و "ون" به دست ما رسیده است و شورای اقتصاد تاکنون در خصوص نوسازی مینی بوس های فرسوده مصوبه ای به سازمان شهرداری و دهیاری ها ابلاغ نکرده است.

وی عمده ترین مشکل فراروی نوسازی اتوبوس ها در بخش حمل و نقل عمومی شهری را، کمبود منابع مالی دانست و تصریح کرد: علیرغم افزایش روز افزون درخواست استفاده از این مد حمل و نقلی در کشور، متاسفانه منابع مالی آن به حد کفایت تامین نمی شود.

معاون شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، تاکید کرد: بخش خصوصی به دلیل فقدان ضمانت کافی از سوی وزارت نفت به بند"ق" تبصره بودجه اعتماد نکرده و این امر مانع از حضور آنان در سرمایه گذاری در توسعه و نو سازی اتوبوس های عمومی شهری شد.

نوذر پور راهکار رفع مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل عمومی را تنها استفاده از منابع غیر دولتی، عنوان کرد و  گفت: تامین منابع و یا ایجاد فاینانس در صورت تحقق، بسیاری از مشکلات را از میان برداشته و عوارض ناشی از کمبود بودجه در این بخش را کاملا مرتفع می کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.